Семейство съди Tesla заради автопилота, убил баща на две деца

През 2018 година автомобилът на Уолтър Хоанг се разбива в мантинела
7 май 2019 09:10, Нели Христова
76
Семейство съди Tesla заради автопилота, убил баща на две деца
Снимки: Reuters

През март 2018 година инженерът от Apple Уолтър Хоанг кара своята Tesla към офиса си по познатия маршрут. Кара всъщност е силна дума – мъжът е включил автопилота на автомобила и разчита само на него. Колата ускорява до 114 километра в час, а след това лоша маркировка я обърква и машината се разбива в мантинелата, убивайки Хоанг.

Още по темата

Малко повече от година по-късно семейството на инженерa реши да съди Tesla, обвинявайки недостатъците на автопилота на компанията за смъртта на "обичан съпруг и баща на две деца“.

През последните години, Tesla се опитва да усъвършенства своя автопилот и обещава той да е "доста по-сложен“ до края на годината. Но според експертите, системата само дава фалшива увереност за сигурност на шофьорите.

“Госпожа Хоанг загуби съпруга си и бащата на двете й деца, защото Tesla тестват софтуера си върху живи шофьори. Сега семейство Хоанг иска да предотврати подобна трагедия да се случи и на други хора, които имат Tesla или друго полуавтоматично возило“, казва говорител на семейството.

Не е тайна, че начинът, по който Tesla представяха своя автопилот през 2017 година бе доста подвеждащ. Софтуерът, който трябва да разчита маркировката, светофарите, знаците и да запазва подходяща скорост и дистанция от другите автомобили се рекламираше като „по-безопасен от това, да ви вози човек“.

Уолтър Хоанг е вярвал в това. А много други са като него – спят, гледат си в телефона или четат книга, докато автомобилът им върви сам. Но истината е друга – автопилотът не е достатъчно съвършен и се нуждае от пълното внимание на шофьора. Според доклада след катастрофата, ръцете на Хоанг са били засечени на волана три пъти през последните 64 секунди преди удара. През финалните шест – той не е държал волана.

Според Forbes обаче, случаят е много по-сложен, защото и Tesla и самият Уолтър Хоанг са можели да предотвратят трагедията.

Автомобилната компания винаги е казвала, че нейният софтуер е само на няколко ъпдейта от това, да стане напълно самостоятелен. За първи път това обещание Мъск дава през октомври 2016 година, а от тогава има два ъпдейта на системата. Ала тя все още не е напълно самостоятелна.

Под внимание тук трябва да се вземе и факта, че Tesla не се рекламира по обичайния начин, а само чрез социалните мрежи и профилите на Мъск. Точно заради това е притеснително, че не  само има много снимки и видеа на хора, които не държат волана на своите автомобили, публикувани в акаунтите на футуриста, но и самият Илон няколко пъти е сниман как се вози в своя автомобил без да държи волана. Според Forbes именно за това Мъск трябва да бъде съден.

Но около смъртта на Хоанг има много неизвестни – ако той е използвал автопилота на Tesla за първи път, то тогава вината щеше да е само на компанията. Но очевидно инженерът доста често е разчитал на софтуера на автомобила си. И не само – автопилотът на колата му не се оказва ненадежден само в деня на катастрофата. Цели седем пъти софтуерът се е обърквал на същото място, където Хоанг загива. Инженерът дори се свързал с отдела за връзка с клиенти, за да потърси обяснение, защо колата му се държи така. Според Forbes именно тук вината е изцяло на загиналия мъж.

