Поредно дело – звезда от "Аладин" съди Tesla

Колелото на колата му паднало и се забил в дърво
9 юни 2019 07:30, Нели Христова
38
Поредно дело – звезда от "Аладин" съди Tesla

Пореден ден, поредно дело срещу Tesla. Този път ударът идва от актьора Мена Масуд, който  влезе в кожата на Аладин в едноименния филм на Disney, тръгнал по кината едва преди седмица.

Според Масуд, ден след като купил колата, докато сменял платната на пътя, по който се движел, едното му колело паднало и той се забил в дърво отстрани на пътя. Според застрахователите проблемът е в Tesla, не в шофьора. За това актьорът решава да съди автомобилния гигант за "небрежност и нарушаване на гаранцията“. От друга страна Tesla твърди пред Business Insider, че колелото е паднало след като Масуд се удря в дървото с висока скорост.

Още по темата

За тези, които наблюдават Tesla отблизо обаче, твърденията на Масуд звучат познати. Проблемите с окачването следват колите на компанията от години. Дори интернет има наименование за инциденти, като този на Мена. Потребителите го наричат „лошото колело“ и е станало нещо като определение на Tesla. Дори сайта на Националната администрация по безопасност на пътищата е пълен с анонимни оплаквания за счупени окачвания. Съществуват и групи за "търсене на лоши колела в дивата природа“.

Естествено, това не може да бъде незабелязано от Tesla. Макар компанията никога да не е признала проблема, все пак тя издава няколко бюлетини за техническо обслужване при счупено окачване за моделите S и X.
Един от тези бюлетини за 2016 година гласи: "Някои автомобили Model S и X може да са произведени с връзки за предното окачване, които не отговарят на стандартите за якост на Tesla. Водачът има контрол над колата, но колелото може да влезе в контакт с колесната арка.“

Според Джейсън Ливай има два случая, в които компанията трябва да обърне сериозно внимание на даден модел кола – когато тя нарушава безопасността на движение по пътищата и когато има сериозен дефект.

"Но Tesla не прави това,  казва той пред Business Insider. - Те постоянно поправят някакви софтуерни проблеми и не признават за дефекти. Може би компанията не вярва, че автомобилите им представляват опасност за безопасността или се страхуват как подобни новини ще повлияят на цената им. Нека бъда честен. Те не са единствените, които го правят. Това е дълга традиция при производителите.“

Говорителите на Tesla са категорични, че пускат бюлетини, като всички други автомобилни компании – когато има нужда за усъвършенстване на колата или когато са нужни инструкции за поправка, които липсват в ръководството на автомобила.  "Но това не значи, че има проблем със сигурността“, допълват от Tesla.

Според  Business Insider за проблема с окачването компанията знае от 2013 година, когато експертите пишат няколко доклада, описващи проблема. През 2016 г. се появява същото проучване, което доказва, че три години по-късно нищо не е поправено. Заради същия проблем, през 2013 година стотици автомобили на Dodge са били пратени в сервиза. Но вместо да направи това, Tesla, в продължение на години, публикува само бюлетини.

Въпреки че Model 3, колата, с която катастрофира Масуд, е на пътя по-малко от година. Бюлетин за нейното окачване вече е пуснат от Tesla. Според него, шарнирите могат да се спукат във фланеца и да изгубят въртящ момент, което може да доведе до неприятен шум при движението по неравна повърхност.

"По това, което виждаме, Tesla си играе с правилата за сигурност от самото начало. Те си мислят, че не се отнасят за тях“, казва Ливайн. Според него, компаниите, които спазват правилата и алармират за проблеми са онези, на които може да се разчита. Тези, които са свикнали да крият, поставят печалбите пред сигурността.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


38
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
9
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Фактът, че от Тесла всеки път натопяват клиентите си е показателен за отношението им към безопасността. За тях са по-важни имиджа и парите, и оня "гений" дето не е завил една гайка през живота си да ходи като Месия и всички да му се кланят.
14
6
 
