Технологиите събуждат креативността у децата

Училищата у нас обаче имат по-важен проблем от иновациите
Обновена: 9 авг 2019 20:24 | 9 авг 2019 18:25, Екип на Bloomberg
6
Технологиите събуждат креативността у децата
Снимка: Pixabay

Истината е, че технологиите вдъхновяват децата. Те правят процеса много динамичен, а именно това липсва в образователната система. Това каза Ивайло Бонев, съосновател на образователния център "Технократи“, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

„Децата трябва да преминат от едни пасивни консуматори на технологии до едни активни създатели чрез технологии“.

Според Бонев навлизането на технологиите прави децата донякъде по-нетърпеливи, но има и своите предимства.

„Те определено събуждат креативността у децата“.

Според него при работата с деца между 7- и 12-годишна възраст едно от най-големите предизвикателства е създаването на екипен дух.

„В ранна възраст децата са силни индивидуалисти... Технологиите много добре им показват как в даден аспект едно дете може да се справя по-зле от друго и след това да е обратното“.

В образователния център, чийто съосновател е Бонев, се преподава и за зелена енергия.

„Целта е да се стимулира мисловна дейност и децата да започнат да си задават въпроси, които за нас вече са даденост, като това какъв автомобил караме, как си изхвърляме боклука, как се храним, как потребяваме“.

Според Бонев навлизането на иновации в образователната система у нас ще е в следствие на внедряването им в частните училища, но Министерството на образованието има по-голям проблем, върху който да се фокусира – привличането на млади учители. 

Вижте повече на Bloomberg TV Bulgaria.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


6
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
ИТ технологията е инструмент. Както с една дрелка можеш да си пробиеш дупка в стената да си окачиш картина, така можеш да си направиш лоботомия в домашни условия. Времето прекарано пред комютър може да бъде полезно или деструктивно. Проблема с децата, е че тяхната система за самосъхранение не е така добре развита. Ако родителите използват позицията си да ги насочат към конструктивни занимания всичко би било наред. Хората обвиняват комютрите за собствената си безотговорност.
3
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До АнонименДраги Анонимнико. В бързината си да се покажеш по-професор от ПроФесора явно си пропуснал да прочетеш че аз пиша за ЧЕТЕНЕ . Това че книгите са не само хартиени а имат и електронен вариант не е твое откритие а е известно на всички . А ако се напрегнеш малко и прочетеш и последното изричение в коментара ми ще ти светне че аз пища че клипове и филми като единствена форма на обучение не създават дълготрайни знания поради бързината на предаваната информация .
2
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Драги професоре, от 30 години чета книги на компа. Нека да сравним четене на книга за мрежи с, примерно, CISCO курс със симулации на пакет трейсър. Ти ще четеш от книжна книга, а аз от официалния курс на СИСКО с упражненията на симулатора. После ще застанем двамата на едно работно място и ще вършим еднаква работа. Дори няма да разбереш какво се случва и защо. Или ти учи от книга програмиране, а аз на компа ще чета и пиша код и ще го тествам...
1
1
 
10
 
! Отговори
ПроФесора преди 4 години
Абсолютно погрешна статия.Дете прекарвало времето си не в игри навън с другите деца а от 2 годишно в зяпане на филмчета на таблет получава много сериозни мозъчни увреждания а не става технологичен гений. И също,трябва да се знае, че мозъка има своите ограничения за скороста с която обработва получаваната информация и затова възприемането на сериозни, дълготрайни знания най- добре става с ЧЕТЕНЕ НА КНИГИ. Бързата информация идваща с мултимедийни клипове и филми лесно се забравя и не е удачна.