Снимка: Pixabay
|
Ако крайбрежните работници в пристанищата на източното крайбрежие и крайбрежието на Персийския залив започнат стачка във вторник, както сега изглежда вероятно, това може да задуши доставките на много популярни продукти, които преминават през тези докове. Това обаче не е задължително да се случва веднага, съобщава CNN.
Бизнесът нервно наблюдава наближаването на крайния срок за стачка в 12:01 ч. във вторник със слаби признаци на напредък към сделка за избягване на стачка на десетки хиляди крайбрежни работници. Мнозина правят каквото могат, за да се подготвят за спирането, но има граници.
Няма икономически – или логистичен – смисъл да се изпращат много от стоките, които идват в пристанищата на източното крайбрежие през алтернативни входни пристанища – или със самолет.
Това означава, че Америка може да се сблъска с недостиг на шоколад, алкохол, популярни плодове, включително банани и череши, и дори определени автомобили, ако стачката продължи дълго време. Това може да означава по-високи цени за наличните стоки.
Празнично пазаруване
Първо добрата новина: голямото празнично пазаруване може да не бъде засегнато толкова, колкото може би се страхуват американците. Обикновено 70% от стоките, с които търговците на дребно се запасяват за празниците, вече са изпратени през пристанищата по това време на годината. И поради заплахата от стачка този процент този път е много по-голям.
“Обикновено пиковият сезон за корабоплаване продължава от юли до началото на ноември. Те със сигурност изместиха графика си тази година, за да започнат в края на май или началото на юни“, каза Джонатан Голд, вицепрезидент на веригата за доставки и персонализираната политика за Националната федерация на дребно, пред CNN.
Голд обаче каза, че не може да каже, че всички стоки, които търговците планират да предложат на празничните купувачи, вече са пристигнали. "Има ограничения, които можете да въведете във всеки един момент", каза той. А федерацията и нейните членове са загрижени колко време ще отнеме възстановяването дори от кратка стачка.
"Еднодневно спиране отнема три до пет дни, за да се възстанови", каза той. "Колкото по-дълго минава, толкова по-лошо става".
Да, нямаме банани
Повечето от тези празнични стоки могат да стоят в складове или дори в транспортни контейнери в продължение на месеци. Това не е така с нетрайните стоки, които преминават през пристанищата, като плодове и зеленчуци. И може би най-добрият пример за това е най-популярният плод на американците - бананът.
На практика всички банани, които се консумират в Съединените щати, се внасят и 1,2 милиона метрични тона банани преминават през представените от ILA пристанища, като Порт Уилмингтън в Делауеър се обявява за най-голямото бананово пристанище в Америка. Вносът на банани през тези пристанища представлява 25% от консумацията на банани в САЩ, според данни на American Farm Bureau.
А специалните хранителни продукти, като вносен шоколад и месо от Европа, също са изложени на риск бързо да изпаднат в недостиг, каза Дани Мунк, икономист от American Farm Bureau.
Потребителите, които харесват “неща с чуждестранен произход, ще бъдат засегнати“, каза той и допълни, че ще бъде скъпо да се купуват тези артикули.
Пийте - докато можете...
Американците имат много местни източници, ако искат да пийнат. Но мнозина предпочитат внос от Европа, Южна Америка или Карибите, продукти като немска бира, френско вино, шотландско и ирландско уиски или ром и текила.
Има достатъчно търсене за тези продукти, така че напитките и спиртните напитки са сред основните продукти, обработвани в пристанището на Ню Йорк и Ню Джърси, най-голямото пристанище, което може да бъде затворено от тази стачка и третото по големина в нацията.
“Тази потенциална стачка идва в най-лошия момент“, каза Крис Суонгър, главен изпълнителен директор на Съвета за дестилирани спиртни напитки, пред CNN. “Наближаваме времето за големи продажби на спиртни напитки в годината, което води до празниците. Дори една дневна стачка може да има значителни последици.
Докато Суонгър каза, че членовете му също полагат усилия да увеличат доставките преди крайния срок за стачката във вторник и допълни, че не са успели да получат всичко необходимо до края на годината.
“Можете да видите въздействие върху магазина за алкохол в рамките на месеца, в зависимост от инвентара“, каза той.
Освен това 18% от бирата, консумирана в Съединените щати, се внася, както и 25% до 33% от виното, както и 90% от рома. И много от този внос идва през пристанищата на източното крайбрежие и Персийския залив.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase