Над 106 млн. похарчени за онлайн реклама в България през 2017 г.

Мобилната реклама отбелязва увеличение с 38% за година
27 апр 2018 13:23, Бойчо Попов
0
Над 106 млн. похарчени за онлайн реклама в България през 2017 г.
снимка: Pixabay

Онлайн рекламата продължава да следва тенденциите за ръст от последните години. През 2017 година пазарът на дигитална реклама у нас се е увеличил с 16%, като нетните приходи от реклама са достигнали 106,1 милиона лева. Данните бяха изнесени на годишния форум на IAB Bulgaria, който тази година премина под мотото ALL.DigitALL.

Данните показват още, че общият размер на нетните инвестиции в онлайн реклама е с 16% по-висок спрямо 2016 г., като най-голям дял продължава да държи дисплей рекламата с 34%, или 36.5 млн. лв.

Мобилната реклама отбелязва увеличение с 38% за 2017 година, достигайки до 4,3 милиона лева нетни приходи. При видео рекламата не се наблюдава промяна, като тя запазва нивата си от 2016 г. въпреки очакванията за растеж. Според данните автоматизираното закупуване на реклама (програматик) отчита двуцифрен ръст от 43% до 3,1 млн. лв.

Парите, вложени в Google и Facebook, генерират 64% от инвестициите в онлайн реклама в България, като са общо за около 63,6 млн.лв. Facebook бележи ръст от 30%, достигайки обем от 28,5 млн. лв., а Google и YouTube имат ръст съответно от 21% и 23%.

Целия материал вижте в Investor.bg 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


0
Още по темата: онлайнбизнесраклама
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари