"Мръсни" дизели за Източна Европа, бензинови бракми - за Африка

Стари коли се пренасят на части през германската граница
Обновена: 12 авг 2018 08:46 | 11 авг 2018 14:01, Анисия Иванова
106
"Мръсни" дизели за Източна Европа, бензинови бракми - за Африка
Архив: Reuters

Скандалът "Дизелгейт“ в Германия се разрази, когато стана ясно, че германският автомобилен концерн VW е оборудвал 11 млн. автомобила по света със софтуер, който манипулира данните за отработените газове. В лабораторни условия дизелите на Фолксваген, а както се оказа по-късно и тези на Ауди и БМВ, отговарят на изискванията, но на пътя отделят до 40 пъти повече азотни оксиди от разрешеното, пише в свой материал "Дойче веле".

Заради "Дизелгейт“ цените на старите дизелови автомобили в Германия, а и в Западна Европа вече са значително по-ниски. "Дизелите загубиха между 10 и 20 процента от стойността си“, казва Ансгар Клайн от Съюза на свободните автомобилни търговци в Германия.

Още по темата

За да се преоборудват манипулираните дизелови мотори, са нужни нови катализатори, които биха стрували между 400 и 700 евро. Производителите в Германия се дърпат от отговорност и не са готови да поемат всички разноски. Собствениците на подобни возила на практика са в безизходица и предпочитат да се отърват от тях. Затова старите "мръсни" дизели често заминават за Източна Европа, където по традиция се търсят автомобили с по-евтино гориво.

Старите бензинови автомобили от Германия пък по традиция се отправят за Африка. Редица африкански държави са въвели максимална възраст за вносните автомобили, но по техните пътища вече се движат все повече коли, чиято възраст надвишава 25 години. Всяко дете, което си играе в градините на парк Ухуру в Кения, е изложено на риск. Мръсният въздух в африканската държава е основната причина за бума на респираторни заболявания. Един от големите замърсители на въздуха са старите автомобили.

От доклад на Центъра за наука и околна среда в Ню Делхи става ясно, че 14% от старите автомобили в Африка са с произход от Германия и Китай, а други 15% - от САЩ и Япония. По данни на германското Министерство на околната среда, през последните години легалният износ на автомобили втора ръка към Западна Африка се е удвоил.
Увеличила се е и нелегалната продажба, предполагат германските власти, съдейки по това, че не са в състояние да установят къде се намират близо 1 милион спрени от движение автомобили.

"Таратайките отиват в Африка, а мръсните дизели в Източна Европа“, казва Хайдар, собственик на сервиз в Германия. Колите за Африка първо се товарят на автовози до Хамбург, а оттам се превозват с кораб до Джибути, Дарес Салам и Лагос, споделя Хайдар. За нелегалния внос също си има начини, обяснява германецът от иракски произход: "Ако познаваш когото трябва, можеш да внесеш всякакви коли“. Понякога автомобилите се пренасяли на части, за да минат границата още по-лесно.

В сервиза на Хайдар не се продават нови дизели. Чуждестранните клиенти не ги търсели: "В Либия можеш да си напълниш резервоара с бензин само за 1 евро. Затова хората там не си купуват дизелов автомобил.“ Хайдар разказва още, че клиентите от Северна и Западна Африка идвали в Германия за по две седмици и търсели желания автомобил по обяви в интернет - като например тази: "Червено Ауди А4, бензинов двигател, произведено през 1995 година, мотор в добро състояние, цена 500 евро“.

След по-обстойно прочитане на обявата обаче става ясно, че колата не е годна за движение в Германия, защото не отговаря на еко-нормите. "Подобни коли заминават за Африка“, споделя продавачът. "Освен Ауди, клиентите от Африка купуват още БМВ, Опел и Фолксваген“, допълва той.

 


106
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
99
1
 
8
 
! Отговори
Онзи преди 4 месеца
Егоизмът на човекът ще го унищожи!
Не разбирам хората от по-долнте постове , ами ако не си загрижен за здравето на МОИТЕ ДЕЦА ,то поне се загрижи за здравето на ТВОИТЕ ДЕЦА! Искал бил комфорт и удобства- ами утре като ще ти се наложи да ходиш със кислороден апарат какъв комфорт ще имаш?
Или ако бъдещите ти деца се родят със малоформации??
98
5
 
4
 
! Отговори
Внимателно преди 4 месеца
В Момента в повечето големи градове има остър електромагнитен смог.
Дигитално терористична холограмна техника и включени фарове през деня са повредили тежко въздушния защитен слой над градовете.

НАркомани на власт внушават растеж на всяка цена. Произвеждат се огромно количество стоки вкл автомобили .Самото производство уврежда тежко природата.
97
2
 
6
 
! Отговори
Тровят с хлор преди 4 месеца
ОСновна причина за респираторните заболявания в много страни са хлор токсични обгазявания в ясли,градини и училища.
МЕд мафията традиционно отравя всички деца в държави където ползват хлор токсични канцерогенни разтвори вкл з а миене на чинии,вилици,лъжици и под .
Може д а снимате хлор токсичен канцерогенен облак в ясли и градини след миене на пода.
96
4
 
3
 
! Отговори
ГАсете фаровете преди 4 месеца
Стотици милиони автомобили с включени фарове денем увреждат за броени минути тежко и трудно лечимо биосферата.

