От първо лице: Как регираха пътниците на повредата в полет 328 над Денвър?

Хората на земята търсят подслон от падащите метални парчета
Обновена: 22 фев 2021 12:53 | 22 фев 2021 12:30, Нели Христова
59

Boeing e изправен пред нов проблем - още една партида от самолетите му бе приземена, след като двигател на самолет, модел 777, се запали във въдздуха.

Компанията сама препоръча 128 машини със същия двигател да бъдат заземени. United Airlines, чиято собственост бе машината, заземи 24 от своите 777, докато двете основни авиокомпании в Япония спряха 32 самолета от употреба. Разследването по случая продължава.

Силният гръм подсказва на пътниците на United Flight 328, че нещо не е наред.

На борда му има 241 души в полета. Някои от тях вдигат сенниците си, за да видят какво се случва. А пред очите им се открива ужасяваща гледка - двигателят гори. Други правят обратното - покриват прозорците си, прегръщат близките си и се молят. А долу, в Денвър, хората търсят къде да се подслонят, за да избегнат отломки, внезапно паднали на земята.

Пилотите веднага се връщат обратно към летището и кацат безпроблемно. Забележително е, че няма съобщения за ранени хора нито във въздуха, нито на земята.

И все пак интервюта с пътници показват, че инцидентът е уплашил всички. Ето как реагират хората във въздуха и онези на земята в тези напрегнати моменти

"Чу се силен гръм"

"Имаше силен гръм, звук, който не искате да чувате, когато сте в самолет", казва Лок, който лети със съпругата си. "Моментално вдигнах сенника си и бях доста уплашен, когато видях, че двигателят от моята страна липсва. Със съпругата ми просто се радвахме, че не бяхме над океана, защото натам се бяхме насочили", казва той.

Лок споделя, че е усещал страха в самолета, но всички са запазили спокойствие.

"Много хора не можеха да видят двигателя, така че аз бях малко по-паникьосан, защото го виждах и знаех, че това не е правилно", каза той.

Нейт Фишър също чува ужасяващия звук. "Помислих си, че мълния е ударила самолета", каза той пред филиала на CNN KCNC.

Когато Боб Браун чува експлозията, той поглежда през прозореца си, вижда повредата на двигателя и вади телефона си, за да го заснеме. "Погледнахме се с жена ми, хванахме се за ръце и просто си пожелахме да видим децата си отново", споделя той.

Майк Вена бил в средата на самолета, когато чува експлозията. "Самолетът просто започна да трепери и беше така за около половин час, докато не кацна", разказва той пред KCNC.

"Нека просто се помолим"

Вена каза, че професионализмът на екипажа ги е успокоявал, но той все пак изпитвал притеснение.

"Нямаше паника сред екипажа, нямаше паника сред пътниците", казва той. "Просто се притеснявах за децата си, защото те не бяха с нас, а това бе първата ни ваканция сами от 21 години насам."

"Първоначално бях доста паникьосан", казва Дан Смит от Портланд, Мейн, пред KCNC. "Но мисля, че екипажът свърши добра работа по успокояването."

Бренда Дон, която пътува с децата си, видяла дима пред прозореца и веднага разбрала, че нещо не е наред. "Дъщеря ми седеше до прозореца, а аз казах: "Не гледайте, нека го затворим и просто се помолим", споделя тя пред KUSA. "И това направихме. Просто се държахме за ръце и се молехме."

Даниел Томас, която живее в Хонолулу, похвали екипажа за поведението им. "Мисля, че пилотите имаха огромна заслуга за това, да накарат всички да се чувстват в безопасност", разказва тя.

А Трой Луис твърди, че още от самото начало е бил уверен, че ще се върнат безопасно.

"Веднага щом направихме завой и видяхме пистата, се уверих, че ще оцелеем. Със семейството ми си казахме, че се обичаме", споделя той пред KUSA. "Това ви кара изведнъж да си спомните всички онези неща, които лесно можете да забравите."

След като се върнал безопасно на сушата, Лок споделя, че е успокоил нервите си и се е подготвил за останалата част от пътуването. "Пийнах един коктейл. И, да, ще опитаме отново. Ще опитаме отново. Този път шансовете са при нас", казва той и не е сам в желанието да продължи пътуването си. United Airlines заявиха, че по-голямата част от пътниците са предприели още един полет на компанията до Хонолулу, докато "тези, които не желаят да пътуват с нас тази вечер, са получили настаняване в хотел".

Какво направиха хората на земята

Докато тези във въздуха се притеснявали за кацането, тези на земята вдигали очи към небето, за да видят отломки, падащи от него.

Голямото кръгло покритие на двигателя паднало точно до жилище, но за щастие пропуснало да причини по-сериозни щети. Кирби Клементс, собственикът на жилището, споделя пред KMGH, че смята, че батутът на съседа му го е изхвърлил в двора му: "Но щом отворих вратата, видях, че е паднала част от двигател на самолет."

Кийрън Кейн сподели пред CNN, че си е играла с децата си в местно начално училище, когато самолет прелетял и се чул силен взрив. "Видяхме как премина, чухме голямата експлозия, погледнахме нагоре, в небето имаше черен дим", казва Кейн.

"Отломките започнаха да валят, изглеждаха сякаш се носят и не са много тежки, но всъщност сега, когато ги гледаме, гигантски метални парчета са навсякъде", казва той. "Бях изненадан, че самолетът продължи без да променя траекторията си или да прави каквото и да било. Той просто продължи да върви по пътя, сякаш нищо не се е случило", разказва мъжа. Той и децата му са се подслонили в беседка близо до детската площадка и са наблюдавали как отломките се спускат на около две или три пресечки.

Един собственик на жилище в Брумфийлд казва пред KCNC, че правил сандвичи за дъщерите си, когато отломки от самолета се разбиват в покрива му.

Друг мъж, Марк Москович, споделя, че е чул силен взрив, а когато е погледнал навън, видял голямо парче метал, падащо от небето на улицата. "Качих се на горния етаж, за да видя жена ми и бебето, които спяха, за да се уверя, че са в безопасност", казва той.

Джим Хънтър тренира футболисти в Комънс Парк, когато вижа, че отломките падат от небето. Футболният отбор се скрива на сигурно място и никой не пострада. "Те бяха навсякъде. Небето беше пълно с тези парчета, падащи върху полето", казва той пред KUSA.


59
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
52
0
 
0
 
! Отговори
откровен преди 9 месеца
Често пътувам със самолет, но винаги ме е страх много. Ако ми се беше случило на мен, щях да напълня гащите .
51
2
 
1
 
! Отговори
ЦРУ преди 9 месеца
Сегашният АЕРОФЛОТ се състой от " БОИНГ " ...и " Ербъс " . Тяхните " ЛЕТЯЩИ МОСКВИЧИ " само по вътрешните линий ! ...Наскоро един техен " СУ-СУПЕРДЖЕТ " се разби на летището...а тои е СБИРЩИНА от западни самолети ....но правен от ПИЯНИ РАШКИ !!!
50
0
 
2
 
! Отговори
до ира преди 9 месеца
Ту-154 не съществува вече, дори руснаците не го ползват. А относно, колко е самолет, от руската уикипедия: от произведени 1026 броя, 71 са паднали.
49
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
"Притеснихме се за децата си, защото те не бяха с нас" е най-тъпото възможно изказване. Вероятно са имали друго в предвид но звучи ужасно. Добре, че всички са живи и здрави, това е най-важното.
48
4
 
1
 
! Отговори
ран преди 9 месеца
До до 43 от до 34А ти, май скоро си излязъл от кошарата на Козия рог. Я по-добре изнеси юргана на слънце, да се разбягат бълхите, измий си ушите, и не говори на цивилизационни теми.
47
0
 
2
 
! Отговори
ира преди 9 месеца
До АнонименАко ще се правят анализи от кварталното кафене, нека и аз да кажа: има два самолета, които са класа. Единия е Ту 154. Другия е Ербъс 310. Това е. Който е летял е летял. А който пита имат ли руснаците изобщо самолети, да. Ама когато имаш птичи кръгозор, питаш и къде е луната и никой не учудва.
46
2
 
