Москва видя заплаха за българо-руските отношения

Причината – договорът с Полша за МиГ-овете
Обновена: 3 ное 2015 12:08 | 3 ное 2015 10:11, Елка Василева
226
Москва видя заплаха за българо-руските отношения
Снимка: архив, Reuters

Модернизираните в Полша изтребители МиГ-29 на българските Военновъздушни сили няма да имат гаранция от производителя. Това заяви заместник шефът на руската федерална служба за военно-техническо сътрудничество Анатолий Пинчук, цитиран от РИА Новости.

Още по темата

"Позицията на София е контрапродуктивна и е в разрез с духа и договореностите между нашите страни в областта на военно-техническото сътрудничество, по-специално в частта за защитата на интелектуалната собственост. Това безусловно ще има негативно отражение върху нашите по-нататъшни отношения в тази сфера", каза Пинчук.

Думите му идват ден, преди на 4 ноември Народното събрание да обсъди ратифицирането на споразумението, съгласно което Полша ще модернизира българските самолети МиГ-29.

Документацията на двигателите на тези изтребители е предадена на Варшава от Украйна в нарушение на правото на интелектуална собственост от страна на Руската самолетостроителна корпорация "МиГ", пише Лента.ru.

На 16 октомври беше съобщено, че РСК "МиГ" може да спре обслужването на българските изтребители МиГ-29, ако София подпише договор с Варшава за ремонт на двигателите на самолетите. Руската компания си запазва правото да оспори правомерността на документа "предвид очевидното нарушаване на нашите права като разработчик и производител на самолетите".

Самолетите МиГ-29 са доставени на България през 1989-1990 г. Общо от СССР са били доставени 18 самолета МиГ-29 /един се разби през 1994 г./ и четири учебно-бойни МиГ-29УБ /един се разби през 2012 г./.

Към момента според различни оценки ВВС на България има до 15 боеспособни машини от двата типа. През 2006 г. с РСК "МиГ" беше сключен договор за сервизно обслужване и модернизация на самолетите МиГ-29, който беше изпълнен през 2009 г., припомня Лента.ru.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


226
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
145
0
 
1
 
! Отговори
Боби преди 8 години
До kokospa 210Р-33 1 серия 350ч междуремонтен ресурс и 4000 общ реурс- все още не са усволили монокристалната технология за лопатките на двигателя и поради по-ниската температура в двигателя не изгаря изцяло горивото и двигателя димиР-33 2 серия 500ч това щяха да направят Рашките да доведат двигателя до 2 серияР-33 3 серия 1000ч и 4000ч общ ресурсР-33М/К корабна версия експоатира се по състояние все още го водят 4000ч общ ресурс но не и на сайта на производителя по-висока температура не дими
144
0
 
1
 
! Отговори
Боби преди 8 години
До kokospaКоко не се прави на ЕКСПЕРТ. Има т-38 в НАСА с 9800 часа налетени и 50 години служба. Казах ти старите СССР самолети се експлоатират по време тоест 350ч и РЕМОНТ ама тия 350 часа самолета е летял по света да показва продукция прелети основно и почти никакви маневри това не ги интересуваЗападняците а и сегашните Руски се експлоатират по СЪСТОЯНИЕ. Имаш самолет за патрули над морето. Ремонт може и след 2000ч самолета всеки ден просто като пътнически лети по маршрут.В пустинята 500ч
143
2
 
1
 
! Отговори
kokospa преди 8 години
като ресурсна обезпеченост Миг-29 е много далече от аналозите.Даже дъртия Ф-4Фантом е с по-голям ресурс от него.Немките навъртяха 50?! години служба,а турските модернизирани в Израел ще служат до 2020 година.Няма зпаден двигател с 300 часа междуремонтен ресурс!На най-стария Ф-16А ресурса на мотора е 1000 часа без оглед използването на форсажа.На Ц и Д ерсииъе е вече 1300,На блок 60 е 1600 часа.фактите са си факти.
142
2
 
2
 
! Отговори
kokospa преди 8 години
Това е великата съветска норма!!!!!На ф-16 ресурсът на планера е момко е 60 000 часа или 45 години!!!Не ме поучавай това работя.Има американски такива произведени 1987 и налетели в едвам 50 % от ресурса си.В националната гвардия летят всеки ден и носят дежурства по 2,5 часа дневно.Плюс учебните тревоги.А това за 10 ж го говори на партиино събрание.там върят лозунгите
141
1
 
1
 
! Отговори
Боби преди 8 години
До Шоп 204За твое сведение като закъсаха с А-400 Аербъс купиха документацията на Ан-70.СЛЕД ТОВА ОТСВИРИХА УКРАИНЦИТЕ ЗА КООПЕРАЦИЯ ПО А-400 ИЛИ ПО ОЗАПАДНЯВАНЕ НА АН-70. В МОМЕНТА АН-70 Е МЪРТОРОДЕНО ПРОИЗВЕДЕНИЕ НА ТЕХНИЧЕСКОТО ИЗКУСТВО.
140
0
 
