Експерт: Фатална грешка на екипажа е разбила Боинг 737!

Техническа повреда е изключена, самолетът е кръжал, каза още той
Обновена: 19 мар 2016 12:52 | 19 мар 2016 10:27,
114

 Снимка: Reuters

Фатална грешка на екипажа вероятно е довела до разбиването на пътническия самолет Боинг 737 – 800 на авиокомпания "Fly Dubai" на летището в Ростов на Дон. Това коментира експертът по безопасност на полетите Ангел Борисов пред bTV.

По думите му след като условията не са били подходящи за кацане, екипажът е трябвало да потърси друго летище.

Борисов призна, че в района има много военни летища и не на всяко може да се приземи самолет, но всеки полет има резервно летище, указано в летателния план.

Той посочи, че Боинг 737-800 е голям самолет, който може да вози над 150 души и след като не е бил натоварен, е можело да бъде зареден с повече гориво, с което пък да стигне и до по-далечни летища. 

Още по темата

Най-рисков е моментът на кацане, ако видимостта е лоша и екипажът прояви самонадеяност, коментира още той.

"Българските пилоти отлично познават летището в Ростов. Голямо и добро летище. За мен екипажът е правил експерименти, които са напълно недопустими. След като не е кацнал при първия заход, трябвало е да отиде към резервното летище в плана. Тежка грешка на екипажа. Това ще обобщя. В случая трябва да изключим отказ на техническа част, защото самолетът е кръжал доста, след което е предприел заход за второ кацане. Така че техническа неизправност, поне за мен, е изключено да има", добави Ангел Борисов.

Според Оксана Коврижна, представител на следственото управление по транспорта, основните версии за самолетната катастрофа са две - грешка при пилотирането заради лошото време или технически проблем.

В интернет бе пуснат запис, на който се чуват последните думи на пилота на трагичния самолет. "Започвам втори опит за приземяване на самолета", казвал пилотът на разбилия Дон Аристус Сократус, съобщи lifenews.ru.

Разговорите му с диспечерската кула се водили на английски и връзката прекъснала малко след изричането на последната дума.

Пилотите на разбилия се боинг са получили повече от 10 предупреждения за лошите метеорологични условия в района на летището, предаде ТАСС. 

Както личи от записа, капитанът няколко пъти иска информация за скоростта на вятъра и видимостта. Диспечерът го е уведомявал за почти критично високата скорост на вятъра - 18 метра в секунда. Казвал е и че има опасност от обледеняване на самолета.

Пилотът два пъти се е опитвал да кацне и два пъти е правел допълнителен кръг. След втория неуспешен опит екипажът не е успял да набере височина.

Намерена е една от черните кутии на разбилия се дубайски самолет, но не се съобщава в какво състояние е.

Към разследването на катастрофата ще се присъединят експерти от ОАЕ, САЩ - където е произведен самолетът, и Франция, където е разработен двигателят. 

Към момента близки на загиналите се стичат на летището в Ростов на Дон, за да получат информация. Психолози от Спешната помощ на Русия опитват да разговарят с тях и да им помогнат с каквото могат. 

В района на катастрофата работят стотици спасителни екипи. При падането самолетът се се разбил напълно.  

На борда на самолетa са се намирали и родственици на губернатора на Азовския район Валерий Бевзюк. Неговата бивша съпруга Марина и дъщеря му Виктория сa се връщали от ваканция.

Междувременоо правителствената пресслужба на Дубай съобщи националността на загиналите в катастрофата, предаде Асошиейтед прес. По дубайски данни жертвите са 44 руснаци, 8 украинци, двама индийци и един узбекистанец. 

Обединените арабски емирства, част от които е Дубай, изразяват искрените си съболезнования на семействата на жертвите, на руското правителство и руския народ, се казва в съобщението на правителствената пресслужба на Дубай. 

Консулът на Украйна в Ростов на Дон каза, че по предварителна информация, която се уточнява, в самолета е имало осем украински граждани, предаде ТАСС. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


114
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
57
0
 
14
 
! Отговори
Диспечер #1 в BG преди 8 години
Какъв QNH като им дават като снижават 6000 м. HEIGHT? В относителна височина се снижава по QFE? Има ли колеги да коментират тук или само форумни всичкознаещи професори?
56
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Do 96. V poletno zadanie ukazani zapasni aerodromi.Poleti na GA po zakon vinagi s zapasni aerodromi,na ekipazh sled nespoluchliv opit beshe predlozhen Krasnodar .No e tova dopolnitelni zatrati,gorivo,obespechenie na patnici sredstva za predvizhvane do Postov,eda, zakuski ,a polet ot nizkotarifna kompaniya.Ekipazh vyibral neoptimalen variant,ne smog pricenit vse za i protiv.Za tova reshenie ne tryabva da priema samo keptan.Posledni katostrofi na nizkotarifni imeno za tova.
55
0
 
