Експерт: Светът се намира пред водородна революция

Варужан Апелян, експерт по транспорт, пред Bloomberg TV Bulgaria
3 ное 2020 11:12, Анисия Иванова
53
Експерт: Светът се намира пред водородна революция
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Три-четири години ни делят от избухването на водородна революция, която ще достигне своя пик към 2030 г., което е много по-рано от очакванато. С времето ще станем свидетели на все повече електрически леки автомобили, задвижвани от батерии, както и на тежкотоварни превозни средства, захранвани от водород като например кораби и влакови композиции. Това заяви Варужан Апелян, експерт по транспорт, в рубриката "Bloomberg TV Bulgaria Интервю" с водещ Велина Велинова.

"Устойчивият транспорт се характеризира в две направления. Първо е налице по-широко разпространеното захранване чрез литиевойонни батерии, които имат свои собствени разновидности и се работи усилено по подобряване тяхната ефективност; и второ - това е водородът, чиято "зелена" разновидност е далеч по-екосъобразна от всички други форми на устойчив транспорт".

Експертът поясни, че "зеленият водород" се получава директно от водна електролиза и ако този процес е захранван с възобновяеми източници, то тогава неговият отпечатък върху околната среда е нулев."

"Другият водород, "синият", се произвежда от изкопаеми горива или природен газ  като големите петролни компании, целящи да си запазят пазарните си дялове, в момента полагат огромни усилия да убедят обществото, че той е пълноценна алтернатива. Обаче в крайна сметка си остава фосилен дериват"

Като примери за навлизане на водородната технология в тежкотоварния транспортен подсектор Варужан Апелян сподели, че центърът в това отношение е "щата Калифорния, но подобни водородни проекти се разработват в Норвегия и някои азиатски държави", добави още експертът пред Bloomberg TV Bulgaria.

"Пандемията от коронавирус причини появата на десетки нови стартъпи и ускори разрастването на големите производители на екологични превозни средства. Създадоха се иновативни бизнес модели, които обединяват производителя на автомобила заедно оператора на водородната инфраструктура", каза още гостът.

"Водородната технология обаче си има и своите недостатъци, сред които най-вече са скъпото производство и съхранение; катализаторите, които са на платинена основа; и липсата на инфраструктура за зареждане", поясни Апелян.

От разговора стана ясно, че основната пречка за по-широко навлизане на полуавтономни и изцяло автономни превозни средства е небходимостта от правилна пътна маркировка.

По думите му поради тази причина железопътният транспорт е много по-лесен за дистанционно управление, отколкото всеки друг вид, тъй като пресичанията на линиите са малко на брой и взаимодействието с други превозни средства е нулево.

Целият разговор - във видеото.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


53
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
1
 
1
 
! Отговори
ГосТ преди 3 години
Въпреки напъните на търгашите, нали никой не си мисли,че човечеството ще чака на вятъра хахахаха. Относно мощностите, които осигуряват: те идват от газовите им бекъпи, докато голям процент от добитата от тях енергия е излишна и се губи. Водорода ги осмисля малко от малко, но при положение че има реактори....на кой му пука ? А, на прекупвачите. Гот е да купуваш електроенергия от газови централи и да я продаваш като зелена, А ?
27
1
 
7
 
! Отговори
ЦИНИК преди 3 години
Баф мааму и ко жа праа сагъ.Язе имам 3 тона краден дизел га навремето бяй тракторист.Тряаа *** прудавам дорде е време.
26
1
 
2
 
! Отговори
ГосТ преди 3 години
#22 стратегията на японците е да се използват отпадните води за получаване на водород от ГМО бактерии. Всъщност водорода с който ще бъде захранвано олимпийското селище в Токио ще бъде точно такъв. Но истинската революция са високотемпературните газови ядрени реактори. Първият такъв работи от доста време в Япония и напоследък много страни изградиха и започнаха изграждане на такива. Вече ги правят като малки модулни остановки. Това е същинската революция.
25
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Абе за цената на една тесла, мога да си купя хонда ... ама NSX ;)
24
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До ГосТ""А сега с цифри от реферирани научни списания (не от туит и фейсбук): атомната енергетика отделя 50% по малко въглероден диоксид на киловатчас от соларите.""Соларите" са тооолкова 2003-а! Всичко е на ветрогенератори вече.
23
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 22Проблемът със такива статии е, че някой пуска научна работа, а медията го подхваща и заочва да си фантазира на макс, оставяйки впечетление в населението, че нещо напълно различно се е случило, а после населението начира учени лъжци и измамници ...
22
1
 
