Престоят в космоса е повлиял на мозъка на космонавтите

Това са установили учени
6 сеп 2020 21:30, Петя Славова
Престоят в космоса е повлиял на мозъка на космонавтите
Снимка: БГНЕС

Учените са установили ефекта на продължителния престой в космоса върху структурата на мозъка. Резултатите от съответното проучване са публикувани в изданието Science Advances, цитирани от РИА Новости.

Изследователи от Австралия, Белгия, Германия и Русия са изследвали мозъчната структура на 11 руски космонавти, които са прекарали средно 171 последователни дни на Международната космическа станция (МКС). Учените са направили на всеки от тях дифузионен ядрено-магнитен резонанс (ЯМР) на мозъка три пъти - веднъж преди полета в Космоса и два пъти след завръщането им на Земята.

Учените отбелязват, че използването на методите за невровизуализацияе за първи път е позволило да се идентифицират структурни и функционални промени в мозъка след космически полет. По-конкретно се оказа, че в резултат на това, че сте били в среда с нулева гравитация за определено време, разпределението на бялото и сивото вещество се променя, а вентрикулите на мозъка, в които има повече цереброспинална течност, се увеличават, съобщава "Фокус".

Според експерти по този начин нервната система се адаптира към безтегловността и увеличава натоварването на онези области на мозъка, които са отговорни, наред с други неща, за контрол на движенията. Отбелязва се, че показателите се нормализират след седем месеца от престоя на космонавта на Земята.

flat-earth Bg преди 3 години
Земята е плоска, невъртяща се равнина. Космоса, НАСА, гравитацията, динозаврите, кацанията и разходките по Луната преди повече от 50 години, сондите на Марс и т.н. безумни пропагандни лъжи и само за заблуда. Не им вярвайте. Лъжат ви!

резултатът е грешен преди 3 години
Резултатът не се зачита.Причината е, че е проведен с руски астронавти, което го прави невалиден.Оказало се, че основно промените са причинени от рязкото прекратяване на ежедневната, прекомерна употреба на алкохол, а не от липсата на гравитация.След успешното кацане, са били подложени на 10 дневен курс на възстановяване(венозно преливане на глюкозоводков разтвор), с цел на възстановяване на капацитета и обема, до нормални нива.

полковник Колев преди 3 години
Роботи могат да летят дълги години в Космоса - човек не!

мдаа преди 3 години
това обяснява бозата в главата на резидента -готов е за руски космонавт

оцелял от СДС-Чумата преди 3 години
Това означава ли,че Прероден Пастиркин,Сашо Нереза,СулЮ Паситто и други *** са с увредени мозъци по рождение ,след като нямат нито един ден в Космоса,но имат много години в Комсомола и в БКП-то ?

ууу преди 3 години
До Активист на БСПА може би увреденият по рождение мозък го кара да седне в джипката?

Активист на БСП преди 3 години
То и престоят в ЖИПКАТА уврежда мозъка .Имаме пример на най-високо ниво...

Пилотира ми тоягата у нас.

до анонимен 15Личи си ,че си доста по-дълго пилотирал от Президента ...

Ако-активист преди 3 години
Я виж ти?

То и само да си пилотирал самолет оглупяваш като нашия Прецедент.Хем не сме чули да се е преработил.

Хидроцефалия?С други думи са оглупяли.

Алберт Цвайнщайн преди 3 години
Добрютро, Пенке, варим боб!Астронавтите от НАСА, които са ходили до Луната (да, ходили са и да, кацали са), половината от тях са изкукуригали, разболели или умряли!Това е напълно в съответствие с научните теории за пояса Ван Ален, космическата радиация и други.

АнонимеН преди 3 години
ДОБРЕ, ЧЕ НИ КАЗАХТЕ!!!НЕ ПОМНЯ РУСКИ ИЛИ ДРУГИ УЧЕНИ ОЩЕ ПРЕДИ 10-КИ ГОДИНИ ОБЯВИХА, ЧЕ ПРЕСТОЯ В КОСМОСА УВРЕЖДА МОЗЪКА!!!ТЪЙ, ЧЕ ТОВА НЕ Е НОВИНА!

toti преди 3 години
Абсолютна тъпотия да правиш нещо без смисъл и посока !!Жалко за хората,уж че иследват нещо и то какво е никой не казва а се харчат милиарди за пълнене на празното!

тоя сайт е пълна yйдyрма!

Оправете си правописните грешки в статията, моля! Имайте уважение към читателите си.

Мадурий и ГаргАРИН преди 3 години
Бе те акъл нямат,па би им съ променил.

Homo Cosmicus преди 3 години
Руснакът Константин Цилковски, измислил уравненията за излитане и пътуване в космоса, беше казал, че един ден човечеството ще еволюира в напълно нов вид заради престоя в космоса.Преди време американците бяха правили сравнителен анализ на ДНК проби на близнаци, настоящ и бивш космонавт. Та станало ясно, че престоят в космоса променя експресията на гените. Активира едни и изключва други.

Серсем преди 3 години
Явно и Боко с джипарата обикаля неква орбита та му е станал мозъка колко на кокошка.Скоро ще излети към панделата кат Гагарин в космоса.