Пълен напред за първото в България уиндсърф предизвикателство с кауза за по-чисто Черно море

Kaufland България е съмишленик на инициативата "Черно море, свободно от пластмаса"
Препоръчан материал | Обновена: 20 сеп 2018 16:50 | 20 сеп 2018 16:50, Мартин Иванов
Пълен напред за първото в България уиндсърф предизвикателство с кауза за по-чисто Черно море
Източник: Kaufland България

С подкрепата на Kaufland България сърфистите Илияна Стоилова и Йоан Колев от WIND2WIN CHALLENGE плават от Дуранкулак към Резово в първото в България морско предизвикателство с уиндсърф. Двамата млади ентусиасти започнаха своята експедиция рамо до рамо с компанията в името на обща кауза – "Черно море, свободно от пластмаса".

Ролята на вятъра
След месеци подготовка и напрегнато очакване на благоприятна прогноза плаването започна на 18 септември в 10 часа, когато скоростта на вятъра беше 10 възела. Тя постепенно се засилваше, помагайки на сърфистите да се движат към най-южната точка на българското Черноморие в опита им за два дни да изминат 300 километра по вода. В първия ден от предизвикателството между делфини, медузи и пластмаса Илияна и Йоан изминаха около 160 км и стигнаха до Варна, движейки се на зиг-заг заради посоката на вятъра. Ако вятърът е на тяхна страна и всичко върви добре, очакванията са днес те да финишират.

На живо
Феновете на уиндсърфа и поддръжниците на каузата на плаването могат да следят на живо как се движат сърфистите по трасето. За най-запалените сред тях има игра, посветена на предизвикателството, в която един от участниците може да спечели уиндсърф курс.

Пълен напред за първото в България уиндсърф предизвикателство с кауза за по-чисто Черно море
Източник: Kaufland България

На запис
За предизвикателство ще бъде сниман филм. Той ще документира опита на сърфистите за скоростно изминаване на разстоянието по протежението на източната граница на България. Филмът ще покаже как силата на вечно променящата се природа мотивира човека да се движи напред, но без това да е самоцел, а в името на значима обществена кауза.

Действията носят промяната
С убедеността, че само действията носят промяната, компанията подкрепя предизвикателството като следваща стъпка в борбата със замърсяването с пластмаса. Освен че ще насочи общественото внимание към проблема, предизвикателството ще има конкретен принос. Сърфистите са придружавани от морски биолози, които изследват на място проби морска вода и картографират плаващи морски отпадъци по трасето, за да направят "снимка" на екологичното състояние на крайбрежните води по българското Черноморие. Очакванията са това да запълни пропуски в познанието за плаващите морски отпадъци и да допринесе за адекватни мерки срещу пластмасата в Черно море.

Още през 2013 г. Kaufland изключи твърдите пластмасови микро частици при създаването и производството на собствените козметични, санитарни и хигиенни марки продукти. Компанията публично се ангажира до 2025 г. да намали с минимум 20% използването на пластмаса във всички държави, в които оперира, да подсигури на 100% рециклируемостта на пластмасовите опаковки на собствените марки продукти и до края на 2019 г. целенасочено да изключи от асортимента си определени артикули от пластмаса.

Отговорният лидер
От намаляването на пластмасата до използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за околната среда - компанията непрекъснато прилага мерки с конкретен принос в полза на обществото и природата.

Kaufland България е интегрирала в своите хипермаркети иновативни решения в областта на енергоспестяването, облагородяването на прилежащите терени, както и шумовото замърсяване. Модернизираните обекти на компанията се изграждат по напълно нов модел. Енергоспестяващата концепция наред с комбинираните отоплителни и охлаждащи системи осигуряват от 30 до 40% спестена електроенергия. Във всеки от хипермаркетите могат да бъдат връщани отпадъци като фолио, хартия, кашони, батерии, осветителни крушки и малки електроуреди. Торбичките за пазаруване във веригата вече са 100% рециклируеми. Клиентската брошура на Kaufland България също се отпечатва изцяло върху рециклирана хартия. Друг аспект на целите на компанията е започналото поетапно инсталиране на зарядни станции за електромобили и електровелосипеди на територията на хипермаркетите.

 

Имиджова публикация

Още от