Съживиха мозъчни клетки на мъртви прасета

Откритието може да помогне за лечението на Алцхаймер
18 апр 2019 21:10, Габриела Джекова
Снимка: pixaBay

Научен екип от САЩ успя да съживи клетки в мозъците на мъртви прасета в експеримент, който може да намери приложение в изследването на болестта на Алцхаймер и други мозъчни травми, съобщиха световните информационни агенции, позовавайки се на публикация в сп. "Нейчър".

"При подходящи условия изолираният и непокътнат мозък на бозайник притежава недооценен капацитет за възстановяване на микроциркулация и молекулярна и клетъчна активност часове след смъртта", пише сп. "Нейчър".

Отдавна е известно, че функциониращи клетки могат да бъдат извлечени от мозъци часове след настъпването на смъртта, но авторите на настоящото проучване са изследвали клетките, докато все още се намират в мозъка.

За целта учените са експериментирали върху мозъците на 32 прасета, предоставени от кланица. Техниката се състои в снабдяването на клетките с "коктейл" от кислород, хранителни вещества и различни други защитни химикали.

Първоначално остатъчната кръв е била прочистена от свинските глави и охладена, след което мозъците на животните са били отстранени и транспортирани до лаборатория. Четири часа след смъртта на прасетата изследователите са започнали да "наливат" специалния химически коктейл в мозъците.

Полученият резултат не е бил "жив мозък", а "клетъчно активен мозък", отбелязва Ненад Сестан от изследователския екип от Йейлския университет.

Подобен експеримент неминуемо поражда фантазии за зомбита и зли учени, които съживяват мозъци с инжекция. В опит да успокои страховете, германският в. "Велт" пише, че те са неоправдани. Според изданието подобен подход може да помогне на учените да проумеят по-добре как мозъкът функционира и се възстановява. "Ако бъде създадена подобна течност, тя може например да бъде използвана за лечението на увреден участък в мозъка при пациенти, прекарали инсулт", пише изданието, цитирано от ДПА.

ХРАМА НА ОБРЕЧЕНИТЕ преди 1 месец
Бравооо!!! България ще има бъдеще!!!

Съживиха мозъчни клетки на мъртви прасета

Откритието е много ценно за България

и преди 1 месец
Никакво чудо не може да съживи мозъчните клетки на Цветан Каунов.

Значи има надежда за българските мозъци...

Котарака преди 1 месец
Това да не се е случило в Студентски град в Неделя сутрин при експерименти с нова дизайнерска дрога върху студенти в местна дискотека?

Откритието може да помогне за лечението на Алцхаймер… и комунисти.

Е, стига де!
Пак ли ще се тегли заем, за подобряване живота на депутатите?

зомби преди 1 месец
Сега четох Википедия. Тази Иванчева била мъша на оня дето "Няма такава държава".
Сега вече няма да има пари за тениски с надписи да обличат хулиганите за лятото.

Чичо преди 1 месец
Сега си представям следващото заглавие по вестниците: Зомби прасета свалят от власт министър-председателя на България. Навсякъде цари ужас. Държавата е пред разпад.

zeus преди 1 месец
Очаквайте нашествие на прасета зомбита.

Пак добре, защото тук при нас доста прасета нямат такъв вид клетки.

Тия американски учени да не са чели книгите на Ал. Беляев Главата на професор Доуел шибнали са едно гранясало уиски и са почнали да съживяват клетки.