Експерти: Надеждността никога не е била силната страна на Tesla

Акциите на автомобилната компания се сринаха с 2,3%
22 фев 2019 22:52, Нели Христова
55
Експерти: Надеждността никога не е била силната страна на Tesla
Снимки: Reuters

Tesla Model 3 е най-амбициозният проект на автомобилната компания на Илон Мъск.  Той е първият опит на компанията да направи електрическа кола за масовия пазар, но още в началото се сблъска с проблеми. Крайният срок за сглобяването на автомобилите постоянно се отлагаше, а смелчаците, които бяха поръчали возилото предварително, чакаха близо година преди да се повозят в новата си Tesla.

Още по темата

И докато статистиката показваше, че повечето клиенти са изключително доволни от автомобилите си... изведнъж Model 3 изгуби одобрението на Consumer Reports, сайтът, до който почти всеки американец се допитва, преди да си закупи нов автомобил.

CR редовно прави проучване на безопасността и надеждността на близо 470 хил. автомобила. След редица оплаквания от разкъсана тапицерия, падаща боя, дефекти в стъклата и проблеми със софтуера на колата, експертите заключиха:

"Надеждността никога не е била силната страна на Tesla.”

В сайта им, Model 3 вече е непрепоръчителен за купуване. А към проблемите му се добавят – замръзване на дисплея, тъчскрийн, който се държи така, сякаш някой го натиска. Музиката се пуска сама, звукът й се увеличава, а понякога, Tesla-та решава, че й се ходи някъде другаде и променя крайната дестинация на GPS-а.

От CR признават, че дори техният тестов автомобил е бил застигнат от дефектите, тъй като тяхното стъкло просто се пукнало... без причина.

Предишните модели на Илон Мъск също страдат от множество дефекти по купето и окачването, което кара CR да оттегли препоръките си и към Tesla Model S.

Отговорът на автомобилната компания не закъсня: "Винаги приемаме критиките на нашите клиенти и се опитваме да подобрим качеството на колите си“, пишат от Tesla. Те твърдят, че по-голямата част от тези дефекти вече са коригирани в техните заводи и промяната се забелязва.

Акциите на Tesla се сринаха с 2,3% след оттегляне на подкрепата на  Consumer Reports.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


55
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
1
 
11
 
! Отговори
до 24 преди 5 години
2019-та година и все още има хора от рода на аз живея еди къде си и не ми обяснявай ти на мене. Ти като живееш в Норвегия, познаваш всеки един норвежец и знаеш как мисли ли? Аз съм от 15на години в Швейцария и ми е доста трудно да сложа всичките швейцарци под общ знаменател като тебе. За избягването на данъци, ако имаше възможност, моите колеги и също щяха да го направят - фацит никой не обича да плаща данъци, но всеки иска държавата да му помогне в нужда..нищо типично норвежко тука.
22
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен"Приятелю", в Норвегия могат да си позволят, да си карат каквото си искат, теслата е добър бонус. Норвежците са такикива хора, че ако им тикаш нещо безплатно, което не харесват, ще го дадът на комшията, но ще го предупредят, да внимава.И имам вече 10 години "опит", така че съм "запознат".
21
13
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 23Дрънкай си каквото си искаш. Само не ми обяснявай как е в Норвегия. :):):) Където махат задните седалки за да не ги заколят с данъци:):)Тия дето произвеждат коли от 100 години, знаят как се правят коли и имат технологиите и патентите(дори при ел-колите от години), а ТеслА са аматьори дето знаят как да хитруват само и искат държавни субсидии.
20
12
 
6
 
! Отговори
до 21 преди 5 години
Ти не си наясно и експертите в тубата. Другите производители правят коли от 100 години, а Тесла от 10 и въпреки всичко в областта на сигурността са в каменната епоха в сравнение с Тесла - тестовете говорят сами за себе си, не ме интересуват някакви си самопровъзгласили се експерти. Хората в Норвегия са с най-високия стандарт в Европа и може би в света - на дали им е само заради превилегиите да карат тесла - същите ги имат и с Nissan leaf, но много избират 4 пъти по-скъпата Тесла.
19
7
 
