Колите с BG регистрация – най-желаните в Италия

Данъкът нисък, глобяване при нарушение - почти невъзможно
23 юни 2015 18:00, Мария Захариева
10
Колите с BG регистрация – най-желаните в Италия
Снимка: Reuters, архив

 Непрекъснато расте тенденцията закупени в Италия автомобили да се регистрират в чужбина, като най-предпочитаната дестинация е България, съобщиха днес италиански медии, цитирани от БТА.

В българската столица София данъкът за колата и застраховката са почти десет пъти по-ниски от тези в Италия. Всяка година около 15 хиляди глоби за нарушение на италианския правилник за движение остават неплатени, защото моторните превозни средства (МПС) са с чуждестранна регистрация и е много трудно да се издирят техните собственици. Допълнително препятствие е нежеланието на властите в съответните страни да предоставят лични данни, се посочва в информацията.

Според изнесените данни закононарушителите се делят на две основни категории.

На първо място това са местни фирми, които най-напред регистрират новозакупени автомобили в Италия, след което ги пререгистрират в България. После колите се връщат в Италия, където се дават под наем. Изгодата е не само в значителните икономии от данъци и застраховки, но и в практическата "неуязвимост" спрямо глоби за нарушения.

Другата категория нарушители на закона са граждани на ЕС, които в срок от една година след придобиване на постоянно местожителство в Италия не извършат задължителната пререгистрация на притежавани от тях МПС с чуждестранни номера.

Съществува значителен финансов и съдебен риск, предупреждават медиите. Веднъж установени от контролните органи, серийните нарушители на правилника за движение рискуват да заплатят непогасените глоби със съответните лихви, да им бъдат конфискувани МПС с чуждестранни регистрационни номера и да бъдат съдени за измама при утежняващи вината обстоятелства и фалшива неплатежоспособност.

В информацията се изтъква, че предпочитанието към България проличава от все по-растящия брой тематични сайтове в интернет.

Ето какво показа посещението на един от тези сайтове на фирма за юридически консултации и услуги, който е само на италиански език, но с адрес и телефони за контакт в София. В раздела за МПС се пояснява какво допуска и какво забранява член 132 на италианския закон за движение по пътищата. Тук става дума за постоянно ползване на леки автомобили и на всякакви други МПС с чуждестранна регистрация от ЕС, конкретно от България, на територията на Италия, а не за временно пребиваване или транзитно преминаване.

Съгласно тълкуването на закона, щом физическо лице е собственик на МПС с чуждестранна регистрация от ЕС и има постоянно местожителство в Италия, то е длъжно да пререгистрира колата. Не може да се използва "вратичката" с прехвърляне на автомобила на близък или роднина в България, защото запазените по този начин чуждестранни номера не му позволяват да пребивава постоянно в Италия. Постоянно и свободно може да се кара в Италия и в целия ЕС МПС с българска регистрация, ако е собственост на фирма, регистрирана в България или е взета под наем от такава фирма.

Препоръката към италианците е да регистрират собствени фирми в България, което им позволява законно да прехвърлят всякакви МПС на името на фирмата. Освен това имат право да закупуват в Италия нови МПС на името на българската фирма и да ги регистрират в България, като спестяват ДДС и плащат годишно за застраховка между 90 и 150 евро с включена зелена карта.

Никъде обаче не е пояснено, че чуждестранната регистрация не означава освобождаване от глоби за нарушения. Спазването на закона за движение по пътищата не е само въпрос на добра воля. Чужденец, който постоянно живее в Италия или в друга страна от ЕС, може да плати глобата, само ако е спрян от контролен орган и му е съставен акт. За всички нарушения, засечени чрез електронни средства, практиката е да бъде изпращано известие за санкция на адреса на собственика на МПС, който носи отговорност, без значение кой го е управлявал в момента на нарушението.

Установяването на адреса на собственик на МПС с чуждестранна регистрация засега е възможно единствено чрез колегиално сътрудничество между националните контролни органи и е свързано с бюрократични процедури, време и разходи. Все още липсва международен механизъм на ниво ЕС за решаване на проблема.
 


10
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
0
 
0
 
! Отговори
До авера ми - върха преди 5 години
запознал съм се, бе, приятелю, точно затова ми се стори плоска тая статия и зададох въпрос в контекста на изписаните простотии, ясно ми е, че тука шмекерии няма, ама приятелчетата няколко пъти след Италия, добавили и подвеждащото ЕС...
8
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Много мило, че ни светнахте.
7
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Супер! Открива ни се нова ниша за печалби!
6
0
 
1
 
! Отговори
Германия преди 5 години
В Германия веднъж като те набележи цола или полицията и живота става труден а след второто предупреждение идва глоба която е доооста солена.Всичко е на късмет Аз например карах 18 месеца преди да ме набележат без проблем ама после махнах колата и си ваех друга със немски номер а мои приятели които си мислеха че номера може да продължи 2 месеца по късно отнесоха глоба от 3000 евро.Има много инфо в нета със потърпевши които не се усещат навреме.Последната година забелязвам особен контрол.
5
0
 
2
 
! Отговори
Връх Манчо преди 5 години
До добре

Запознай се със законите, които важат в страната, в която ти е адресната регистрация.
4
1
 
4
 
! Отговори
Dublin преди 5 години
Ako znaete kak mi vurtiat v ruce irlandskata mi knizka...Puk i kakvo cesane po kratunite pocva...:))
Daze sa me pitali...da ne e grucka...EU katadzii bez vtori ezik -angliiski...Pulna ludnica
3
1
 
3
 
! Отговори
до 2 преди 5 години
thank you
2
1
 
3
 
! Отговори
Ицо преди 5 години
Можеш
1
1
 
4
 
! Отговори
добре преди 5 години
ся последно, с адресна регистрация в Германия, мога ли да карам неограничено във времето, автомобил на Бг юридическо лице, без да се налагат пререгистрации?