15
 
! Отговори
Хм! преди 4 години
Карам бавно зад една Теслица на магистралата, близо до Девня, в посока Варна. Бавно, за да я огледам. Колицата със софийска регистрация, джиджана, червена като черешка, ама не върви. Гледам го пичът едвам пъпли със 110 и не смее да я настъпи по баира нагоре, щото батерията явно е на червено и не се знае дали ще стигне до Варна, да я включи в някой контакт. Мъка.Не знам. На дълъг път сигурно си носят някой бензинов генератор в багажника, за всеки случай, но пък къде си слагат куфарите?
13
3
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
"От друга страна Tesla твърди пред Business Insider, че колелото е паднало след като Масуд се удря в дървото с висока скорост."Купуваш си Тесла, която дефектира, след което без значение дали ще оцелееш или не производителя веднага обвинява теб. Класика в жанра. Как един път не си признаха, ами все клиентите са им виновни?
12
13
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До пунтаС 3000 повече (долара) от кой модел нa кадилак? ATS? Че и той е $38к?Ок, мерцедес C се намира толкова евтино, но виж му ускорението от 0 до 100. 7.5 за бензина и 9.7 з дизеловия... WTF? Ако искаш нещо близко до базовия 3 н Тесла, ще ти трябват поне още 9к.И колелата не са се "откачали", защото смао в тоя сайт се споменава подобен факт. Арабпето се е изсшило, зщао ти колата му вдига 100км за 2.6 и не е свикнали да я кара, ама сега се опитва, да изкара някой леф от цякат работа.
11
6
 
4
 
! Отговори
Мандрахерц преди 4 години
Абе като е пуснат бюлетин тоя що не отишъл в сервиза да я погледнат скапаната кола, а кара! Бюлетин= сервизна кампания повишено внимание на собственика посещение в сервиза за проверка. Или като карат тесла и са фанали оня горе за оная работа! То като с "автопилота" пише да не го оставят без надзор да го контролират и да не му се доверяват напълно те спят! Баси тъпите същества има на тоя свят!
10
4
 
21
 
! Отговори
Пунта мара премиум преди 4 години
До Анонимен 7Ти знаеш ли колко струва една Тесла в САЩ където би трябвало да са евтини?С 3000 повече от Мерцедес или Кадилак.Става въпрос за най-евтината модел 3.Не съм чувал на нов Мерцедес да паднат колелата.Нито да му сложат 3 еднакви и една различен цвят врати с лепенка "качествен контрол преминат" (QC passed) на вратата с различната тапицерия.Или шасито да е пукнато и те да сложат един полуграмотен амиго с електрожен да го наклепа с електрода.Дори не бяха махнали шевовете..Пхах
9
23
 
12
 
! Отговори
Туск преди 4 години
Тва е антиреклама платена от сегашните производители на ДВГ. Много добре знаят, че хранилката пресъхва. И правят всичко възможно да сринат конкуренцията. Като не могат с иновации, почват с компроматите. Аз лично имам тесла от 5 год. Не е млизала в сервиз. Месечната и поддръжка е под 100 лв. А вашите 30 год дизеляци не излизат от сервиза, харчи като за световно, под 300 лв на месец гориво и консумативи абсурд.
8
9
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Вместо нов Тесла, трябваше да си пожелае от джина, да го научи да кара, че сега да не приказ глупости...
7
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Пунка Мара ПремиумКога си взимал участие в разработка и проучване, че д а наеш кое колко и как струва? Та з изработката на една сокоизтисквапка може да заминат милиони, какво остава за кола... Ако имаше тотално "нечувни" неща в тези автомобил, тогав може би щяха да са доста по-скъпи. Цялата идея е, че технологията и производството биват оптимизирани и стават по- евтини. "Вероятно..." от 600 000 автомобила на пътя, щяше да е ежедневие.
6
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 4СА? Като в ОП СА? Много кючекджийско, не мислиш ли?
5
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Тоя мошеник Илончо играе на едро, не е като нашите кокошкари.
4
10
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Камиларите дето убиха Кaшоги са му развили болчетата на тоз за да му фръкне гумата. СА не може да фалира заради няколко елeктромобила.
3
14
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Призводителите на фосилно гориво от зелената секта са платили на Мъск няколко милиарда за да остави бъгове в автомобила. Правете пари не война.
2
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
да помолят китай да им реконструира автомобилите и ще имат хем евтини, хем здрави! аман от американска наглост!
1
6
 
23
 
! Отговори
Пунта Мара премиум преди 4 години
Най-вероятно автомобилът е доста тежък за това окачване.Елън Мъск се опитва да прави максимум пари с минимум вложения.Винаги се казва-"за разработката на този или онзи модел изхарчихме 1 милиард долара..." Какво в този автомобил струва 1 милиард долара?Няма нищо което да е нещо невиждано-батерии,електромотори,окачване,рама,гуми,салон,врати и стъкла.Да тези неща са скъпи но 1 милиард..