15
 
! Отговори
швайца преди 5 години
Навсякъде четем за всевъзможни дефекти - аксесоари и навигация. На колко мои приятели и познати се е случвало да връщат коли заради дефектни трансмисии, грешки в електрониката, от които не може да се кара колата повече и пр. За мене надеждност не означава тапицерията да е непокътната след като си метнеш тлъстата 200кг американска трътка, а според NHTSA е колата с най-малка вероятност да се нараниш при катастрофа от която и да е друга кола тествана в историята на щатите...
18
6
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 19Не си наясно приятелю.В Норвегия са доволни от ТеслАта, защото правителството им дава маса превилегии.Като например данъчни облекчения, безплатно паркиране, безплатно зареждане на много места и най-вече .....да карат в автобусните/таксиметровите ленти.А не защото е добре направена кола. Виж в тубата мнението на истински световни автотомобилни експерти, как си скубят косите за калпавия аматьорски технически дизайн. Без привилегии едва ли някой норвежец ще препочете ТеслАта.
17
9
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Знам, че хората в Норвегия са много доволни от тези коли. А говорим за Норвегия!!! - 20 градуса във вътрешността са си нещо често срещано. Сега, колата не вървяла добре на -40. Да, защото Голфу ке литне на толкова. Ако е -40 си седиш вкъщи и се молиш, да не спре парното.
16
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Костюмър репорт си е изцяло платен от производителите рекламен сайт. Ако има някой да му вярва, трябва да е много наивен.
15
11
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 8200? ДВЕСТА? Пич, S-kata си ги кове 450 км. Е да, не са още на 1000, но малко народ ще се наеме, да пътува толкова с кола. Не и хората, които биха могли, даис позволят такава кола.И при положение, че ти излиза 4 лева на 100 км, КОДАМУЙ!Ахъъъм ... :)
14
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Колите на китайчетата са свръх качествени в сравнение с това...
13
11
 
16
 
! Отговори
8 преди 5 години
Ми ти знаеш ли, че в Тесла освен акумулатор друго няма. Танк който тежи три тона, цялата енергия отива да се носят акумулаторите. Само безумец може да направи такава кола а още по-голям безумец да я купи на такава цена. Един Голф или Рено меган има много по добро обурудване и поведение на пътя, но цената им е два-три пъти по-ниска, и с едно зареждане караш 1000 километра, а не 200 както с танка, и после зареждаш бензин за 2 минути, а не 6 часа да чакаш батерията да се зареди.
12
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен1Ти тесла ли имаш?Щото ако не, думите ти са просто думи на един ***.
11
3
 
13
 
! Отговори
А бе преди 5 години
До Анонимен"Сякаш първите коли с ДВГ са били много удачни."Ами Тесла далеч не са първите ел.коли.Електромобилът има над 100г история.Просто допреди 25 г не е имало подходящи батерии и управление за тях.Всъщност първият сериен електромоби,подходящ за ежедневна употреба(пробег 60-70км) е на GM от 1996г.Особеното е,че не се продава,а само отдава под наем!След идването на власт на Дж.Буш-младши колите са унищожени,а преференциите-отменени.Заводът за батерии е купен от...Тексако и закрит.
10
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 3Да, ама няйкой се усеихме още 2013 ;)
9
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"изгуби одобрението на Consumer Reports, сайтът, до който почти всеки американец се допитва, преди да си закупи нов автомобил."Ми чи КЪ!
8
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Сякаш първите коли с ДВГ са били много удачни.
7
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До А беМъск строи завод за акумулаторни батерии в Китай, а не за производство на колите му.
6
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
С 2% чак па да са се сринали... Това са си нормални флуктации, утре току-виж се качили пак с някой %. Но иначе това непредвидимо поведение на стандартна техника е доста учудващо. Ако в някой момент решат да вкарат малко ИИ, тая кола може доста поразии да направи.
5
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
премести
4
4
 
4
 
! Отговори
А бе преди 5 години
Чу се,че Мъск щял да мести производството в Китай,даже бил купил и терен за завода.Ако е вярно-много правилно решение.Може би спасително.