Той не просто е продължил да използва автопилота, който няколко пъти му е показал, че е ненадежден, но е и избрал да пренебрегне предупрежденията на автомобила и да постави ръцете си на волана за да има пълен контрол над колата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


76
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
40
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Пак някаква евтина медийна атака с цел госпожата да изкара пари. Напомня ми на Суши. Най-вероятно указанията и отговорностите за ползване на автопилота са много ясно описани. Причината за катастрофата не е автопилота, а лошата маркировка.
39
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Дребният тарикат завижда на едрия тарикат, че хващал шаранчета...
38
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ако някой ден си взема електричка, със сигурност няма да е Тесла. Европейски или японски производител, или нищо.
37
3
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Автопилот, при който трябва да си държиш ръцете на волана и който във всеки един момент може да изгуби ориентация не е никакъв автопилот, а маркетингов трик за хващане на шаранчета.
36
9
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Българинът е цар да обяснява кой е гениален измамник, докато търка билетчета с надеждата да си оправи живота.
35
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Защото драги ми хх ние знаем, че този е говорещ клоун и би правил всевъзможни неща за *** като теб за да му пълнят джоба...
34
2
 
10
 
! Отговори
До Muncho преди 4 години
Драги ***, не сте разбрали нещо важно по казуса - семейството съди не автопилота, а фирмата, която го е произвела и промотирала заблуждаващо като "по- безопасен от това да ви вози човек".
33
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Никой не го мрази, човека продава танкове на снобите като ги представят за луксозни коли и иска астрономична цена, прави пари, а те си го заслужават. Хора като него са полезни да дават уроци на сбобите и хората които се увличат по безполезни материални придобивки.
32
0
 
13
 
! Отговори
Мъск... преди 4 години
...винаги е "на крачка" от някои неща. Характерна особеност у този човек.
31
7
 
4
 
! Отговори
Muncho преди 4 години
Никакзв шанс за азиатските тарикати.Изрично пише че отговорността за автомобила си е на шофьора. Автопилота е асистент, но не носи отговорност.
30
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
На моята тойота ако не държа ръцете на волана за половин минута, автопилота се изключва и колтата плавно намаля и спира.
29
0
 
3
 
! Отговори
Хм преди 4 години
Щом няма да го бъде дълго това, какво те притеснява тогава?Притеснява ме, че съществува в момента и се боря, както мога - засега с коментари :)
28
4
 
5
 
! Отговори
Гoшу преди 4 години
този да му отнемат книжката посмъртно, защото не само своя живот ами на всички участници в движението е застрашавал. Да му напишат глоба за "reckless" шофиране и посмъртно да му изпратят фиша
27
1
 
23
 
! Отговори
Пич преди 4 години
Може да си велик инженер от Apple, но все пак да си пълен глу пак. Няма начин да оставя колата със 120км/ч на пълен автопилот, няма начин. Трябва да си пълен про фан, за да направиш подобно нещо. Не ме интересува колко съвършен е автопилота и кой какво ми обяснява. Да съдят колкото си искат Тесла, няма да вурнат човека обратно. Най-много да вземат някой лев, което вероятно е и целта.
26
0
 
7
 
! Отговори
!?! преди 4 години
Охмнохм... пак ми потурчиха коментара :(Да са живи и здрави тогава администраторчетата. Дал им Бог добро! И на Ахмет и на Мостафа... няма да ги изброявам всичките по имена, че са много. Да си администрират със здраве.
25
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Нищо няма да получат. Тесла не го води автономен автопилот, а с контрол от шофьора.
24
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Хм,Щом няма да го бъде дълго това, какво те притеснява тогава?
23
4
 
6
 
! Отговори
Хм преди 4 години
Спри си нета и си готов.Става въпрос за цялата среда в държавата и в целия свят изобщо. Излизаш на улицата и по три камери на всяка крачка, камери в колите, от догодина вече задължителни, чипове заължителни в колите 24/7 следене... Няма да го бъде дълго това, много тирани е имало през иторията, но никой от тях не е управлявал дълго. Наполеон е казал, че с войнишките щикове лесно се идва на власт, но не е удобно да се стои върху тях, а през 19 век е управлявал еднолично 80% от Европа, знаел е з
22
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
това е начина по който девелопера си отмъстява на QA за всички върнати бъговеили на съпорта му е писнало от оплакванията на тоя и ... го е пратил у лево
21
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Не искаме чипове, камери и сензори на всяка крачка, искаме конфиденциалност и свободаСпри си нета и си готов.