За потъналия италиански кораб от първо лице

Героите са спасителните екипи, извадили оцелели хора
Обновена: 16 яну 2012 11:43 | 16 яну 2012 09:41, Елка Василева
33
За потъналия италиански кораб от първо лице
Снимка: Reuters

Разкази на пътници от круизния кораб "Коста Конкордия", който потъна частично, публикува вестник "Кориере дела сера".

Италианецът Франческо Сантарпия, пътувал с младата си съпруга и малката им дъщеричка на една годинка, разказва, че избрал това пътешествие, защото информацията била, че то е най-сигурното по това време на годината.

Франческо споделя, че още в началото на пътуването пътниците не били инструктирани какво трябва да се прави в случай на корабокрушение. Екипажът, главно от азиатци, трудно разбирал въпросите, задавани на италиански.

Още по темата

Когато станала катастрофата, туристите сами се ориентирали към спасителните лодки, разказва Франческо. В неговата лодка се качил член на кухненския персонал, който се заел с управлението й. Когато Франческо и семейството му стигнали до близкия остров Джилио, там вече имало доста членове на екипажа, които очевидно били избягали първи.

Бременната в четвъртия месец 38-годишна французойка Изабел Муген била убедена, че ще изгуби бебето си. Най-ужасяващо за нея било да види как спасителните лодки се отдалечавали от кораба, пълни с хора от екипажа, докато бедстващите пасажери се чувствали напълно изоставени.

Съпрузите Ив и Жан Мари от Франция разказват, че са се спасили, само защото са плували в ледените води до брега. Техните сънародници Оливие Караско и Джесика Кинтал смятат, че компанията собственик на "Коста Конкордия" изобщо не е била подготвена за подобна трагедия. Оливие вече са подали иск срещу нея.

Седемнайсетгодишната Стефания Винченци продължава да търси майка си и нейната приятелка, които се водят за безследно изчезнали. В момента на трагедията те се били върнали от ресторанта на кораба в каютата си.

"Кориере дела сера" публикува и разказа на доминикански готвач, чието име не се споменава, който заедно със свои колеги спасил близо 450 пасажери.

Компанията собственик на кораба вече освободи от длъжност капитана Франческо Скетино и заговори за сериозни грешки в неговата преценка и в действията му, които в даден момент били в разрез с международните стандарти.

Скетино беше арестуван в събота по обвинения за непредумишлено убийство на няколко души, както и по обвинения за причиняване на корабокрушение и за напускане на кораба преди края на спасителните операции. Той твърди, че корабът е следвал правилен курс и е попаднал на скали, необозначени на картата. Според картата под кораба е трябвало да има море, а не скален риф, защитава се Скетино.

Според добре запознати източници обаче корабът се е отклонил от курса и се е доближил прекалено близо до брега.

Прокурорът на провинция Гросето Франческо Верузио, който работи по случая, заяви, че в момента на трагедията корабът е бил само на 150 метра от брега, което е много близо.

Той допълни, че тревогата за бедствие е била подадена час след трагедията. Според италианската брегова охрана сигнал дори не е подаван.

Наложило се освен това морската гвардия няколко пъти да прикани капитана на кораба да се върне, за да координира лично спасителните операции. В първите часове на трагедията "Кориере дела сера" писа, че капитанът на кораба, който бил с голям стаж, имал навика да доближава лайнера до остров Джилио, за да могат пътниците да се насладят на нощната панорама и за да се изпълни ритуалът за поздравяване на жителите на острова с корабната сирена.

Да се надяваме, че трагедията няма да се превърне в екологична катастрофа и в морето няма да се излеят 2000-те тона гориво, с които е зареден корабът, тежащ колкото 110 самолета Боинг.  Ако подобно нещо се случи, екосистемата на Джилио години наред няма да може да се възстанови, пише в. "Стампа".

С болка трябва да се констатира, че в Италия в 21 век хора умират не само при наводнения и свлачища, но и от удавяне в Средиземно море, което гъмжи от плавателни съдове, заключава вестникът.

Героите на трагедията с "Коста Конкордия" са спасителните екипи, които правеха истински акробатични номера, за да извадят оцелели хора, както и бордният комисар Манрико Джампедрони, спасил много хора, въпреки че е бил със счупен крак. Впоследствие той се озова хванат в капана на кораба и беше изваден по чудо ден по-късно, пише в. "Република". Изданието припомня, че жертвите са вече шест, а 16 души се водят за изчезнали.

Вестникът пише още, че сред персонала на кораба се надига гняв, че в медиите действията му са били представени в негативна светлина. Мнозина от персонала твърдят, че спасителните операции са протекли по правилата и че съобщенията в медиите са пълна глупост, отбелязва БТА.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


33
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
30
0
 
0
 
! Отговори
www преди 12 години
Кога ще гледаме филм,,ТИТАНИК 2,,?????????????????????????????
29
1
 
0
 
! Отговори
препатил 2 преди 12 години
На този кораб на който работех избухна огромен пожар, защото му гръмнаха двигателите, в следствие на което беше неуправляем 4 дена в океана и нямаше ток. После го забутаха на буксир до Сан Диего. Ако се беше случило да потъне,просто повече от половината 5 хиляди пасажери и 1200 екипаж щяха да се удавят. И да пълно е с индийци, филипинци и индонезийци, но има и много източно-европейци. Моята заплата беше около 1600 долара, което като знам каква работа е там е супер малко и не си заслужава.
28
0
 
0
 
! Отговори
препатил преди 12 години
аз пък съм работил на такъв кораб, дори по-голям, и съм преживявал подобна трагедия. Става дума за края на ноември 2010, когато един круиз беше неуправляем за няколко дена в Тихия океан край Калифорния, новината стигна и до тук. Аз бях на тоя кораб и ви казвам честно, че екипажа изобщо няма никаква подготовка. Правят се някакви обучения, доста повърхностни и по принцип всеки си знае мястото и какво да прави, ама това е само на хартия за пред Бреговата Охрана, като дойде на проверка :-)
27
2
 
