"Комерсант": Военният Ту-154 се е разбил под контрол

Пилотът е управлявал машината до самия удар във водата
14 мар 2017 10:37, Елка Василева
17
"Комерсант": Военният Ту-154 се е разбил под контрол
Снимка: архив, Reuters

Самолетът Ту-154, пътувал от Русия за Сирия на 25 декември 2016 г., не е рухнал отвисоко в морето, а се е разпаднал при удара във водната повърхност при приводняване.

Приключила е техническата част от разследването на катастрофата, пише "Комерсант". Според експерти, цитирани от изданието, самолетът изобщо не е паднал, а е кацнал на водата при контролиран полет под управлението на командира екипажа на Роман Волков, пише изданието.

Причината за странното поведение на пилота сега се търси по административна линия – от министерството на отбраната проучват медицинската му карта и резултатите от психологическите тестове, които са му били направени, разпитват се инструкторите, учили майора да лети, изяснява се дали правилно е била организирана почивката на екипажа преди полета.

Още по темата

"Комерсант" посочва, че версията за грешка на екипажа е станала водеща в разследването още през декември миналата година след разпитите на малцината свидетели на нощното авиокатастрофа. Те са заявили пред експертите, че самолетът не е падал и не е пикирал след излитане, а като че се е приводнил на повърхността на морето. Тази маневра се е оказала фатална за самолета и 92-ата души на борда. От удара машината се е разпаднала на части, които бързо са потънали.

Около минута след отделянето от земята Ту-154 набрал височина около 250 м и скорост от близо 360-370 км/ч, разказва изданието. Скоро след това на борда на самолета възникнала извънредна ситуация – управляващият пилот – командирът на екипажа Роман Волков, който е трябвало да продължи да набира височина, фактически привел машината в режим на кацане. Според моделирането по-нататък в продължение на десет секунди – до самия удар във водата, Ту-154 се е снижавал при т.нар. контролиран полет под управлението на пилота.

Според експерти причината за трагедията може бе е станала дезориентация на пилота в пространството. Набирайки височина в тъмнината, над морето, пилотът не е контролирал визуалното положение на машината, тъй като не виждал напред никакви ориентири и дори хоризонта. Възможно е дори звездите да са дезориентирали екипажа, защото те са били едновременно и горе, и долу – като отражение в повърхността на водата.

В такава сложна обстановка пилотиращият летец според експертите е бил длъжен да се ориентира по приборите. Командирът Волков обаче очевидно ги е игнорирал, доверявайки се на опита си и на физиологически си усещания – например възникналото при ускоряването на машината претоварване може да е създало у пилота илюзията за набиране на височина – а в същото време самолетът се е снижавал, пише изданието.

Трагедията обаче вероятно е станала поради фаталното стечение на няколко неблагоприятни обстоятелства – включително умора на екипажа и емоционално напрежение на летците, за които обичаен полет до Сирия се е проточил цял ден, посочва "Комерсант".

От министерството на отбраната обаче многократно досега са отхвърляли възможна грешка на екипажа, припомня изданието. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


17
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
На Русия самолетите и са както колите компютрите и всичко останалао - гола вода.Аерофлот лети само с истински самолети Боинг и Еарбуси.
13
3
 
6
 
! Отговори
Отбелязване преди 7 години
Цялата авиация на Куба от 1962 до сега работи само със самолети Ту 154 и за толкова години нито един не паднал. Самолетът е взривен и сигурно руските служби знаят откъде, но ако признаят трябва да започне голямата "жега" в която няма да имаме време и възможност за коментари..... Германците направиха същото, даже изкараха пилота си луд.
12
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Пилотът не е могъл да се ориентира по звездите, защото са се отразявали в морето. Ало-о-о-у, Магелан се е ориентирал по звездите. Вие в кой век живеете?
11
6
 
8
 
! Отговори
рушки кольхоз преди 7 години
Контролиран от ВОДКА!
10
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Самолета е жертва на терористичен акт, но истината се крие по обясними причини.Та нали ако стане ясно това би заминала на кино основната опорна точка, че руснаците са недосегаеми и за тях няма никаква опасност. За миг ще се развенчае мита за 'великото руско оръжие', а от там ще последва логичната деморализация на населението, загуба на пазари за военната продукция, както и силно разклащане на властта. В момента нямат полезен ход и за това лансират всякакви невъзможни версии за да омръзне темата
9
1
 
2
 
! Отговори
Авио... преди 7 години
Така, версията за задкрилките е най-достоверна, като вземем предвид, че при ТУ-154 има възможност за ръчното им пускане без значение дали самолетът излита или не...не случайно при по-модерните самолети няма физическа възможност за пускането на задкрилки по време на излитане...
8
20
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Това е фалшива новина! Истината е, че самолета е бил натоварен с трупове още на летището, като за максимална достоверност руския спецназ е екзекутирал целия хор, заедно с екипажа. Самолета всъщност не е бил ту, а безпилотна-секретна-безаналогова разработка на мишмашвагонзавод, която е била 'изпарена' от триплазмената горелка - секретна разработка на турлюгювечбояришникколхоззавод. Колкото повече *** загиват, толкова по-велика е територията където им е местообитанието. Въпрос на ценности..
7
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До 123За взрива не знам и не искам да коментирам,но ако се забиеш във водата със скорост 360-370 км/ч, поне тази цититрат, мислиш ли, че тялото ти ще остане цяло, пък било то и в дуралова опаковка.За повечко инфо, можеш да поогледаш някои снимки на останалото след автомобилни катастрофи при удар в стена, стълб или дърво. И като имаш предвид, че рядко кола ще го докара до въпросните километри.
6
10
 
10
 
! Отговори
коко преди 7 години
Поредната руска пропагандна партенка.Първоначално казаха че самолета е завил и тогава паднал.Има запис на втория пилот който крещи за задкрилките.Сега забравиха това.И "самы лучший во всем мире" самолет пада заради пилота...Ха ,ха,ха!Ту-154 при катастрофи е погубил над 900 човека и повечето катастрофи са заради ниската устойчивост ва самолета .
5
17
 
12
 
! Отговори
Путьо Путев преди 7 години
Самолета изобщо не се е разбил. Той плавно е кацнал контролирано във водата и е бил под пълен съветски контрол. Нямало е никаква катастрофа на никакви руски самолети, нашите самолети никога не катастрофират и са винаги под пълен контрол, В нашата страна никога не е имало катастрофи. Това са капиталистически провокации.
4
7
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
В соца имаше железен принцип в авиацията: загиналият летец е виновен за всичко. Руснаците явно са върнали добрите стари практики.
3
5
 
20
 
! Отговори
123 преди 7 години
Помните ли как в първите дни след инцидента излезе в Ютуб видео , направено от граничен кратер, в което се вижда ясно как нещо като огнено кълбо проблясва в небето точно по посока на самолета! Явно е имало взрив на борда, защото казаха в първите дни, че намерените тела са разчленени, а екипажът не е реагирал въобще. Сега това всичко се забравя и се появява една твърде удобна версия!
2
9
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Баришник!
1
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
то е ясно, че "човешка грешка" е по-удобната версия.