Във Фукушима откриха зловещ източник на радиация

Радиоактивният басейн излъчва със 100 пъти над норма
8 апр 2016 11:37,
Във Фукушима откриха зловещ източник на радиация
Снимка: Reuters, архив

На територията на японската АЕЦ "Фукушима-1" е открит мощен източник на радиоактивно излъчване, надхвърлящо 100 пъти допустимата норма. Това съобщи днес компанията оператор "Tokyo Electric Power" (ТЕПКО), цитирана от ТАСС.

Източникът е в зоната на подземен басейн за радиоактивна вода, каквато постоянно се натрупва в големи количества в сутеренните помещения на АЕЦ. Хранилището, построено преди три години, вече не се използва поради многобройни течове, изтъква компанията.

Фирмата оператор е изпомпала почти цялата вода от това и други подобни хранилища, но постоянно е наблюдавала радиоактивната обстановка в зоната. По данни на ТЕПКО, допреди седмица само радиоактивността там е достигала едва 87 бекерела, докато сега е 9300 бекерела.

Компанията оператор не може да определи какво е предизвикало този рязък скок. По нейни данни в хранилищата има наистина малки количества високорадиоактивна вода, но те са надеждно изолирани. Експерти от столичната енергийна компания продължават наблюденията.

Боби преди 8 години
До dp 43Чак сега може би ще направят ледена стена между площадката и морето за да спрат подпочвените води - това обаче е тъпо защото водите ще избият на друго място.

Боби преди 8 години
До dp 43Умнико аз съм ОЗ ЯХБЗ или по просто Химически Войски. В Фукушима 6 реактора и един охладителен басейн са пострадали като е имало 4 водородни взрива. Два от реакторите се водят малко или много овладяни. Два почти сигурно са пробили херметичния корпус и водата с която ги заливат за да не избухнат се просмукава в почвата а от там и в морето. Цялата полщадка е запълнена с цистени с радиоактивни отпадъци. При второ цунами ще ги отнесе в морето. Няма саркофази, чак сега може би ще направят...

dp преди 8 години
Много умствено изостанали постове много нещо ей.Че агитаторите са гласовити го разбирам, но има и самодейци с нулеви знания дето и тене млъкват.Че е голяма катастрофа няма съмнение, но замърсяването от нея е несравнимо по-малкоот това от Чернобил, нямаше избухване и изхвърлне на огромни количества в атмосферата.Изтичанията ги има но са малки и под контрол, това сега е някаква изненада в рамките наконтролирания обем.

Е с тази евтина ядрена енергетика е така - удариха джакпота!

Василий Зайцев преди 8 години
Позволено ли е къпането в този подземен басейн? ¿

До Анонименслед като изпомпят водата от радиоактивния басейн къде отива тя?Където американците си хвърлиха обеднения уран, в Сърбия.

Бай Иван преди 8 години
До Един българин"Няма по-ужасна катастрофа от аварията в Чернобил!" Това си го прочел при Дн вни ка ри те. Бягай пак там, тук са реално мислещи хора!

Боби преди 8 години
До Един българин 32Фукушима за твое сведение изпуска РАДИАЦИЯ ОТ 2011 година до сега и продължава.Вероятно към 2025 ще могат да влезнат роботи за да видят какво става в реакторите до тогава постоянно трябва да се охлаждат.

Мичето да си намери "зловещата" диплома. Там оценките ще да са в двоичната бройна система.

Боби преди 8 години
До Един българин 32Грешиш По-голяма КАТАСТРОФА от ФУКУШИМА НЯМА1. В чернобил е 1 реактор който е погребан в рамките на 6 месеца и зоната около централата малко или много е дегазирана. Ако не беше разпада на СССР щяха да оправят и зоната2. ВЪВ Фукушима СЕ СТОПИХА ВСИЧКИ РЕАКТОРИ, РАДИОАКТИВНАТА ГЪБООБРАЗНА СМЕС ПРОБИ БЕТОНА НА ОСНОВИТЕ И ВОДАТА КОЯТО ИЗЛИВАТ ДА ОХЛАЖДАТ ОСТАТЪЦИТЕ ОТ РЕАКТОРИТЕ ОТИВА В ПОДПОЧВЕНИТЕ ВОДИ А ОТ ТАМ И В ОКЕАНАОБЩО 6 РЕАКТОРА и един ОХЛАДИТЕЛЕН БАСЕЙН СА ЗАСЕГНАТИ

Боби преди 8 години
До Анонимен 31Ехх физициСлънцето бълва Неутронно, Алфа, Бета и Гама излъчване. Неутроните, Алфа са ядра на атоми , Бета са електрони - това са високоенергийните излъчвания но те се спират от електромагнитния щит на земята и високите части на атмосферата. Гама лъчението се Намалява от атмосферата в зависимост от концентрацията на ОЗОН и може да представлява заплаха за живота.Във Фукушима Радиацията е ГАМА от разпадащи се междинни продукти от реактора. А самите вещества са отровни

do 13Значи искаш да кажеш, че Слънцето, което работи на термоядрен синтез не излъчва радиация !?! Какво визираш под думата "радиация" ?

От едни *** япончета с дръпнати очи толкова! Въпросът е защо Япония не е изправена пред международен съд затова, че замърси целият свят с гадостите си?

Наблюдател преди 8 години
Ядрен обект излезне ли от контрол последиците са за десетилетия

look it's godzilla

Въпрос: след като изпомпят водата от радиоактивния басейн къде отива тя? Обратно в морето? Или я изсипват в почвата?

Кратун преди 8 години
Те това чистата и евтина атомна енергия. Не е като на зелените, дето само се чудели как да продават по-скъпо....

Да, но това е демократична радиация. Демократичната радиация е безвредна, дори е полезна. А комунистическата радиация от Чернобил е вредна.

До Анонимен 4Говориш глупости. Непрекъснато се следи 30км-овата зона около Козлодуй.