Задава ли се срив на доставките на стоки и в САЩ?

Товарни кораби се струпват в най-натоварения пристанищен комплекс в САЩ
17 окт 2021 08:50, Красимир Ангелов
84
Задава ли се срив на доставките на стоки и в САЩ?
Снимка: БГНЕС

След безпрецедентната криза на доставки на храни и горива, с която се сблъска Великобритания и която доведе до липса на горива по бензиностанциите и на храни по магазините, подобен проблем се задава и в САЩ, съобщава Скай нюз.

Струпването на товарни кораби в най-натоварения пристанищен комплекс в САЩ - край Лонг Бийч, Калифорния, показват реалния размер на задаващата се криза в глобалната верига на доставки. Според експерти е малко вероятно тя да не удари САЩ, а продължителността й вероятно ще до следващото лято.

Президентът Джо Байдън вече разпореди разтоварването на корабите да премине в денонощен режим, като така ще спомогне за облекчаване на всички по веригата. Според изпълнителния директор на пристанището в Калифорния тази стратегия е временно решение на кризата в краткосрочен план, но занапред логистиката на храни и горива в световен мащаб се нуждае от преосмисляне.

Лонг Бийч и съседното пристанище на Лос Анджелис са двете най-натоварени в САЩ, а вече седмици наред корабите с контейнери - някои с по 70 наведнъж, са принудени да чакат на котва в морето .

Постпандемичният скок на търговията, съчетан с недостиг на работна ръка, създаде много работа на логистичните центрове, които не смогват да отговорят на търсенето на продукти. Не е и тайна, че много от проблемите, пред които е изправена индустрията на веригата за доставки в САЩ, са същите като тези, наблюдавани във Великобритания и Европа: има недостиг на шофьори на камиони и забавянията, причинени от закъснението, са твърде скъпи на собствениците на транспортни фирми.

С наближаването на празничния сезон в САЩ и бизнесът, и клиентите се изнервят поради възможността да заварят празни рафтове по магазините.

Някои големи търговци на дребно в САЩ обмислят да наемат собствени кораби с по-малък обем контейнери, за да могат да разтоварват в по -малки пристанища. Това, обаче, ще оскъпи цените на стоките им, а крайният потребител ще купува стоки на много по-високи цени, пише БГНЕС.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


84
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари