Престоят в космоса е повлиял на мозъка на космонавтите

Това са установили учени
6 сеп 2020 21:30, Петя Славова
Престоят в космоса е повлиял на мозъка на космонавтите
Снимка: БГНЕС

Учените са установили ефекта на продължителния престой в космоса върху структурата на мозъка. Резултатите от съответното проучване са публикувани в изданието Science Advances, цитирани от РИА Новости.

Изследователи от Австралия, Белгия, Германия и Русия са изследвали мозъчната структура на 11 руски космонавти, които са прекарали средно 171 последователни дни на Международната космическа станция (МКС). Учените са направили на всеки от тях дифузионен ядрено-магнитен резонанс (ЯМР) на мозъка три пъти - веднъж преди полета в Космоса и два пъти след завръщането им на Земята.

Учените отбелязват, че използването на методите за невровизуализацияе за първи път е позволило да се идентифицират структурни и функционални промени в мозъка след космически полет. По-конкретно се оказа, че в резултат на това, че сте били в среда с нулева гравитация за определено време, разпределението на бялото и сивото вещество се променя, а вентрикулите на мозъка, в които има повече цереброспинална течност, се увеличават, съобщава "Фокус".

Според експерти по този начин нервната система се адаптира към безтегловността и увеличава натоварването на онези области на мозъка, които са отговорни, наред с други неща, за контрол на движенията. Отбелязва се, че показателите се нормализират след седем месеца от престоя на космонавта на Земята.

Наистина е интересно.От гледна точка на цивилизационното развитие на човечеството, това е може би най-интересната и важна новина за последната година.Всичко останало - разни български мутри, беларуски диктатори, ежещи се турци и гърци..., а бе всичко останало няма да има никакво значение след 50 години.

Щерю преди 3 години
Някъде на Земята има скрит извънземен кристал, който записва и излъчва всичко за нас - от рождение до смърт. Далече от него - просто сме обречени...

Моят звездолет го зареждам с астро-нафта.

Астронавти.