Българска разработка: Дървен велосипед с е-задвижване

Иновацията има интернет свързаност, GPS проследяване...
7 фев 2018 13:30, Екип на Bloomberg
28
Българска разработка: Дървен велосипед с е-задвижване
Снимка: galex.bike

С познати, които имат опит в дървообработването, и с нашите познания в електрическите задвижвания, батерии и мотори / технологии за велосипеди конкретно/ решихме да създадем този дървен велосипед. Това каза предприемачът Галин Бонев в ефира на Bloomberg TV Bulgaria. 

„Успяхме да вградим батерията вътре в рамката и да покажем, че електрическите велосипеди могат да бъдат красиви“.

По думите му за велосипеда са използвани всички възможни технологии – интернет свързаност, GPS проследяване, приложение за смартфон, с което може да се проследи местоположението на велосипеда.

„Показахме го на няколко международни изложения, събрахме много голям интерес. Основната ни цел е да обърнем внимание на това, че електрическите велосипеди всъщност са алтернатива на автомобилите за градско придвижване“.

Предприемачът посочи, такива велосипеди са все още много слабо популярни и затова екипът работи в тази посока.

„Хората нямат досег до тях, няма къде да ги тестват и не се говори достатъчно за това“. 

Вижте повече на Bloomberg TV Bulgaria


28
Още от
Напиши коментар Коментари
26
2
 
2
 
! Отговори
ВЛТИ преди 6 месеца
Импрегнирането на дървото е скъп процес,а без него якостта на дървото е достатъчна само при определена доста голяма дебелина.
"Успяхме да вградим батерията вътре в рамката"-усложнили и окрехкотили я. Получаваме красиво съоръжение,за да си го караме в хола.
Всъщност имам кафеварка с: интернет свързаност,GPS проследяване,приложение за смартфон,с което може да се проследи местоположението й.
А ако е фолио,имитиращо дърво,то бирата е друга.
То рамка и от кюспе става-не си гладен
НАКИСВАЙТЕ ПЕДАЛИТЕ
25
1
 
0
 
! Отговори
dp преди 6 месеца
Когато бях 6-и клас от дърво си бях скалъпил фотоувеличител.... в 8-и върху дървено шаси бях същил някакъв магнитофон който така и не почна да записва свястно но възпроизвеждаше достатъчно за да тормози махалата :). Дървеният материал ми идваше от кашони в които опаковаха "Джони Уокър", майка ми работеше в Кореком дето продаваха такъв скоч.
Ама тия не са 8-класници та не съм сигурен доколко са за в новините, сума народ сглобява електроскутери и подобни неща...
24
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
все преоткриваме топлата вода
23
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Понеже ни останаха малко гори хайде за изсечем и тях за едната тъпотия. Браво на инжинера, много е Еко!
22
1
 
2
 
! Отговори
Веско преди 6 месеца
До ***
Аме верно си избрал ника.
Дървото е един от слабите материали и лесно се цепи.По отношение на вибрациите е добър,че ги поглъща,но няма почти никаква якост на опън и натиск!?!
От гореизброените твърдения само за вибрациите е вярно. Дървото е един от най-добрите конструкционни материали.
21
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
"C познати, които имат опит в дървообработването" Ами сам като не можете да направите нищо, защото освен да приказвате празни приказки, и да се наричате дизайнери, друго не можете. Давайте да сечем още дървета и то от хубавите и качествени, за да правим велосипеди, щото видите ли дървото е "еко" и леко. Че карайте си с металните рамки-здрави и дълготрайни, изпотете си малко де.белите за.дници. Нали все за диети и отслабване говорите.
20
1
 
6
 
! Отговори
Vlad преди 6 месеца
На краш тестовете как се представя возилото? Доста е неприятно да ти се счупи рамката по време на движение.
19
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Да направят carbon FAT ebike с 50км/ч 50кн пробег о под 1000лв.. Това дизайнерското могат да го показват в музей.
18
1
 
