Случайност затрила динозаврите от лицето на Земята

За масовото им изчезване допринесло глобално застудяване
Обновена: 16 ное 2017 09:14 | 12 ное 2017 08:41, Петя Славова
Случайност затрила динозаврите от лицето на Земята
Снимка: Reuters

Японски учени заключиха, че изчезването на динозаврите от лицето на нашата планета е станало случайно, съобщи Лента.

Резултатите от изследването им сочат, че след като астероид се блъснал в богат на природни изкопаеми район на Земята, са били изхвърлени въглеводороди в атмосферата и глобалните климатични промени са се усилили, пише БТА.

Динозаврите са измрели преди около 66 милиона години най-вероятно в резултат на падането на астероид с диаметър 9 км. Небесното тяло паднало на днешната територия на Мексико и това довело до образуването на кратера Чиксулуб, чийто диаметър е около 180 км. За масовото изчезване на гигантските влечуги допринесло глобално застудяване, предизвикано от попадането на голямо количество прах и сажди в атмосферата.

С помощта на компютърно моделиране учените изяснили, че до измиране на динозаврите е можело да се стигне единствено ако в атмосферата са изхвърлени 230-2300 тераграма сажди. Необходимото за целта количество полезни изкопаеми било характерно за едва 13 процента от земната повърхност.

Резултатите от изследването са публикувани в Scientific Reports.

за динозаврите може случайност, а за наште дупетати не?!?

истинската причина е че диносите са пръцкали много и отделеният метан е предизвикал климатични промени така че по внимателно с фасула.

Как щяхме да ги затрием мазните, гадни гущери, ако бяха оцелели? Като "Планетата на маймуните", само че с динозаври. Да е жив и здрав този астероид.

Големо случайнос, големо малшанс...

Да, и сблъсъкът с 9 км астероид е една съвсем, ама съвсем дребна случайност...

Дино преди 6 години
Никой не твърди, че всички динозаври са измряли. Птиците са един от видовете динозаври.

шматка преди 6 години
Хванаха се за този метеорит и откачане няма.Има въпроси на които тази теория не отговаря1 Не всички са изчезнали преди 66-65млн г.Има вкаменелости на динозаври и на 60 млн г2 Защо не са изчезнали крокодилите и много други влечуги3 Как така са изчезнали и водните влечуги4 Липсата на храна може да е била фатална за големите динозаври но повечето видове са били малки по размер.Те също са изчезнали.

астероид ми падна на преди 6 години
Пак тези Холивудски анимации на първа линия и занимават учените с глупости.Кратера е с диаметър 180 км. а Хималаите са се издигнали на над 8 км в този период.Няколко супер вулкана са деиствали и цяла армия от други могъщи такива .Слънцето как да пробие тази плътна завеса от сажди и пепел.Сензация да има ,че Спилбърг не е правил нов филм. Същото и за Луната.

Мосю Густав преди 6 години
И тях зимата ги е изненадала...

сащ супер сила Хихих преди 6 години
Дано сатанински Краваристан им последва съдбата. Амин

Типично по български, вместо да си поправят неграмотното заглавие, трият неприятните коментари... На българина все някой друг му е виновен!

В стремежа си за псевдонаучност изглеждат тъ.пи като няколко пъти споменават "полезни изкопаеми". Ами полезни изкопаеми са и металните руди, а път от тях подобен ефект едва ли може да се очаква.

БОГАТ И КРАСИВ ГУЩЕР преди 6 години
Дано същата участ сполети кремълските обитатели в Москва

КРАЛИ МАРКО преди 6 години
Живота на земята е една холограма ,матрица ,компютърна игра. Нищо не е случайно.Съставната частица атома съществува само когато го наблюдаваме.

Неграмотност затрилО журналистиката от картата на България.

Според учените въглеводородите и саждите, които се откриват в граничния слой на креда-терциер са от изхвърлени във въздуха фосилни горива и от масовите пожари. Но те не са обърнали внимание на факта, че въглеводородите съдържа фулерени /форма на въглерода/, които съдържат във сферичната си форма благородни газове от извънземен произход, т.е. било е не астероид, а комета, която съдържа огромни количества въглеводороди. Тя е унищожавала в продължение на стотици хиляди години растенията и животните

До 681А какви гаври с ударенията си правят онези "говорители" по телевизиите?!!!Ударението на българската фамилия Захарова е върху О-то, да знаете!

Щерев преди 6 години
До 681Да! Някога неграмотните ставаха общи работници, а сега - журналисти!

Най - вероятно тези зверове са измрели от системен глад . Нас ни очаква същата участ , ако милиардерите от 1500 станат 150 000 .

az преди 6 години