2
 
! Отговори
Арменска Армия преди 3 години
До Хайде, хайде този експерт спешно трябва да изпрати във карабах.Родината Очаква!
21
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Преди година бяха писали статии за някакво зелено водорасло , което имало свойството да изпуска водород. Повече обаче нищо не се е чуло... Беше обнадеждаващо - напълно зелена енергия
20
2
 
2
 
! Отговори
ГосТ преди 3 години
тези от тесла не заслужават абсолютно никакво внимание.цехове за боядисване и закачане на калници, които падат (и боята и калниците). А сега с цифри от реферирани научни списания (не от туит и фейсбук): атомната енергетика отделя 50% по малко въглероден диоксид на киловатчас от соларите. А хибридите са 14 пъти по ефективни за намаляване на въглеродния диоксид от електрокарите. Т'ва е положението. И то ще бъде подчертано в един момент. Не се съмнявайте.
19
1
 
0
 
! Отговори
16 преди 3 години
Ще ми обяснте ли, зщао не ми харесвате коментара?Има нещо невярно ли? Нещо грешно? Лъжа ли е?
18
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен"Ето защо пускат ковид-19.Трябва им контрол,защото ако си разграждаш водата чрез електролиза си получаваш водород.С него можеш да запалиш агрегат за ток,с тока да си изпомпаш вода от сонда или кладенец и да си имаш вода за да я разградиш до водород."Два въпроса.С какво ще "попречи" Covid на това?Сериозно ли мислиш, че можеш да си "разграждаш" водата? Това е все едно да си вземеш комплет "Химия за деца" и да си синтезираш собствени лекарства. Нема да стане на практика.
17
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Някой ще ми обясни ли, защо им трябва екстра развитие на батериите, при полоежние, че големите модели на Тесла S и 3, спокойно ис минават по 400 км РЕАЛЕН ПРОБЕГ, а скоро ще моеж да се зареждат 0т 20 до 80% за под 10 минути?
16
6
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До ГосТ"Освен това са теоретично ограничени. Развитие няма да има."Ето една тайна, драги ми смхурко - вече са достатъчно добри. А има разрабтки, които ще позволяват на батериите да се зареждат с до 400 кwh. Това са 100 км за 3 минути, дори и за най-тежките Tesla автомобили. А станции се поевяват постоянно.
15
2
 
2
 
! Отговори
Хайде, хайде преди 3 години
Този е точно толкова експерт, колкото аз съм китайски мандарин.
14
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До MaйMyнaтa 12ЧИсто е, ама е трудно за добиване.
13
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Защо има снимка на случаен Кадилак?
12
1
 
3
 
! Отговори
MaйMyнaтa преди 3 години
Да, водорода е чисто гориво, но само ако за електеолиза се използва слънцето.. Воружяне Апеляне експерте
11
3
 
5
 
! Отговори
Вуйчо Ваньо до ГосТ преди 3 години
Ето един човек с познания и правилна позиция, ама то трябва да си запознат с материята, а не да повтаряш като папагал каквото ти кажат шефовете на света. Респект за мнението ти, а сега започвам и аз да си чакам минусите. Хубав ден на всички
10
5
 
5
 
! Отговори
Зозо преди 3 години
Да ама това хич няма да се хареса на ниския от Кремлин и Арабише :)))))))))))))))))
9
8
 
11
 
! Отговори
ГосТ преди 3 години
Батериите и соларите са по мръсни дори от петрола. Това е абсолютно ясно. Освен това са теоретично ограничени. Развитие няма да има. Това безумно субсидиране на тези мръсни и ограничени "технологии " е най голямото лицемерие на търгашите. Със свръхпроизводство и потребление тръгнали да чистят планетата...а простолюдието вярва.

Спонсорирани публикации