0
 
! Отговори
Mustang преди 6 месеца
Bravo Mustafaaaa....vchera iazdeshe vmesto kon edin bukov klon s shumata ....ute pak s klona i shumata...ama inovacia... :-) ...darven e-bike! Davaiiii gringo ... gora ima... v boliwood ...
17
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
до учудения 2: Целта на велосипеда е на първо място да се придвижиш от точка А до точка Б. Когато разстоянието е голямо е много добре да имаш електро задвижване, особено ако не искаш да миришеш на пот като отидеш на работа и нямате баня там (както в моята ситуация). Виж на връщане гледам повече да въртя, за спорта.

Иначе по темата на статията: това е по-скоро арт проект, отколкото велосипед за мен. Като знам през какви камънаци минавам понякога, не мога да си представя да съм с дървена рамка...
16
3
 
3
 
! Отговори
Симо преди 6 месеца
Това е дизайнерска работа, нормално е първите продъкти да са скъпи. Искат се много инвестиций и време за разработката, от прототип до продукт каквото имаме в случая. Отделно се искат още инвестиций за машини и труд и помещения за производството. Колелото е еко колело и е красиво и това е добър старт! Подобно колело с карбонова рамка е доста по по скъпо!
Успех на Хлапето!
15
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
И къде е сензацията и иновацията тука?
14
2
 
6
 
! Отговори
Симо преди 6 месеца
Добро е, леко и красиво, прекалили с цената но това е първият опит, ще разберат, че така бизнес в Бг и европа не се прави, да вземат пример от китай!
Радва ме, че има ентусиасти да създават и произвеждат в Бг!
Тъ.пи.те ви коментари под ме, в коша за бок.лук кактозаедно с драскачите им!
Тези деца после ще пуснат еко дървен електромобил което ще е класика и арт работа амо кво ви разбират тик.вите как се започва бизнес. Аз бих си взел едно такова колело да подпомогна хлапето а не щото ми трябва ...
13
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
прототипа си го бива , но си остава прототип, не го виждам това колело в серийно производство.Това дали има пазар в България, предимно сред по добре платените специалисти а те са предимно в София, а в София няма инфраструктура за велосипеди ,няма как да бъдат използвани там, в провинцията където има изградена инфраструктура за велосипеди , цената не отговаря на техните стандарти.
12
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
искам карбонова рамка с вградени батерии и мотор в задното колело, не в средното движение и дървена рамка.
11
2
 
14
 
! Отговори
КРЕТЕН преди 6 месеца
Много фантазия и никаква рационалност! Дървото е един от слабите материали и лесно се цепи.По отношение на вибрациите е добър,че ги поглъща,но няма почти никаква якост на опън и натиск.Фладера обаче е перфектен.Не случайно заради шарките най-скъпите ловни пушки се правят с приклади от орехово коренище. Този велосипед е много атрактивен,но не и икономически оправдан. А от българите са малко тия дето ще платят за изгъзици.
10
5
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Що не вземете да измислите и вие нещо,а!? Ама освен да плюете по цял ден - сигурно и в други сайтове друго надали може да правите!
9
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
това "успяхме да вградим батерии в рамката" ми звучи почти като "успяхме да кацнем на комета"
8
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Незнам за какво ще се използва това творение на големата мисъл но нещо хич не ми вдъхва доверие?! Защо трябва велосипед да има ел. мотор и батерии? Това по скоро се доближава до едно времешните симсонки. Въртиш педалите и палиш а когато си на баир помагаш на двигателя с педалите. Направете чист велосипед от дърво така ще е по лек и по лесен за катерене на баири. Сложете му скорости като на бегачите и ще заприлича на нещо!
7
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
В гршка сте. Дървеният велисопед не са го направили от дърво за да е достъпен и за най-бедните, а точно обратното - да го продават на богаташите, които не искат от стомана. Продават го за 3000 лева.