Рекламират Родопите – планина за четири сезона

Преобладават българските туристи, едва 12% са чужденците
19 юли 2017 11:30, Анисия Иванова
7
Рекламират Родопите – планина за четири сезона
Архив: Булфото

Родопите ще бъдат популяризирани и рекламирани като единна дестинация на българския и чуждестранния туристически пазар, заяви Георги Пампоров, изпълнителен директор на Организацията за управление на туристически район Родопи.

Това е първата регистрирана в страната организация, създадена съгласно концепцията за туристическо райониране и изискванията в Закона за туризма, регламентирани през 2013 година. Родопи е един от деветте туристически района, заложени в концепцията. Новосъздадената организация ще зададе единна туристическа стратегия на Родопите, попадащи в пределите на няколко области и десетки общини, обясни той в интервю за БТА.

Представянето на Родопите с цялостна визия ще събере многообразието от туристически продукти, които предлага регионът - балнео и СПА, селски, еко, приключенски, ски, културно-познавателен туризъм, Birdwatching или специализирани маршрути за наблюдение на редки птици и др.

Планината отдавна не е само дестинация за ски ваканции, а разгръща според Пампоров палитра от почти всички видове туризъм, с изключение на морски. Опцията за морски почивки остава като по-далечен план за сътрудничество и общи пакети с курортите в гръцката част на Родопите.

За изобилието от туристически продукти и съвременна хотелска база в планината, Организацията за управление на района ще се насочи към реклама на повече пазари, които биха напълнили хотелите. Средният хотелиер в Родопите би се радвал, ако постигне 30% заетост годишно на легловата база, коментира Пампоров.

По негова оценка през последните 15-20 години се наблюдава значително обновление на материалната база в туристически сектор в Родопите, но потенциалът на местата за настаняване надхвърля значително онова, което се привлича сега като туристически поток в района.

Най-голяма е заетостта на високо категорийните хотели с 4 и 5 звезди - от 30 до 40 процента ангажираност на местата годишно. Отделни балнеоложки хотели стигат до 60-70 на сто. За 3-звездните обекти заетостта е 18 процента, а тези с 1 и 2 звезди - около 8-10 на сто. Статистическите данни допълват, че преобладаваща част от туристите в района са български клиенти и едва 12 процента - чуждестранни.

Подем в ски курортите и зимните ваканции, траен ръст в балнеологията и уикенд пътуванията се очертават през последните години в планината на Орфей през последните години.

Организацията планира да изработи рекламна интернет страница и календар на събитията, които се превръщат в туристическа атракция. Рекламната визия на района вероятно ще се запази около слогана "Родопите - гостоприемство в четири сезона".

Той очертава запазената марка, която Родопите имат на българския пазар според Георги Пампоров - уютната планина с гостоприемни хора, по-спокоен начин на живот и неповторими панорами, които радват и пълнят душата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


7
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
2
 
3
 
! Отговори
ФАШИСТ преди 6 години
не на туристи в българските планини - ходете на витоша и морето , фикали не искаме в планините , оставете нас ХОРАТА да си живеем в планината . ЗОМБИТАТА ВЪН ОТ ПЛАНИНИТЕ !
3
17
 
5
 
! Отговори
Факт преди 6 години
Родопите са най-хубавото и запазеното място в България главно поради факта, че там не живеят българи.
2
7
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Съществата със широките *** убиват красотата на Родопите!!!
1
7
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
И Стара Планина трябва да я рекламират така. Не може само Родопа, това е дискриминация.