1
 
! Отговори
Боби преди 8 години
До kokospa 205УЛЯ СЕЧИТАТ НАДОнормата на година е 300 часа - това не са ти авиолайнери дето имат 3ДЖЕ претоварване и то при грубо кацане и 10 часа във въздуха за полет а понякога по 20 за два полета в един ден. Това е машина направена за маневри до 10ДЖЕ. Съответно повече се износва.
139
0
 
1
 
! Отговори
Боби преди 8 години
До Шоп 204Шопееее трябва да четеш четешМотор Сич произвежда КАМОВ двигатели за ВЕРТОЛЕТИ и ТУРБОВИТЛОВИ САМОЛЕТИ. Не Двигатели за МиГ или СУДоста се различават защото Вертолетните двигатели трябва да могат да работят на пълна мощност без да има постъпателно напред движение на хеликоптера. Даже трябва да работят и когато хеликоптера лети напред с опашката с 200км/ч и то не за секунди както акробатичните изпълнения на МиГ и СУ а минути. Освен принципа на работа друго общо нямат.
138
2
 
2
 
! Отговори
kokospa преди 8 години
Единсвената заплаха е че ги отсвирваме!Русия официално ОТКАЗА да модернизира нашите МИГ тъй ката сме член на НАТО.Единсвеното което може да направи да ги обяви за бракувани.ресурсът на планера е 30000 часа или около 30 години-зависи от натоварването.Нашите са 25 годишни с налетян ресурс около 25-26000 часа.Това че щели да ни дадат новата версия на Р-33 си е чиста демагогия защото ни изпускат.Толкоз.
137
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До КокоКоко коя държава има интерес от добри отношения с руснаците, поне една можеш ли да ми посочиш ? Една единствена държава да има Добър интерес от добри отношения с руснаците ? Да ти помогна малко , украйна ли, сирия ли, югославия ли, ирак ли, но интерес имат от добри отношения с Русия колегите диктаторите от рода на Асад последния доживотен наследствен диктатор руска *** след останалите Милошевич, Садам, Кадафи, прав си Асад има интерес от Русия да го защитаваот народен линч, но си
136
1
 
2
 
! Отговори
Коко преди 8 години
Много сме послушни. От къде на къде ще даваме на поляците руските мигове?! Американците така са казали, а ние - "йес сър". В наш интерес е да имаме добри отношения с руснаците, но нашата глупост и продажност нямат край. На американците изобщо не им пука за нас, само ни използват, нямаме нищо общо с тях, а с руснаците. Не сме ли мишоци?
135
2
 
1
 
! Отговори
kk преди 8 години
samoletite sa si na6i i 6te si gi remontirame kadeto si iskame,vse edno moqta kola kato e opel da q remontiram v germaniq li ?
134
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
То само сополивите трольовци не са я видяли.
133
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
А София не видяли ?!...ами да и купим очила !
132
2
 
5
 
! Отговори
Боби преди 8 години
До Шоп 196Шопеее от Искъроо по длибоко нема. Края на 60 и началото на 70 години на запад върви зверска амбулантна търговия с авио части. Свалят се включително от катастрофирали самолети видимо здрави части и се монтират на самолети носещи на борда си пътници. следва естествено серия от несвързани една с друга катастрофи. След десетилетие анализи се стига до извода че са ползвани Калпави Части.О тогава Авио производителя държи правата и склада с резервни части и сваля гаранция при всички друг
131
0
 
4
 
! Отговори
Боби преди 8 години
До Анонимен 194Мотор Сич Имаше ЛИЦЕНЗ и произвеждаше за РФ както граждански така и Военни варианти. Докато не се почна Майдана. ОАК бяха принудени спешно да разширяват вътрешното Руско производство. Вече всички поръчки се поемат само от руски производител а двигателя не е ТМЗ-117 а ВК-2500 не че има осезаема конструктивна разлика.КАМОВ си е ЧАСТ ОТ ОАК
130
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Боби Бразилия и ЮАР още правят по някой друг ф 5 ако ще го караме в подробности
129
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Боби Климов обаче остава в Украйна
128
0
 
1
 
! Отговори
Боби преди 8 години
До Анонимен 19013 000 МиГ-21 ако приемем Ф-1 Китай/Пакистан за дълбока модернизация на МиГ-21 то все още се произвежда но да не издребняваме2500 бр Ф-5 и 1700 Т-38 са произведени Иран продължава да произвежда собствена дълбоко модернизирана конструкция на базата на Ф-5Е
127
2
 
3
 
! Отговори
lele преди 8 години
ТИЯ СМЕШНИЦИ ДА ВЗЕМТ КРИСКО И АСЕН БЛАТЕЧКИ ЗА РЕКЛАМА ДА НЕ СЕ КРАДЕ ИНТЕЛЕКТУАЛНАТА СОБСТВЕНОСТ хахахах
126
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Боби КОЕТО НЕ ПРОМЕНЯ ФАКТА ЧЕ Ф 5 се ползва и сега и не е в по малки бройки от миг 21