Семейство съди Tesla заради автопилота, убил баща на две деца

През 2018 година автомобилът на Уолтър Хоанг се разбива в мантинела
7 май 2019 09:10, Нели Христова
76
Семейство съди Tesla заради автопилота, убил баща на две деца
Снимки: Reuters

През март 2018 година инженерът от Apple Уолтър Хоанг кара своята Tesla към офиса си по познатия маршрут. Кара всъщност е силна дума – мъжът е включил автопилота на автомобила и разчита само на него. Колата ускорява до 114 километра в час, а след това лоша маркировка я обърква и машината се разбива в мантинелата, убивайки Хоанг.

Още по темата

Малко повече от година по-късно семейството на инженерa реши да съди Tesla, обвинявайки недостатъците на автопилота на компанията за смъртта на "обичан съпруг и баща на две деца“.

През последните години, Tesla се опитва да усъвършенства своя автопилот и обещава той да е "доста по-сложен“ до края на годината. Но според експертите, системата само дава фалшива увереност за сигурност на шофьорите.

“Госпожа Хоанг загуби съпруга си и бащата на двете й деца, защото Tesla тестват софтуера си върху живи шофьори. Сега семейство Хоанг иска да предотврати подобна трагедия да се случи и на други хора, които имат Tesla или друго полуавтоматично возило“, казва говорител на семейството.

Не е тайна, че начинът, по който Tesla представяха своя автопилот през 2017 година бе доста подвеждащ. Софтуерът, който трябва да разчита маркировката, светофарите, знаците и да запазва подходяща скорост и дистанция от другите автомобили се рекламираше като „по-безопасен от това, да ви вози човек“.

Уолтър Хоанг е вярвал в това. А много други са като него – спят, гледат си в телефона или четат книга, докато автомобилът им върви сам. Но истината е друга – автопилотът не е достатъчно съвършен и се нуждае от пълното внимание на шофьора. Според доклада след катастрофата, ръцете на Хоанг са били засечени на волана три пъти през последните 64 секунди преди удара. През финалните шест – той не е държал волана.

Според Forbes обаче, случаят е много по-сложен, защото и Tesla и самият Уолтър Хоанг са можели да предотвратят трагедията.

Автомобилната компания винаги е казвала, че нейният софтуер е само на няколко ъпдейта от това, да стане напълно самостоятелен. За първи път това обещание Мъск дава през октомври 2016 година, а от тогава има два ъпдейта на системата. Ала тя все още не е напълно самостоятелна.

Под внимание тук трябва да се вземе и факта, че Tesla не се рекламира по обичайния начин, а само чрез социалните мрежи и профилите на Мъск. Точно заради това е притеснително, че не  само има много снимки и видеа на хора, които не държат волана на своите автомобили, публикувани в акаунтите на футуриста, но и самият Илон няколко пъти е сниман как се вози в своя автомобил без да държи волана. Според Forbes именно за това Мъск трябва да бъде съден.

Но около смъртта на Хоанг има много неизвестни – ако той е използвал автопилота на Tesla за първи път, то тогава вината щеше да е само на компанията. Но очевидно инженерът доста често е разчитал на софтуера на автомобила си. И не само – автопилотът на колата му не се оказва ненадежден само в деня на катастрофата. Цели седем пъти софтуерът се е обърквал на същото място, където Хоанг загива. Инженерът дори се свързал с отдела за връзка с клиенти, за да потърси обяснение, защо колата му се държи така. Според Forbes именно тук вината е изцяло на загиналия мъж.

Той не просто е продължил да използва автопилота, който няколко пъти му е показал, че е ненадежден, но е и избрал да пренебрегне предупрежденията на автомобила и да постави ръцете си на волана за да има пълен контрол над колата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


76
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
60
0
 
5
 
! Отговори
Народна Просвета преди 4 години
един беше осъдил форд, че станал от волана на караваната и отишъл да си направи кафе, разчитайки че круз контрола ще крузва. тука местан или ал бънди старши вземат на таран некви хора и не им се случва нищо. за кирил маричков изобщо нема смисъл да се коментира. усещате ли разликата между наще папуаси и "тъпите американци" ?
59
1
 
