Самолет, произведен в Китай, полетя... тестово

Пекин цели да наруши господството на Airbus и Boeing
Обновена: 5 май 2017 12:50 | 5 май 2017 12:23, Елка Василева
95

Самолетът C919, построен от китайската държавна компания Comac, чието производство цели да наруши двуполюсното господство Airbus - Boeing днес излетя за първия си полет.

Самолетът, който е продукт на съвременни технологии, показва амбициите в сектора на Пекин, отбелязва АФП.

Днес машината излетя от международното летище в Шанхай за първия си изпитателен полет, който продължи час и половина и се приземи успешно на летище Пудонг в Шанхай.

В бяло, синьо и зелено и изписани С919 на корпуса, той се отдели от пистата в 14:00 часа местно време, съпровождан от виковете и аплодисментите на хиляди хора, събрали се край лентата за излитане.

След излитането екипажът на самолета и технически специалисти са направили редица тестове, за да проверят как функционират ключовите системи на машината.

Самолетът може да превозва до 168 пътници на разстояние 5550 километра. Comac се надява да се конкурира по регионалните полети с двете международни звезди във въздушния транспорт за полети на средни разстояния - В737 на Boeing и А320 на европейския Airbus.

Комунистическият режим в Китай възприе този самолет като залог за престижа си. Машината бе показана за първи път пред публика през ноември 2015 година. Пекин не щадеше пари за създаването на самолета, допълва АФП.

Да нямаме самолет "Made in China" е равносилно да се оставим да бъдем подвластни на другите, каза през 2014 година президентът Си Цзинпин, припомня Франс прес, цитирана от БТА.
 


95
Още по темата: Китайсамолет
Още от
Напиши коментар Коментари
73
0
 
0
 
! Отговори
Боби преди 1 година
До Анонимен 84
Анонимни ако не знам гордостта или предразсъдъците ти пречат да признаеш постижения на някой друг освен на тези които симпатизираш - Изпадаш в графата Ултраси - Ше бием Ше бием Шебием Шебием ... и така до вманиачване.
72
0
 
0
 
! Отговори
Боби преди 1 година
До Az
Историята е между Туполев и Сталин за копирането на Б-29 в Ту-4
Ту-4 не е пълно копие примерно двигателите са му чисто съветски. Винтовете са заменени от инчова на метрична система, но всичко останало дебелина на детайлите и прочие е изкопирано 1 към 1 - дава сериозен тласък на СССР индустрия
71
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Анонимен 81 --1 нови пътни4ески самолети Китайците може и да успеят руснаците нямат шанс 2 да не са заместили домата със снежна топка или в ко4ината се е сменил климата -)
70
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Боби 82 лекувай се или по добре лети с тези руски самолети поне ще се отървем от теб аман от ид,иоти
69
1
 
1
 
! Отговори
Az преди 1 година
До 1232123 - Аи да, има руска книжка за това, как Сталин е наредил на Берия да откопират B2 получен от Американците по време на ВСВ. В тази книга се разказва как понеже Берия организира всичко това и никой незнае за какво ще се ползва те го откопират буквално - дори винтовете им са в инчова стъпка. Най-смешно е, че и самият Берия незнае за какво му е на Сталин този самолет. Чак когато стигат до боята, се престрашава да попита какви звезди да нарисеват - Американски или Рускил
68
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Руснаците имат самолети, роле. След седмица започват летателните изпитания на МЦ 21 - самолет, който изпълнява изискванията за полет в Европа и двете америки. Идеята на Русия и Китай е да заменят вноса на европейски и американски стоки колкото се може повече. И го правят за всичко, зьа което могат. А то е много. Дори турски домати вече не си внасят, за разлика от бате Бойкова България.
67
9
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Китайците направиха самолет.
"Великите" руснаци и това не могат да направят.
Представям си каква трагедия са руските военни самолети нещо като москвичите.
66
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Брат Вурст

Асен Йорданов не е разработил DC-3. Той си има достатъчно други заслуги, за да му се приписват нови от псевдо-патриотични подбуди.
65
3
 
0
 
! Отговори
Брат Вурст преди 1 година
До 75
То разработчик на DC-3 е инж. Асен Йорданов.
Както се казва, и ний сме дали нещо на света.

Като минат десет години и на китайския самолет му минат детските болести ще направят силна конкуренция на Еърбъс и Боинг.
64
1
 
2
 
! Отговори
уф преди 1 година
До 74

Отиди на "airframer", потърси примерно a320и виж от къде са компонентите. Три фирми - ха-ха-ха.... ха-ха-ха...
63
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До 71

"Единственото американско в боинга е монтажният завод в Еверет. Където пристигат части от 350 фирми в света, за да го сглобят краварите като Лего. Никога не бих летял на такава коччина!.."

Тогава единствения ти шанс да летиш изобщо е на някой DC-3. Га са ги правили, още не е имало кооперирани доставки. Пък някои още хвърчат. Като на баба ти фърчилото.
62
6
 
3
 
! Отговори
до 71 преди 1 година
Още едно доказателство, какви некадърници са американците. Например, Еърбъс се произвежда от консорциум от три фирми. Две френски, и една германска. Как те могат да правят първокласни самолети, а краварите не могат. На Еърбъс всичките компоненти са европейски.
61
6
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До РУССКИЙ ОККУПАНТ

В авионикатя няма нищо руско. Двигателите са CFM. Други лъжи от советского информбюро?
60
7
 
7
 
! Отговори
Ангел преди 1 година
Стоките произведени в Китай се делят на 2 основни вида.Първия вид са ниско качествени стоки произведени от Китайски предприемачи.Втория вид са Висококачествени стоки произведени в Западно Европейски и Американски заводи в Китай ,по западна технология и образец със западен стандарт на качество! Ако Китайците сами тръгнат да правят самолети просто ще е катастрофа за Авио Индустрията!
59
7
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Анонимен........Единственото американско в боинга е монтажният завод в Еверет. Където пристигат части от 350 фирми в света, за да го сглобят краварите като Лего. Никога не бих летял на такава коччина!.......

Явно не си чувал за глобализация и кооперирани доставки. А щом не щеш да летиш, си стой на село, защото руските самолети не ги допускат до нито едно международно летище. Правят само изключение за президентския самолет на джуджето, но тъй като вече не го канят никъде и той не лети .
58
7
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Анонимен 65

По принцип руските гниди сте най-големите разбирачи...... На руска пропаганда и лъжи.
57
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Единственото американско в боинга е монтажният завод в Еверет. Където пристигат части от 350 фирми в света, за да го сглобят краварите като Лего. Никога не бих летял на такава коччина!
56
0
 
4
 
! Отговори
цивилизация преди 1 година
Най -големите крадци са световните империи .
55
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
АМЕРИКАНСКИТЕ САМОЛЕТИ ДА НЕ БИ ДА СА КОНСТРУИРАНИ ОТ АМЕРИКАНЦИ? откраднати от цял свят +мозъци"
КАКТО НАВРЕМЕТО РАКЕТИТЕ И КОСМИЧЕСКИТЕ КОРАБИ ИМ ГИ ПРАВЕШЕ ГЕРМАНСКИЯТ ГЕНИЙ ВЕРНЕР ФОН БРАУН
54
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До РУССКИЙ ОККУПАНТ

Ти збаел ли како означава авионика умнико. Че и руска на това отгоре!!!??? Китайците да бе са д.ебили та да използват нещо руско различно от желязо или нефт!