Биосферата до преди няколко години пречистваше въздуха вкл на мегаполиси като Москва,Лондон..Сега има огромни тежко увредени обеми над градовете които се пълнят с отровни газове.
95
1
 
1
 
! Отговори
JJivanov преди 4 месеца
Засега единствено еко са автомобилите на газ вкл бутан пропан с традиционни жълти фарове.
Всички автомобили с инсталирани бели скенери вкл led,xenon,hlogen i lazer увреждат жестоко атмосферния океан .Има констатирано отместване на климатичната защита от Испания.Нагли наркомани на власт са принудили автомобило производителите да произвеждат смао тежко вредни автомобили/заради фаровете облъчващи гранични зони
94
3
 
5
 
! Отговори
Факт! преди 4 месеца
И пак Африка е по-добре да бензина отделя повече въглероден диоксид ама дизела азотни оксиди и фини прахови частици яко канцерогенни.Бетер Африка сме тва е!
93
9
 
42
 
! Отговори
www преди 4 месеца
ЧЕ НАЛИ ЗА ТОВА НИ ПРИЕХА В СЪЮЗА - ИМАХА НУЖДА ОТ СМЕТИЩЕ...
92
3
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Щом са толкова загрижени да дойдат тук и на всеки човек да раздадат по един електромобил или някоя друга тяхна глупост и всяка да е по стандарт евро 6 или 7!
91
8
 
20
 
! Отговори
Фред Флинстоун преди 4 месеца
Моята кола е най -екологична!
евро 10 е.
На 100 километра изяждам 2 бута от бронтозавър и 1 крило от птеродактил!
Отделям само якапръдня и нищо друго!
Яба даба дууууууу
90
6
 
7
 
! Отговори
До Skk преди 4 месеца
СО2 в количества над определена граница предизвиква затопляне с всички произтичащи от това промени, които не вещаят нищо добро за Земята като цяло. Няма да те отрови директно, но в един момент заради него животът на Земята може да изчезне. Затова по цял свят се опитват да намалят количествата СО2, които хората генерират по някакъв начин, чрез машините си,
89
4
 
7
 
! Отговори
Do Skk преди 4 месеца
Как да ти обясня най-простичко за СО2...
СО2 е нужен за живота на Земята, но в определени граници, които отдавна са надвишени и затова по цял свят се мъчат да ограничат замърсяването с СО2. При колите целта е да се смъкне замърсяването с СО2 под 100 г/км, но нещо не успяват. Бензиновите замърсяват повече с СО2 от дизеловите, а за тези на газ не знам колко замърсяват, но едва ли е малко.
88
6
 
15
 
! Отговори
Skk преди 4 месеца
До 69. Да колите на газ бълват CO2 и водни пари. А дали CO2 е отровен според теб? То и ти бълваш СО2 ама никой не те пита. СО2 е задушлив газ а не отровен за разлика от СО. На всякъде газ е щадящо гориво с преференции от държавата. Знаеш ли защо в България не е?
87
7
 
7
 
! Отговори
Перко Изперков преди 4 месеца
добре де защо нищо не се казва за колите на метан???
Колите на метан практически са най -чистите автомобили!
Както добре знаем при изганянето на метан се отделят 2 неща ...чиста вода и въглероден двуокис!Ако си съберете тези две неща може да си направите газирана вода!
Защо нищо не се казва по въпроса?Да не би всички да си направят колите на метан и от евро 2 да станат евро 7 и лошите да печелят яко от природния газ ..метана.
86
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Всички говорят за нови коли. Никой дори и не споменава за нови пътища. Що не въведат задължителни евро норми и за пътищата?
85
0
 
10
 
! Отговори
ОТ преди 4 месеца
Ще чакам да почнат да ги подаряват новите .
84
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
При колите преди Евро 5, дизеловите замърсяваха с ФПЧ повече от бензиновите, за които тогава нямаше норми за ФПЧ. Евро 5 е от 2009-2010 години. С Евро 5 въведоха норми и за бензиновите, които са като на дизеловите коли. Точно праховите частици са проблем в България, когато започне отоплението с твърдо гориво.
83
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Скоро електричка няма да си взема. Не се хабете!
82
6
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Дизеловите коли по стандартите Евро 5 и 6, замърсяват по-малко от бензиновите. Само азотните окиси са изключение и точно те са проблема на Германия в момента - ЕК ще ги глобява. В България няма никакъв проблем свързан със замърсяване от колите. Никъде няма, вкл. и в София.
81
13
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Аве, за децата си мислиш ли?! Тях от колко години живот ще лишиш, че да живееш удобно в 21-ви век! Като искаш да живееш в 21-ви век започни да мислиш като "бял" човек от 21-ви век! Неандерталец! В 21-ви век живее само нещастното ти тяло! Акъла ти някъде далеч назад е останал при динозаврите! Смешник!
80
15
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Съгласен съм да платя цената на замърсяването с няколко години от живота си, но това, което преживея да го живея удобно и цивилизовано като в 21 век, место да живея малко повече, но в каменната ера. За няколко години повече живот, не бих живял в пещера, облечен в кожи край огнището. Предпочитам удобното жилище, банята, спалнята, климатика, удобния автомобил, искам да мога когато поискам да прекося със самолет хиляди километри за няколко часа. Който е съгласен да се лиши от всичко това да каже.