Елена Кирилова: Дезинформация е думата, която описва 2019 г.

Водещата на UpDate по Bloomberg TV Bulgaria за изминалата година
22 яну 2020 13:14,
10
Елена Кирилова: Дезинформация е думата, която описва 2019 г.

Елена Кирилова е водеща на технологичното предаване UpDate по Bloomberg TV България и технологичен редактор в Investor.bg. Всяка събота и неделя от 19,30 часа предаването представя най-новото от света на високите технологии и иновациите, показват се постиженията в хайтек индустрията, актуалните тех джаджи и най-интересните мобилни приложения и платформи. UpDate разказва и истории на успеха и вдъхновява бъдещите предприемачи с постиженията на български и международни стартъпи. 2019 г. вече приключи, но още има време за малко равносметка. В интервю за Webcafe.bg Елена споделя каква е била 2019 г. през нейния поглед.

С коя дума бихте описали годината и защо?

Дезинформация. Тя продължи царуването си в медиите и социалните мрежи. Говорим за процес, срещу който някои компании от технологичната индустрия се борят, но все още не са готови да пожертват части от бизнеса си в името на истината. След няколко месеца ще видим дали ще се повтори сценарият от предишните президентски избори в САЩ.

Кое е най-важното събитие, белязало 2019 г.?

Няколко са - търговската война между САЩ и Китай, възходът на климатичното движение, опустошителните пожари в различни точки на света, протестното движение в Хонконг.

А кое събитие, което смятате за важно, е минало извън радара на медийното внимание?

Българското участие на Венецианското биенале и проблемите, свързани с конкурса ни, финансирането на проекта и това, че се озовахме прекалено встрани от всичко, случило се на биеналето. Националният ни павилион показа “Как живеем”, но така и не стана напълно ясно “Как участва”.

Кои очаквания за 2019 г. не се оправдаха?

Не се реши казусът с Huawei Technologies, който носи голяма доза геополитическо напрежение в 2020 г. Телекомуникациите са свързани с  толкова много индустрии, че конфронтацията между САЩ и китайския гигант може да има доста скъпи последици и за други сектори.

Кой беше най-големият абсурд за последните 12 месеца?

Безкрайната брекзитска агония.

По-добре ли е България на прага на 2020 г. в сравнение с края на 2019 г.?

Иска ми се да кажа “Да”, но не откривам много поводи за оптимизъм.

Какво очаквате от 2020 г.?

Безкрайно се надявам светът да започне да мисли повече за тоновете електронен отпадък, които произвежда. Иска ми се да имаме все по-малко поводи да говорим за “гробищата за джаджи”, но и за потапяните в океана стари автомобилни гуми, както и защо е важно да се рециклира.

Цялото интервю четете в Webcafe.bg тук.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


10
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
0
 
1
 
! Отговори
Чебурашка преди 4 години
Жалко, че доста медии в България се занимават с това.
4
1
 
4
 
! Отговори
дядо Граматик преди 4 години
Дезинформация ... дезинформация ... колко да е дезинформация ? И на това ще му намерим цаката . Оновно с вече потвърдения факт че неграмотноста у нас лавинообразно расте . Скоро няма да има човек който да пише правилно,дори и журналистите вече пишат като м0ргавелите през соца а след няколко години няма да има и такъв който да може да ЧЕТЕ ... след като дъртите дето все още са ходили на училище при бай Тошо гушнат букета .Тогава да ви видим как ще дезинформирате . С димни сигнали... ?
3
0
 
4
 
! Отговори
V преди 4 години
Най голямата дезинформация в България беше по отношение на Ф16 .Нито радара му е кой знай кво нито авиониката а скороста силно ограничена .Нито ниски скорости нито високи .Ф16 развива 16000 км. миг 29 24000 . Това са фактите а цената за един ф16 ще надхвърли със всички разходи 200 милиона долара .Това са фактите които никой не казва ,ама всеки се бори срещу фалшивите новини ;)
2
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Коя е пък тая калинка???
1
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Точно оък жирналостите най-малкп имат право да говорят за дезинформация. Вече печата само платени статии или такива, които им спуснат пт НПО центъра. Не е важно да има пбективна информация. Важно е информацията да бъде поднесена така, че да отговаря на нашаите цели! За това довериятп в пресата е толкова ниско.