5
 
! Отговори
до 43 от до 34 преди 9 месеца
Е, да де. Аз това съм написал - СССР.Кой какво направил, вече не е ясно, но добре че по времето на комунизма са били прибалтийските държави и близостта с държави, като Полша, Чехословакия, ГДР, че да се култивират малко руснаците. До тогава е било основно деревня плюс ЧК-ски репресии. А що са отнася до техниката им, особено цивилната, всичко читаво се базира на нещо копирано или в краен случай купено.
45
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Ха, спрете съ, бе, "тинейджъри"!Нито на американците, нито на руснаците им пука за вашето "мнение".Технически проблем по време на полет.Може да сле случи със всеки модел самолет.Причината може и трябва да се търси в техническата подръжка на самолета.При "желание" може да се открие кой от техническия персонал или технически ръководител носи отговорност.Важното е че пътниците и пилотите са живи, както и хората на земята.
44
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Абе за да се приземи в такова състоние си е добра конструкция, значи е мислена машина... каквито и да ги ръсите.Не е правена понеделнишки!
43
0
 
0
 
! Отговори
Аноним преди 9 месеца
До до 34Във всеки случай не е украински, а е съветски. Крилата се произвеждат в Ташкент, шасито в Нижни Новгород и т.н. и т.н.
42
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Както споменаха по-долу, за да пренасяш толкова големи товари по въздух, трябва да си на голям зор и да те притиска времето. Т.е. да решиш от днес за утре транспорт от А до Б свръхтоварНормално, транспорта на свръхголеми товари сам по себе си е отделен проект и всичко се планира предварително. Включително и времето, а да не говорим за бюджета. А за Ан225 това означава полет от точка Х до А празен. После от А до Б с твоя товар. Накрая от Б до У пак празен, щото просто няма с какво да го напълнят
41
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Имат Антонов Ан, който е най-големия товарен самолет в света, американците още не са измислили такова чудо :) Специално за танкове и самолети рашките ги бива в това :))-------Айде стига вече с тапотиите русофилски. Има направени две бройки от Ан-225, единият е дълбоко консервиран за резерв, че няма работа за него. Най-големият товарен е С-5 Галакси. В отговор на него руснаците правят Ан-124 Руслан. Надолу са С-17 Глоубмастър и С-130 Херкулес - несравнимо по-добри от руските си аналози.
40
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Големия 225 е създаден специално за совалката Буран,в документалния филм за за 225 американците си признават че просто не им трябва толкова голям самолет ,747 превозва успешно Дискавъри.
39
7
 
8
 
! Отговори
IT-спец преди 9 месеца
истината е че самолетите на Боинг са добри до 2008-а година, след това качеството намалява, оаутсорсват се части, сглобяването на самоелите се прехвърля в северна Каролина мисля че беше където синдикатите почти ги няма и заплащането е много минимално, има документален филм в тубата на АлДжазира, влизат в едното от халетата където се правят 737 Макс със скрита камера, хората пушат там цигари и дори марихуана можеше да си намериш, работници които са работели в Макдоналдс сглобяват там самолети ...
38
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
До Анонимен 35Ако визираш Сухой Суперджет то там краха е катастрофален. Успяха да продадат по няколко бройки на една Мексиканска и една ирландска компания. И двете фалираха.
37
11
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Краварския ръждилник се разпада във въздуха, хахаха. Не им върви със трите седмици и това е...
36
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
До 36Да по времето на СССР, сега че завода е бил в Украйна не значи че е украински, виждаме ги колко им е акъла :)) Иначе могат да правят бойни самолети - Су, МИГ и т.н....просто отбелязвам не съм русофил :))
35
3
 
6
 
! Отговори
до 34 преди 9 месеца
АН-а го стопанисват един от личните врагове на руснаците - Украйна, т не е много руски. По-скоро СССР. То така ако разсъждаваш, може да припознаеш, че всичко е руско. Включително и нещата, правени навремето в НРБ
34
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Това по-скоро ми прилича на проблем с поддръжката и на 2ро място проблем с двигателя. Доколкото знам Боинг не правят двигатели. Доставят им ги, я РР, а ПУ.А руснаците правят ли изобщо пътнически самолети, освен малкия СУ 100, който се конкурира с Ембраери и Фокери?
33
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
До Анонимен 31Имат Антонов Ан, който е най-големия товарен самолет в света, американците още не са измислили такова чудо :) Специално за танкове и самолети рашките ги бива в това :))