1, 2 нарушения железниците търпят, при 3 – катастрофа

Стрелките били на по 100 г., вагоните на "Булмаркет" – престари
10

1911 гледания   |  Още видео

"При 3 нарушения в железниците следва катастрофа. При 1 или 2 системата успява да понесе и да издържи. В катастрофата в Хитрино има натрупване. Кое точно е оказало влияние..." Така коментира в "България сутрин" новата версия за трагедията в Хитрино Симеон Ананиев от Асоциацията на българските железопътни превозвачи.

Още по темата

Частично разследване пък, поръчано от "Булмаркет" показа, че повреда на релсовия път е причина за трагедията в Хитрино. От прокуратурата контрираха, че тези твърдения не са довод обвинението да смени основната си теза, че до инцидента се е стигнало заради превишена скорост.

"По всички граждански дела съдиите допускат наново пълни експертизи, които изследват влиянието на инфраструктурата, на скоростта, на всички елементи... Не можем просто така да кажем "караше бързо", обясни Ананиев.

Темата пред Bulgaria ON AIR коментира и бившият министър на транспорта Кристиян Кръстев, който отбеляза, че превозвачът се опитва да докаже своята правота.

"Трябва да се мисли върху това дали не трябва промяна в нормативната база, с каква скорост трябва да се преминава през въпросните стрелки. Използват се такива отпреди 100 години", подчерта Кръстев.

Превенцията във всеки един сектор е много по – правилна политика, отколкото да си посипваме главата с пепел, защото сега се сещаме за нещата, след като се случи нещо, допълни той.

Според него вагоните са били толкова стари, че отдавна в Западна Европа са забранени.


10
Още от
Напиши коментар Коментари
9
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Интересно ... стрелка от преди 100 години за 40км/ч според експертите на Булмаркет може да бъде мината със 111км/ч.

Булмаркет поръчва и плаща "експертиза", която казва
- пътят е виновен
- цистерната, която е дадена за превоз и не е собственост на Булмаркет е виновна
- Булмаркет са невинни, че са минали с близо двойна скорост през стрелка за 40км/ч и са карали с над разрешената и по други места от пътя. Също и за изолирането на системата за проверка дали машинистът не е заспал
8
0
 
0
 
! Отговори
Асен преди 3 месеца
До Анонимен 1
Влакове с по 350 км/ч в нашата стана няма как да има! За това е нужен пътникопоток, който нямаме! ICE-то в Германия се движи с 300 км/ч, другите влакове в Германия се движат с до 200 км/ч. Но Германия е 12 пъти по населена от БГ.
7
0
 
3
 
! Отговори
Асен преди 3 месеца
Нали, ако скоростта беше причината щеше пръв да изпадне локомотива и следващите 5 вагона след него! Аз съм карал влакове за разлика от вас!
Очевадно е, че е неизправна цистерната, която първа се обръща или е неизправен пътят или и двете. Превишената скорост е помогнала да се види че има проблем. Дори да има превишение на скоростта, то не е повече от 20 км/ч, иначе дерайлира локомотива.
Разследването на фирмата е за първи път публично казана истината. Машинистите са невинни!
6
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Какви ги плещите???Работил съм на гара Хитрино и мога да ВИ кажа че с100 км/час няма как да се кара там,гарата е без централизация на стрелките,още по-вече е в 2 криви!!!За тия от тая фирма правилата за работа в БДЖ не въжат-от опит го знам
.След като пътя е слаб защо са карали с голяма скорост-явно са заспали и това е....
5
0
 
3
 
! Отговори
1, преди 3 месеца
Помислете какво предлагате.
Пази Боже в България да има влакове-стрели!
Та то няма мрежа, по която да се движат безопасно. Ще смия двама шведа някоя релса, да ви питам тогава как ще броим жертви!
4
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Що за заглавие отново?
Бъдете, моля, поне малко професионалисти. Не пишете като първолак първо съчинение в час по развитие на речта.
3
0
 
5
 
! Отговори
Старият машинист преди 3 месеца
СТАНА ЯСНО, че има натрупване на нарушения на изискванията и правилниците.
Превишена скорост, незаключена стар модел стрелка, неотговарящи на изискванията цистерни. Ако нарушението беше само едно от трите посочени, нямаше да има катастрофа с такива последици. И ако за превишената скорост отговарят машинистите, то за лошото сътояние на стрелките и цистерните контролът е на Министерството. Но хора, подчинени на същото това Министерство провеждат разследването. Ето тук е "ключът от бараката".
2
2
 
4
 
! Отговори
Старият машинист преди 3 месеца
До Анонимен № 1
САМО С НОВИ влакове не става! Трябва обновяване на железния път, модернизация на управлението на влаковете, висококвалифицирани кадри, модерни депа за прегледи и ремонти и т.н.
Накратко казано- Трябват милиарди евра!
Но, тогава билета от София до Бургас ще стане 100 лв. и българина пак ще мърмори.
1
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Това го знаят и малките деца.
Затова никой не се вози в тези влакове.
Те по скоро приличат на конюшни.Това са влакове от
преди втората световна война.Тъй наречената държава да вземе да закупи
влакове от Япония,Германия,Франция.Съвременни влакове стрели,развиващи
скорост от по 350 км.в час.Само така ще върнат пътниците към БДЖ.