14
 
! Отговори
Ne obicam loukosteri преди 8 години
Parvo na *** ,zaginali nashi sovernici -pravoslavni xora,mrazya psixichiski bolni xora !Vtoro kup gluposti ot eksperti,tova mnenie na ekspert s tapiya.Sryaz na batara osobeno pri nalichie na nizka struya edno ot nai-opasni meteoyavleniya za poletyi.Vinagi byax protiv samo Keptan da vzima reshenie,ot mnogogodishna praktika ima mnogo sluchai ,koga yunachagi podcenyavat, a v poveche sluchai i prenebregvat meteoinformaciya.RP mozhet predlozhit' utivane na zapasen aerodrom,no ne mozhe narezhda.
54
4
 
14
 
! Отговори
иликтутатъ преди 8 години
За да "отиде" на резервно летище самолетът ТРЯБВА да получи разрешение от кулата. Цели 2 часа е "правил кръгчета" - експериментирал е демек!!!!!?????
53
21
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Накрая да не се окаже, че на самолета е пътувал някой руски големец враг на руското слънце Путин?
52
3
 
43
 
! Отговори
кавалин преди 8 години
интересното е 4е вси4ки Българи разбират от всичко..........самолети , политика , футбол, жени. Нещастници даже тука има и експерти по полетите- хаххахахаха
51
17
 
16
 
! Отговори
Боко преди 8 години
Нека уточнят дали някоя важна фигура е била на борда на падналият самолет. Като например Полски президент или собственик на Тотал и тогава ще стане ясно дали е грешка на екипажа или не.
50
1
 
15
 
! Отговори
Марко преди 8 години
До АнонименСкъпи пазачо на паркинг, твърдите, че въведена ръчно, стойността на налягането не се контролира по никакъв друг начин?
49
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
ДО РВПо кой закон? Или сега си го измисли този закон. Особено е добре с срез на вятъра и порижи от 12до 19 м/с да правиш автоматично кацане.
48
3
 
16
 
! Отговори
РВ преди 8 години
По закон трябва да се каца на аутоланд на всяко гражданско летище. Но дори и на аутоленд при скорост на вятъра над 12-13 м в секне мн опасно, особено при страничен вятър. Най- вероятно е ударил крилото в пистата .
47
17
 
20
 
! Отговори
българин русофоб преди 8 години
Много жалко за хората! Вина има контролната кула, която е разрешила кацането при такива условия. Сигурно са били пияни. С Боинг има повече инциденти ,защото Боинг е най- голямата самолетостроителна компания и нейни самолети се експлоатират най- много, а руските кранти- никъде. Руските *** да замълчат и да не изразяват мнение. Човешка трагедия!
46
0
 
20
 
! Отговори
Марко преди 8 години
До 60рТвърдите, че кацането на един самолет зависи единствено и само от едно устно указание от РВД? Наясно ли сте какви са възможностите на FMS - системата на Боин 737-800? Колко пъти и как се дублират показанията за височина при кацане?
45
17
 
24
 
! Отговори
Руските тролове преди 8 години
За тях пак Американците виновни! Жалко за хората наистина но ми писна от пропаганда
44
18
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Ами то руски пътнически самолетиот отдавана няма
43
0
 
40
 
! Отговори
до 70 преди 8 години
Съвсем поносими - 3 самолета, преди този, са пробвали кацане и са се отказали.
42
16
 
22
 
! Отговори
до 71 преди 8 години
естествено, че е най-авариращ, след като на ден извършва десетки хиляди полети. друг е въпросът, че няма цивилизована държава, която да разрешава кацания на руските кочини. дори вътрешните полети в рашастан се извършват от боинги :D
41
8
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
до 71 А в РУСИЯ НАЛИ СЕ ВОЗИТЕ НА СЪЩИТЕ или ти живееш в тайгата
40
3
 
21
 
! Отговори
до 72 преди 8 години
естествено, че им е дал указание...те са решили да се самоубиват...за това 2 часа е кръжал над летището.
39
3
 
29
 
! Отговори
до 69 преди 8 години
Ти чете ли че им е дадено указание за друго летище, но екипажът е отказал? Чете ли или така мааш?
38
22
 
22
 
! Отговори
до 68 преди 8 години
хахахахаха краварски боинг вика...сигурно американците са виновни, че пияните алкаши са оставили летището отворено при подобни метерологични условия. нивото на сигурността по летищата в русия е плачевно.