2
 
! Отговори
до 28 преди 12 години
"Майна" явно си от Пловдив. Не се обаждай по теми от които си нямаш и на идея. При положение, че си виждал кораб само на снимка, не те ли срам да се изказваш неподготвен. На по-малко от миля минаване от брега, за нищо, граничи с лудост, или тъпотия. Провери колко е една миля, защото съм сигурен, че незнаеш...МАЙНА. ***!!!
26
2
 
4
 
! Отговори
Ime преди 12 години
22/25 ако го повториш още веднъж под някоя статия, направо ще ти е за сефте...26 кораба е на 20 метра от брега, защото след като е станала трагедията /тогава е бил на около 150/, капитана го е приближил за да увеличи шансовете за спасяване на пътниците. А може би и с надеждата, че ако успее да заседне, то кораба няма да се обърне и ще е по- лесно да бъде спасен.
25
2
 
3
 
! Отговори
Ime преди 12 години
Ае дести, после кат се събуди ръцете ти бяха в контакта, нали?Осемшест- да, много филми си гледала. Не го казвам за да те взема на подбив, просто не е истина в реалният свят.Чикатийо капитана има 10 годишен опит с минаването около острова, явно си е карал по релсите както винаги, но нещо се е издънило този път.12- ти си пълен *** майна. Тези, които пътуват бременни или с деца в самолет , обикновено го правят за екскурзия, не по работа.
24
2
 
2
 
! Отговори
GAN4O преди 12 години
Тоя голям кораб не му е там мястотоако беше потънал в нашето черномориеза 24 часа този гигант щеше да е скрап.Българина кога е имал късметдругия път капитана на кораба да прави повече маневри около Б-я:)
23
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Не разбирам от кораби и плаване. Но е очевидно, че на тоя голям кораб не му е там мястото! Че той е на 20 метра от брега...хайде не са 20, ама образно казано..
22
2
 
9
 
! Отговори
do 24 преди 12 години
За каква италианска организация говориш, след като кораба е собственост на американци и англияани. Ти ако имаш кораб, няма ли да се интерсуваш от безопасността която предлагаш? Това е политиката на американците и англичаните. Наемат разни филипинци и финикийци, които им работят за дребни суми, за да могат те американците и англичаните да приберат по-голяма печалба. Никой от тях пет пари не дава за безопасност. Екипажа не иструктиран, паникьосан и т.н. всички очевидци го казаха това.
21
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Всички пътници казват ,че екипажа ги е зарязал и се е спасявал сам .Капитана бил в 11 часа на брега а последните пътници са свалени в 3 през ноща Показаха по руската Тв ,че е царял тотален хаос и екипажа дори не е казал какво става .Извадените вчера корейци ,казаха ,че някакъв влезнал в каютата и им казал нещо на иаталиански ,което те не разбрали Какъв е този екипаж ,не говорещ никакви езици ,освен азиатски диалекти .Това е организацията на италианците , сега ще скрият 99% от истината .
20
0
 
8
 
! Отговори
Георги динков преди 12 години
Расълзих се от поведението на комисар Манрико Джампедрони,който със счупен крак е спасил токова хора,а пъзлиото капитан/който последен трябва да напусне кораба/ духнал с голяма част от персонала.
19
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Главна вина за трагедията имат собствениците на кораба, които са американци и англичани. Американците и англичаните са световно известни с лакомията си за бързи и лесни печалби. Имат 20 такива кораба и в стремежа си за лесни пари са занемарили критериите за безопасност. Капитана туй, капитана онуй, не може съдбата на 5 хиляди души да зависи от един човек, пък било то и капитан. Липсва контрол и това го потвърдиха и други българи, които са работили на другите круизери собственост на Carnival
18
1
 
0
 
! Отговори
до 14 преди 12 години
"Като тръгнеш с круиз" исках да напиша.
17
4
 
6
 
! Отговори
до 10 преди 12 години
Карал си космически кораби ти, ама на компютъра. Я стига глупости !
16
6
 
3
 
! Отговори
до 14 преди 12 години
Като пътуваш с кола или самолет се придвижваш защото имаш някаква работа там където отиваш! Като тръгнеш целта е по-различна не мислиш ли? Ти си тоя който плямпа глупости. Бебета и бременни нямат място там също както нямат място и на скоростни влакчета.
15
0
 
6
 
! Отговори
ko4o преди 12 години
Тоа капитан много се е объркал и сега ще яде мазната опашка.
14
0
 
3
 
! Отговори
ДО 1-ВИ КОМЕНТАР преди 12 години
направо изчерпа темата !
13
3
 
26
 
! Отговори
ТТ преди 12 години
Масите са *** навсякъде по света. Българите нямаме самочувствие и се прехласваме/прекланяме по западняците все едно са аристократи. Имало е една шепа аристократи навремето и техните наследници пак са си, а останалото всичко е било бедна, профанизирана, тъпоумна маса. Италианци, французи, англичани и не знам си какви още наследници на тази широка маса неаристократи са по-големи *** и от най-големия български ***, но ние като чуем, че говори на френски и си мислим, че е лорд.
12
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
"Бременни и семейство с бебета тръгнали на кораб да се возят..."Какъв е проблемът? То и с кола да тръгнат да се возят, пак катастрофа може да стане.Плещите ги някви глупости, колкото ден да мине.
11
0
 
8
 
! Отговори
viktoriq преди 12 години
пълен *** е този италианец,ког го знай с коя се е натискал докато лайнерът се забивал в скалата!