1
 
! Отговори
Изгърбич Задвратян преди 4 години
До Анонимен59объркА мъск и рогозин.
58
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До на теслата дръжката"АйТи инженер+ Тесла (модерна играчка за плоскоглавци)= т.ъпа катастрофа с фатален край."Ейййееее - Дай да се радваме, че някой е загинал при нещастни обстоятелства. Когаот някой пиян се убие, сигурно друскате едно хорце задружно...
57
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Евала кеф, че някой е умрял ... *** и българти баце ...
56
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ще ги осъди, ще си получи парите и точно този инцидент, няма да се случи отново.
55
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Алгоритъма на Мъск е очеваден: когато с някоя от компаниите му стане фал, който би закрил всяка друга компания, той излиза и прави серия анонси за технологии, които очаква да заработят в "съсвсем близко" бъдеще и са супер - дупер - адвансед и полезни и нужни и революционни. А на практика всичките му продукти са съставени от добре отработени от някой друг технологии, които дори вече се разпространяват без лицензи. Дори първите му акумулатори, контролери за заряда и двигатели бяха 100% Китай.
54
2
 
5
 
! Отговори
ПроСоТо преди 4 години
"Народа срещу Лари Флинт".......Всъщност, въпросния загинал трябва да бъде съден посмъртно за това,че с парите си,купувайки "Тесла", е стимулирал измамите на америчкия Корейко.Не е първия,няма да е последния..
53
0
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Значи с българската маркировка не първия завой ще ви тресне.
52
3
 
14
 
! Отговори
на теслата дръжката преди 4 години
АйТи инженер+ Тесла (модерна играчка за плоскоглавци)= т.ъпа катастрофа с фатален край. Имаше една приказка на времето- "От студ ***, ***.ар бъди".
51
0
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
"Е, и като маркировката била объркана значи, че може и човек в каква да е кола да се обърка и да се забие в мантинелата."Човекът разчита на пространствена ориентация когато шофира, не следи маркировката като бот.
50
6
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
а мускусния плъх елончо е един най големите измамници в световната история. не че сам твори цялата бутафория ама накрая ще го наклепат уж като мастермайнд. освен че автопилота ви убива, тостерите на мъск имат и навика да се самозапалват във гаражи или да гърмят докато си караш. примери доста. мисля че жертвите на тесла са над 100 вече. който иска тостер на колела може поне да инвестира във надежден такъв, примерно хибридите на бе ем ве. ауди и другите германци също не са много назад.
49
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
На CLS-a си има подобната екстра , която е зверски безмислена и опасна, понеже се води от маркировачните линии посредством камери и сензори в стъклото и фаровете. При липса на маркировка ,при ремонтни работи на пътя или при лоши атмосферни условия автопилота си и рисков. Човек никога ни трябва да се доверява толкова на една машина, в случея човека също носи вина
48
19
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
АБЕ КОГА ЩЕ ПРОЧЕТА ЗА РУСКИ ОЛИГАРХ, КОЙТО ПРАВИ РЕВОЛЮЦИОННА КОЛА ИЛИ КОСМИЧЕСКИ КОРАБИ? КАЖЕТЕ, ДРУГАРИ! ВМЕСТО ДА ПЛЮВАТЕ ТУКА...
47
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
бащата на две деца май е трябвало да знае по добре, както се казва по неговите географски дължини. аз жена си не оставям да кара ако не съм пил или супер уморен, този глопак оставил неква програмка писана от банда друсани онаняги и една шепа сензори мейд ин чайна да му карат колата. блаженни са вероющите.
46
8
 
7
 
! Отговори
Бобчо преди 4 години
Е, и като маркировката била объркана значи, че може и човек в каква да е кола да се обърка и да се забие в мантинелата.
45
5
 
13
 
! Отговори
Бакшиша преди 4 години
За цената която е дал за теслата щеше да взема 1000 пъти юбер за по 100 мили , това са 4г ако взема само в работни дни например да ходи до работа по 50мили в посока, вземаш юбера и ако искаш спи до работа ,ама гъзарията топли
44
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До ХмМразим световния електронен концлагер, а Мъск е един от водещите му организатори и основно рекламно лицеА не беше ли ти, дето се кефеше на новия чип на руснаците и на намесата им в изборите в чужда държава?
43
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
човека продава танкове на снобите като ги представят за луксозни коли и иска астрономична ценаДоколкото ми е известно, Тесла не струва повече от БМВ или Мерцедес със същите габарити.
42
3
 
8
 
! Отговори
Сата НАТО преди 4 години
Хянг-Мянг получава наградата на Дарвин за самопочистване. А колко лесно беше да купи една кутия бяла боя и да оправи проблемната маркировка.
41
21
 
9
 
! Отговори
Факт! преди 4 години
Хаха единствените електрически коли които са на пазара са Тесла другите са някакви малки електеокарчета пробега на е Голфа е 200км смех пълен.Мъск превзе и космоса Спейс Екс оня ден изтреля АрабСат и върна модула за многократна употреба скоро идва и Безос.А тъпите бугарчета приказват за БАН немецо фон Браунович и други несвързани мозъчни диар.ии!