Олио за готвене - кое е най-здравословното?

Зехтинът има предимство за салатите, вижте защо
25 фев 2021 02:00, Дарена Найденова
8
Олио за готвене - кое е най-здравословното?
Pixabay

Олиото е мазнина в течна форма при стайна температура. Въпреки че се намира в много различни храни като ядки, риба, авокадо и маслини, най-често срещаната му форма е за готвене. А някои видове олио са по-здравословни от други.

Най-здравословните видове олио за готвене имат повече ненаситени мазнини, отколкото наситени. Ненаситените мазнини, като мононенаситените и полиненаситените мастни киселини, открити в растителни масла, са особено полезни за здравето на сърцето. Междувременно наситените мазнини в маслото, свинската мас и пълномаслените млечни продукти могат да увеличат риска от сърдечно заболяване.
 
В допълнение към съдържанието на мазнини в олиото за готвене, е важно да разберете и точката на горене на всеки вид. „Когато олиото започне да се нагрява над тази точка, то започва да изгаря, да унищожава полезните хранителни вещества, като в същото време освобождава свободни радикали и увеличава риска от хронични заболявания“, казва диетологът Аманда Никол пред Insider.
 
Ето кои видове олио са най-полезни за готвене и как да ги използвате правилно

Зехтин
 
Маслиновото олио съдържа мононенаситени мастни киселини, които намаляват възпалението, понижават лошия липопротеин с ниска плътност и предотвратяват хронични заболявания.
 
На пазара има много различни видове зехтин. Уверете се, че сте избрали студено пресовано, 100% екстра върджин маслиново олио, за да получите най-много здравословни ползи. Екстра върджин зехтинът се пресова от зрели маслини и се произвежда без употребата на висока температура или химикали. Освен това има по-ниска точка на горене, тъй като не е толкова рафиниран.
 
За какво да го използваме: Точката на горене на зехтина е 210℃, което означава, че не е подходящ за печене на скара или пържене. Използвайте го при по-ниски градуси, за да предотвратите изгарянето на храни. Добавете го към салати, сосове или върху топли ястия.
 
Рапица
 
Маслото от рапица се извлича от семената на растението рапица, което е от същото семейство като броколите и карфиола.
 
„Това е добър източник на здравословни мазнини. Само една супена лъжица масло от рапица има 8 грама мононенаситени мазнини“, казва диетологът Мери Голан пред Insider. Също така то е с високо съдържание на омега-3 мастни киселини, които се борят с възпалението, намаляват мастната тъкан в черния дроб и понижават риска от инсулт.
 
За какво да го използваме: Маслото от рапица е с неутрален вкус и има висока точка на горене от 223℃. Това е едно от най-добрите видове олио за дълбоко пържене или печене на зеленчуци и месо.
 
Авокадо
 
Авокадото е един от най-добрите източници на олеинова киселина – мононенаситена мастна киселина, която намалява кръвното налягане, насърчава мозъчната функция и намалява риска от рак.
 
Още за по-здравословните видове олио ще откриете в материала на Tialoto.bg

Източник: Tialoto.bg 

8
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
С това чудо от рапица ме изгубихте изцяло....пълен фейк или спам статия!
4
4
 
27
 
! Отговори
иванчо преди 1 месец
ПРЕДИ ДЕМОКРАЦИЯТА ОЛИОТО СЕ ПРОДАВАШЕ В ТЪМНИ СТЪКЛЕНИ БУТИЛКИ.СЕГА СЕ ПРОДАВА В ПРОЭРАЧНИ ПЛАСТМАСОВИ.КАТО ВОДА Е.НЯКОЙ ЭНАЕ ЛИ ЭАЩО.
3
3
 
3
 
! Отговори
До 3: преди 1 месец
Кой е този Шанахан, бе пич?
2
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
маслото от рапица е изключително опасно_ извлича се чрез химикали!
само студено пресован зехтин.
1
1
 
18
 
! Отговори
обичам Свинско преди 1 месец
готвя само и единствено със Свинска Мас!