"Сухой Суперджет 100" се е разбил при опит да заобиколи облачен фронт

Спасителите се опитват да извадят бордовите самописци от дъното на клисура
14 май 2012 16:00, Елка Василева
16
"Сухой Суперджет 100" се е разбил при опит да заобиколи облачен фронт
Отломки и вещи на пътниците от разбилия се самолет. Снимка: Reuters

Руският самолет "Сухой Суперджет 100" е катастрофирал в Индонезия на 9 май при опит да заобиколи купесто-дъждовни облаци на височина 11 000 метра. Това заяви в Джакарта Томас Джамалудин от индонезийската национална агенция за сигурност по транспорта, предаде ИТАР-ТАСС.

Планината Салак, където бяха открити останките от машината, е част от планинска верига с вулканичен произход, която често прегражда пътя на буреносни облаци, идещи от Яванско море. Над Салак често се изливат тропически порои, напомня агенцията.

Времето в района е било лошо и по време на полета на руския самолет, сочат анализите на обстановката според Томас Джамалудин. "Сухой Суперджет 100" може би се е опитал да заобиколи облачния фронт и за целта е отправил искане да намали височината на полета", изтъкна той.

Сред отломките на склона на планината Салак с височина 2211 метра над морското равнище вече са открити аварийният радиофар и бордовата измервателна система на самолета. Индонезийски спасители, подпомагани от специални войскови части, се опитват в момента да извадят бордовите самописци от дъното на клисура, дълбока половин километър.

Още по темата

Екипите виждат оранжевата кутия с размери 50 на 60 сантиметра, но засега усилията им остават безрезултатни поради релефа на местността и лошите синоптични условия. Спасителите обаче се надяват да извадят устройствата още днес, посочва агенцията. След това "черните кутии" на "Сухой Суперджет 100" може да бъдат изпратени в Русия за разчитане на данните, заяви Татанг Курниади, шеф на индонезийската агенция за сигурност по транспорта, пише БТА.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


16
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
0
 
1
 
! Отговори
предния преди 11 години
Тошка,би ли ме светнал как аджеба като е летял Москвича...пардон самальота на 11000метра,се е блъснал в баир висок 2200....пък белким разбера що ми плашат....
15
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Де да беше Лада,ми то Москвич.....а апаратурата не е предупредила пилотите,щото е сделана в Росии......
14
1
 
1
 
! Отговори
Тодор преди 11 години
Характерна особеност на българина е да разбира от всичко , с изключение на това за което получава заплата. Така и вие краснописци , Мисля да ви напиша грешките на журналиста , от което вадите това неразбиране. Тези 11000метра са верни , но това е най високата част на облака . За този район са обичайни облаците с максимална височина 12 000 метра (36000ft).За мен виновни са ATC(AirTrafficController) и командирът на самолета , който не се е възпротивил на командите на ATC.
13
9
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Егати руският ***!Все едно е Лада!
12
2
 
4
 
! Отговори
ot tuk ot tam преди 11 години
konkurenciata -- VSE PAK STAVA DUMA ZA MNOGO PARI
11
2
 
1
 
! Отговори
Ъц преди 11 години
Според информация в руските медии, полетът е бил демонстративен!? Поради облачноста на височината при която би трябвало да се проведе домонстративния полет, командирът на самолета е поискал разрешение от кулата за снижение.Някои от въпросите бяха - Дали командира на самолета сам е взел това решение и защо апаратурата!? не е предупредила пилотите и имали си са въобще време за реакция.С една дума причината за катастрофота била - човешки фактор.
10
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Не е изключено чужда намеса за падането на самолета
9
7
 
1
 
! Отговори
Sasho преди 11 години
Някои български "разбирач" няма ли най накрая да напише че Бойко и ГЕРБ са виновни?? *** как сте пропуснали тази статия бе ))))) а аз се чудех какво липсва в нея
8
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
He са 11000 метра а фута,което е около 3.500 метра...на 11 000 метра няма облаци...
7
13
 
6
 
! Отговори
Сух-ой ! преди 11 години
Къв е тоя самолет дето трябва да заобикаля дъждовни облаци ?! Ми той да не е от картон, товаришчи и товоришчутки !
6
5
 
7
 
! Отговори
Киркорчо преди 11 години
Височина на полет изначално беше 10000 фута, това е 3000 м. Те, обаче намоляват височината на полет до 6000 фута, това е 2000 м. Ако не намалявали височината си, всичко ще беше наред. Полет беше чисто руски - : "Сега ще ви покажа, как трябва между планини да летя, като във филм "Звездни войни"!!! Чисто руска работа!!
5
5
 
3
 
! Отговори
Кожедуб преди 11 години
Просто пилота е объркал SSJ 100 с Су 27
4
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Чукча (редактор в сайта) писател, чукча не читател. Като превеждате и сменяте мерните единици сменяйте и стойността, на 11 км. но купесто-дъждовни облаци има, ни граждански самолети от калибъра на този.
3
0
 
17
 
! Отговори
Adorno преди 11 години
Или в източника за статията, неправилно цитиран, е било написано 11 000 фута, което са към 3352 м или е 1100 м. Доста по-правдоподобно. : )
2
0
 
22
 
! Отговори
Adorno преди 11 години
Моля Ви оправете тази страхотна неточност: "е катастрофирал в Индонезия на 9 май при опит да заобиколи купесто-дъждовни облаци на височина 11 000 метра". 1. на 11 хил метра има само и то много рядко цирусни (перести) обачи, 2. малко граждански самолети могат да достагат тази височина, 3. вероятно самолетът се е разбил в планината, бягайки от облаците. Само на Марс, за сега е открита планина с вискочина 25 000 м. Земният "покрив" е 8848 м.
1
25
 
10
 
! Отговори
Becko преди 11 години
Всичко руско е правено само за руснаци.Просто не го ползвайте.