Проверката на "Булмаркет" за Хитрино не e доказателство

Прокуратурата твърди, че не е имало повреда на релсите
Обновена: 13 мар 2018 11:02 | 13 мар 2018 10:30, Камелия Цветанова
8

1542 гледания   |  Още видео

Частната експертиза нито може да бъде преценена като доказателство, нито да породи съмнение в нашите действия, категорична е говорителката на главния прокурор Румяна Арнаудова.

Още по темата

Тя обясни пред Bulgaria ON AIR, че проверката трябва да бъде възложена от прокуратурата, за да бъде годно доказателствено средство.

Коментарът на Арнаудова е заради частното разследване, поръчано от "Булмаркет", което показа, че повреда на релсовия път е причина за трагедията в Хитрино преди година и три месеца, а не превишената скорост, както твърди обвинението.

"Наказателно-процесуалният кодекс регламентира и задължава органите на съдебната власт да се позовават и да използват само доказателства, събрани по предвидения от закона ред", подчерта тя.

Софийският градски съд ще заседава по едно от делата за трагедията в Хитрино.

Процесът е срещу фирмата-собственик на част от композицията – "Булмаркет” и срещу БДЖ.

След смъртоносния взрив пострадали и близки на загиналите внесоха искови молби за обезщетения за над 10 млн. лв.
 


8
Още от
Напиши коментар Коментари
7
0
 
4
 
! Отговори
избирател преди 3 месеца
Няма,как винаги другаря Борисов или Цацаров да са прави!
Продължавам да се надявам,че сме република,а не Борисово!
Също така няма ,как екип от международни експерти да заложат репутацията си заради катастрофа в България,ако не са сигурни в доводите си.......
6
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Не забравяйте и практиката в авиацията. Каквото и да става, винаги е виновен пилотът. В последния случай го обявиха за луд, куц и сакат, само и само да не изплатят обезщетения. В случая с падналия самолет на Еър Франс към Рио-Париж, имаше очевидна ама ОЧЕВИДНА техническа неизправност. Замързнал сензор, който след това беше сменен на всички самолети от серията. Но според съда, виновна беше пилотска грешка. И обезщетенията бяха минимални. Та и тук така - не откриваме топлата вода...
5
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Естествено, че машинистите са виновни, защото така никой не дължи обезщетение на никой. Всеки друг виновник ще отвори процесът за милионни обезщетения. Каквито жителите на Хитрино без съмнение заслужават, но каквото без съмнение няма да получат. Защото започне ли да се рови тази история, ще излезе много смрад. Оставете стрелката - това за дебелината на цистерната е дори по-брутално. Как се пренасят опастни товари в БГ железници? Кой и как (не) проверява?
4
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Проверката не се ли води от тях и по тяхно възложение на отделните частични раздели за изследвания след като в случая имаше освен преобърнали се вагони цистерни и др, още избухнали сгради на първа линия около ж.п.линията,изчезнали без извест хора по неизвестни причини и убити по разни други от този мощен взрив около местото,което пък поливаха обилно с пени и специални обработки от активни радиоционни замърсявания,има опис на действията и материалите използвани за предотвратяване на още щети.
3
0
 
10
 
! Отговори
дада преди 3 месеца
В европейския съд обаче ще се превърне в годно доказателство и България пак ще плаща, заради слугите бойкови.
2
0
 
16
 
! Отговори
... преди 3 месеца
Епа то фирмата направила това трасе дето държавата даде няколко пъти повече за километър железопътен път отколкото биха дали къде да е другаде в европата пък и по света де, та то е всеизвестно, че фирмите "ремонтирали" тоя жп път са "наши" фирми и от тях няма как да се очаква да са сгрешили! Само, че вече няколко жп катастрофи се случват по линии "ремонтирани" баш от "нашите" фирми и не съм много убеден, че точно високата скорост, ако е имало такава де, е причина за катастрофата!
1
1
 
24
 
! Отговори
zeus преди 3 месеца
Ясно е, че фирмата, ремонтирала ЖП трасето не е виновна, все пак са хора на Баце и оня тъмен убиец Московски ;)