Китайската Huawei мина по продажби Apple

Samsung продължава да е лидер с 21% пазарен дял
Обновена: 20 дек 2018 14:55 | 29 авг 2018 11:23, Елена Кирилова
52
Китайската Huawei мина по продажби Apple
снимка: Ройтерс

Китайската технологична компания Huawei Technologies изпревари Apple и си извоюва втора позиция по глобални продажби на смартфони през второто тримесечие. Тя се нареди веднага след Samsung Electronics, затвърждавайки растежа на китайските конкуренти, пише Bloomberg.

Huawei е продала 54,2 млн. телефона през тримесечието, с 41% повече спрямо година по-рано, с което изпревари производителя на iPhone за първи път, сочат данни на компанията за пазарни проучвания IDC.

На телекомуникационния гигант се пада пазарен дял от около 16% в сравнение с 21% за южнокорейската Samsung и 12% за Apple. Xiaomi и Oppo, и двете от Китай, се озоваха извън топ пет.

Китайските производители на смартфони разширяват влиянието си, докато пазарните им дялове растат на вътрешния им пазар и осъществяат експанзия в чужбина. Huawei се насочи към Европа и Африка, след като не успя да пробие на големия американски пазар. Apple пък продава смартфоните си на по-високи цени от своите конкуренти и печели от услуги като iTunes, които ѝ помогнаха да надмине очакванията за финансовите си резултати за тримесечието.Hidden Field

„Значението на факта, че Huawei изпревари Apple това тримесечие, не трябва да бъде подценявано“, коментира Бен Стантън, старши анализатор в Canalys. “Това е първият път от седем години, в който Samsung и Apple не държат първите две позиции. Отлъчването на Huawei от САЩ я принуди да увеличи усилията си в Азия и Европа, за да постигне целите си“.

Canalys посочи, че второто тримесечие е било исторически слабо за Apple. Базираната в Купертино, Калифорния, компания ще представи нови смартфони по-късно тази година, благодарение на което обикновено се набюдава ръст на продажбите ѝ през четвъртото и първото тримесечие. Тази инерция за iPhone X, чиято стартова цена е 1000 долара, не се е запазила през второто тримесечие, твърди компанията.

Как изглежда пазарът в глобален мащаб вижте в продължението на анализа в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


52
Още по темата: appleHuaweiHuawei Ascend P6S
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
3
 
17
 
! Отговори
Различно мнение преди 5 години
Сатанистката компания с лого символизиращо изкушението от дявола, от година на година, подобно на икономиките им, все повече се доближаваше до китайската компания, а явно вече има и изоставане.Докато си играят на русофоби, Китай ще стане твърде голям, за да бъде спрян.
4
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Според публикацията на IDC и сравнението второ тримесечие на 2017 с второ тримесечие на 2018, Самсунг губи пазарен дял от 22,9% сега е 20,9%. Huawei има значителен ръст от 11% на 15,8%. Apple съвсем леко увеличава пазарния си дял - от 11,8% на 12,1%. Xiaomi има голямо увеличение - от 6,2% на 9,3%. OPPO ot 8% на 8,6% и голямо намаление на дела на така наречените "други производители" - от 40,1% на 33,2%. Явно се върви към монополизация на пазара.
3
4
 
30
 
! Отговори
Българина преди 5 години
Не знам защо всеки си мисли че американските марки са най добри? Тесла епъл, лии вас, колите им, оръжието им..... Стара слава, залязваща юдейска империя. Само с печатане на пари, емигранти и либерализъм не става. Акъл им липсва, ама от гмо соя и царевица се оглупява
2
3
 
40
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Преди седем осем години тази огромна китайска фирма се премести от милата ни родина в Румъния , ,, благодарение " на СОБСТВЕНИКА на ГЕРБ !!
1
6
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
То пазарният дял има две страни - брой на продажбите, за което е статията и размер на печалбата, в което Apple е без конкуренция.