2014 г. - най-лошата за авиолиниите от близо десетилетие

Секторът обаче се очаква да продължи да расте и през 2015 г.
29 дек 2014 12:05,
0
2014 г. - най-лошата за авиолиниите от близо десетилетие
Снимка: Reuters

Четири инцидента със самолети, при които загинаха над 600 души, правят 2014 г. една от най-лошите за азиатските авиолинии. И това е дори преди да броим изчезването на полет QZ8501 на AirAsia, пише Bloomberg.

Неразрешеният случай с изчезването над Индийския океан на малайзиския полет MH370 на Malaysia Airline System, свалянето на полет MH17 на същата компания над контролираната от проруски сепаратисти част на Украйна, катастрофата на самолет на TransAsia Airways, който се подготвяше за кацане в Тайван и тази от август в Иран белязаха трагична година за бурно развиващата се азиатска авиация.

„Това оказва влияние върху много азиатски авиолинии“, заяви Шукор Юсоф, основател на фирмата за авиоизследвания Endau Analystics. “Опасността е, че на Малайзия се гледа като на страна, която създава небезопасни авиолинии, което изобщо не е вярно. Просто е лош късмет, че три самолета са загубени и те всички са собственост на малайзийски компании. Не мисля, че това е отражение на мерките за безопасност на тези авиокомпании”.

Още по темата

Тази година може да се окаже най-лошата откъм жертви при пътнически полети от 2005 г., през която бяха загубени 916 души. Това показват данни на консултантите за авиобезопасност Ascend Worldwide. Липсващият самолет на AirAsia е имал 155 пътници и седем души екипаж и е летял от Сурабая, Индонезия до Сингапур.

Полет 370 изчезна от радарите на път за Пекин от Куала Лумпур на 8 март. На борда имаше 239 пътници и екипаж. Самолетът е пропътувал стотици километри извън курса си към открития океан, показват сателитни данни. Все още не са намерени никакви следи от него, което прави това изчезване най-дълго продължилото в съвременната пътническа авиация.

Полет MH17 бе свален през юли в контролираната от проруски сепаратисти източна част на Украйна. При нападението загинаха всички 283 пътници и 15-членният екипаж. Също през юли катастрофата със самолета на TransAsia доведе до смъртта на 44 пътници. През август самолет местно производство се разби малко след излитането в Иран. При катастрофата загинаха 39 от 50 души на борда.

„2014 г. със сигурност беше трудна година за авиолиниите“, заяви Марк Д. Мартин, главен изпълнителен директор на базираната в Дубай Martin Consulting. „Неблагоприятен инцидент или събитие, засягащи безопасното действие на самолета, могат да се случат почти навсякъде и по всяко време и заради това авиационната индустрия всяка година отделя близо 6 млрд. долара, за да осигури вземането на превантивни мерки самолетите да летят по-безопасно“.

В момента по целия свят се извършват около 100 000 полета на ден без инциденти, показват данни на International Air Transport Association. През 2013 г. над 3 млрд. души са летели и е имало 210 жертви.

Пътуването със самолет остава “един от най-безопасните методи за транспортиране”, сравнен с останалите, заяви Шукор Юсоф.

“Едно от нещата, които можем да наблюдаваме, особено в Индонезия, е че те са направили значителен прогрес при подобряването на безопасността си”, добави той.

Ръстът при фаталните инциденти в Азия тази година е малко вероятно да окаже влияние върху растежа на нискотарифните авиокомпании в Югоизточна Азия и няма да засегне плановете за разширение на AirAsia, твърди специалистът.

„Ние вярваме, че през 2015 г. ще наблюдаваме увеличен натиск върху авиокомпаниите от застрахователи, лизингови компании, агенции по безопасност и пътници, тъй като все още има въпроси, на които трябва да се отговори и увереност, която трябва да бъде изградена“, заяви Мартин.

Икономически новини четете в Investor.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


0
Още по темата: авиотранспортсамолет
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари