Лондон – София: Нискотарифна одисея с привкус на измама

Как Wizz Air не просто мами, но и ограбва пътниците си?
Обновена: 8 авг 2017 17:24 | 8 авг 2017 15:25,
81
Лондон – София: Нискотарифна одисея с привкус на измама
Снимка: архив Reuters

Колко лесно е да бъдем измамени от нискотарифните компании за полети? Отговорът дава Васил Николов, който се е сблъскал лице в лице с незаконните схеми на Wizz Air.

На 28 юли Васил, икономист във финансов фонд се отправя към летището за полет от Лондон към София. Така и обаче не стига до самолета. Той и още двама пътника не са допуснати до полета, защото полетът е бил препродаден.

"Впоследствие, а и с предните си действия, Wizz Air наруши всяка точка от Европейска директива No 261/2004 като не даде никакви указания за това как да процедираме, не успя да намери удачен полет за София, нито да ми осигури хотел, транспорт или храна (гладувах до следващата сутрин)", обяснява Васил.

Разходите му заради безхаберието на компанията възлизат на около 600 паунда. Оказва се, че компанията три пъти подред е сваляла 70-годишна жена от полета. Без нито един път да й обяснят какви са правата й. Същото, което се е случило и с Васил, с разликата, че той знае правата си.

"Като цяло, действията им са една голяма измама и ме карат да се питам – ако така се грижат за пътниците си, как се грижат за самолетите си?", недвусмислено пита Васил.

А нарушенията, които компанията е извършила спрямо него, а и не само, са немалко. Не само, че са препродали полета, но и е ощетила напълно съзнателно конкретни пътници.

Според Европейската директива в подобен случай пътниците трябва да бъдат попитани дали не желаят да слязат доброволно. Ако няма такива – компанията следва да посочи въпросните хора.

"Никой не пита никого – даже категорично отказаха да го направят, дори след като им посочих изискването в директивата. Аз и останалите нещастници бяхме избрани на базата на час на чекиране – без никъде в документите за полета да се посочва, че това е някакъв фактор. Всъщност, това автоматично ощетява хората, които се чекират на място, въпреки че тази услуга струва допълнително пари", посочва Васил.

Компанията е длъжна и да даде писмено указания на пътниците за правата им. Уви, дори и устни такива не са дадени.

"Изобщо нямаше служители на Wizz Air – бяхме отведени до гише на Swiss Port, само защото настояхме за компенсация! Това е грубо нарушение на правата – ако не знаехме английски и не бяхме проверили лично какво се прави в тази ситуация, компанията щеше да се измъкне по най-долен начин", разказва Васил.

Именно това се е случило със 70-годишна жена, която три поредни дни не е можела да се качи на полет за Варна, защото нито тя, нито семейството й говорят добре английски. Те не са били наясно, че имат право на обезщетение, което включва 400 евро, хотел, транспорт и храна.

Не на последно място, в подобен случай, компанията е длъжна да предостави избор на клиентите си – или трябва да бъде възстановена сумата за полета или компанията трябва да намери следващия най-ранен полет за същата дестинация.

"В моя случай, следващият най-ранен полет беше този на British Airways от 8&00 сутринта в събота", посочва Васил. Полет, който струва 385 паунда – същата цена дава и Wizz Air за нейният полет от 21:20 в събота.

"Служителите отказаха да ми купят билет за BA, тъй като Wizz Air не им позволявали, а предложиха да ми вземат билет за този на Wizz Air, който е не просто по-късно, а и вече е бил препродаден. Тоест, те искаха да направят същата схема, каквато са въртяли с жената преди мен – да ме държат на летището докато не се откажа", обяснява Васил. В крайна сметка той сам купува билета си за British Airways. 

Два месеца преди полета Васил купува билета си за 130 паунда. Цена, която в самия ден на полета скача до 400 паунда. Последния билет, който Wizz Air продава е именно на цена 400 паунда, въпреки че са били наясно, че няма как да качат всички пътници. Те обаче поемат отговорност да върнат само 130 паунда – сума, която в никакъв случай не покрива сумата за замяна на билета за еквивалентен полет. На практика те не просто ощетяват, а и ограбват клиентите си.

Освен това компанията е длъжна да осигури храна, хотел и транспорт до летището на заменящия полет. Но служителите на Wizz Air обяснили, че намирането на хотел ще отнеме часове и той може да бъде навсякъде – т.е. дори и в друг град. Дали обаче съвет на Васил – той сам да резервира хотела си, да осигури и транспорта си и по-късно да поиска парите си от Wizz Air.

"Тоест, бях оставен самичък на летище по средата на нищото в 11 вечерта в Петък, гладен. Ако нямах пари, не знаех английски и нямах телефон и интернет, какво щях да правя?", логично пита Васил.

В крайна сметка Wizz Air не възстановяват нито пени за полет, хотел, транспорт и храна. А остава и логичният въпрос , ако компанията се грижи така за клиентите си – как ли се грижи за самолетите си? 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


81
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
43
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
допълнение към 50Няма да се хващате на номера да ви предоставят безплатни билети вместо пари в брой. Има сайт за права на пътници. Намерете го. Там е описано всичко.
42
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
За всички пострадали от отменени полети. Има процедура, по която аз лично прибрах 400 евро от БГ еър за забавен с 12 часа полет от Амстердам. Пише се писмо до Въздушната Администрация на страната, в която е отменен или забавен полета. Прилага се билета за отменения полет и за полета, с който сте се върнали. Попълва се формуляр. Чакате решението. И го предоставяте на компанията. Ако компанията откаже, връщате отказа им на Въздушната администрация обратно и тя им разказва играта.
41
6
 
6
 
! Отговори
гост преди 6 години
Преди няколко месеца системата им имаше проблем и дублираше билети. След като ме таксуваха двоино, писах жалби и ми върнаха парите и немога да се оплача. Междувременно писах до няколко международни агенции, който меко казано ми казаха да се оправям и ми дадоха линк към някаква българска агенция. Та контрол нема действайте и не им ползвайте телефона, че е по 1 лв минутата и слушате мизика.
40
20
 
16
 
! Отговори
Селтака преди 6 години
По принцип Уиз Еър не е ли малко конкуренция на България Еър, а кой е собственика на този сайт: България Еър. Може и да не са така нещата както са казани.
39
10
 
14
 
! Отговори
До Летящия балканец преди 6 години
Я сподели коя авиокомпания ти дава закуска от Бългаиря за Лондон, че нещо не се сещам?:):)Храна на европейска дестинация ще получиш само в Търкиш.Австрийците ще ти дадат само едни фъстъчки. Луфтханза - един микроскопичен, студен сандвич. България Еър - също,като дори няма сокове,а само гнусна кола и фанта. Франсетата-тоже. А Бритиш удариха дъното - плащаш си за АБСОЛЮТНО ВСИЧКО в полета от Сф за Лондон...Нямам наблюдения за руснаците до Москва.Останалите те наблъскват като овце и тва е
38
6
 
9
 
! Отговори
онбашията преди 6 години
кво се жалва тоя, я да си пусне клипчето дето оня американец му счупиха носа след като отказа да слезе от препълнен полет и го извлякоха за ушите :)
37
10
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Вижте,проблемът е многопластов.Ами авиокомпаниите се държат така,защото НИЕ поискахме цените да падат,като си въобразявахме,че качеството и услугите няма да се променят.Допреди 10 год. се летеше с истинско удоволствие-усмихнати и красиви стюардеси,свястна храна,безплатен багаж.Ние,пътниците,оревахме света,че цените са високи.И те ни измислиха нискобюджетните.На ни сега-цените пак са високи,но няма храна,стюардесите са намусени крави,плащаш за всичко!!Скоро и правостоящи ще летиме.Това е
36
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Рачо 23Данчо,гледам за първа хласа говриш??!!Явно на салет си се качвал само в магази за играчки.Първа класа полети в рамките на Европа НЯМА бе ***!!
35
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До SeatTakenСамо че United не е нискобюджетна.... нищо, че се държи като такава....Веднага след случая обаче прекрати тази практика, а потърпевшият беше накацан от няколко хитри еврейски адвокатчета и смъкна 2 / два / милиона долара обезщетение...Е, еврейчетата лапнаха доста сериозна част от тях, ама за него остана половината...
34
4
 
12
 
! Отговори
хмм преди 6 години
Абсолютно всяка една авиокомпания overbook-ва полети с 3-4% от местата. Статистическите модели показват, че винаги подобен процент пътници не се явяват. При overbooking или се пита кой би желал да слезе или се избира на случаен принцип. Но авиолинията е длъжна да заплати нощувки, храна и т.н. Не знам защо от Wizz се правят на ощипани.Самолетите са ок доколкото знам и се поддържат както трябва. До сега не съм имал проблеми, но и обикновено се чекирам онлайн и имам запазено място.
33
5
 
6
 
! Отговори
kibik преди 6 години
е те нали са с такава цел, да нерват хората, да ги унижават до фосил, те са финансирани подмолно от скъпите линии, това е трика, да им се натрие носа да са почустват животни и да им доди идея да си платят за по скъпа линия, това не е ли ясно що за маймунджулук е.
32
0
 
10
 
! Отговори
az преди 6 години
До gfgнали са под една шапка. бг ер и инвестор
31
11
 
10
 
! Отговори
тошо преди 6 години
Ами колкото си платил, толкова си получил. Безплатен обяд няма, само сиренето в капана е безплатно. Като не му харесва на аркадаша у Лондона, ами следващия път да лети с някоя не ниско бюджетна линия.
30
16
 
8
 
! Отговори
сминдух енд чесън преди 6 години
Гладен и жаден в единадесет часа на летището,и какво от това.Преди години в петък гледахме само съветска телевизия и никой не мрънкаше.
29
6
 
18
 
! Отговори
хммм преди 6 години
Прoст народ ей. Дай му статия за някакъв потърпевш от полет, той ще каже че е платена статия веднага да го излъже някой. Да му хляб без пари-ще каже той е правен от ***, гледат да ни натровят. Създай му контрол ще каже че няма свобода, дай му свобода, ще каже няма законност. Помогни му-ще те нарочи че търсиш изгода, остави го ще каже че не си помогнал. След 50 години ще сме като Македония, необрзовани най-вече селски хора без интелект които спорят по теми които ги карат да изглеждат просташко и смешно. Вместо шиптари обаче ще имаме турци и роми.
28
10
 
14
 
! Отговори
Реалистичен Реалист преди 6 години
По принцип няма по-голям фен на конкуренцията от мен. Но по-важно ми е качеството, особено, когато става дума за транспорт и да стигна жив. А последното ми пътуване беше точно с уиз и беше повече от потресаващо. Пилотът излезе от пистата, кацането беше все едно сме картофи, а кабиния екипаж едва не умори една жена, която получи криза. Изобщо пълно безхаберие.
27
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Га летя за 9 евро нѝ рива...
26
3
 
10
 
! Отговори
SeatTaken преди 6 години
United нали за същото с тях гръмна скандал.. Това е риска с нискобюджетните авиокомпании- евала, че има хора, които не са кухи *** и не оставят нещата така.
25
10
 
20
 
! Отговори
gfg преди 6 години
От текста лъха на поръчкова статия. No comment!
24
5
 
8
 
! Отговори
Рачо преди 6 години
До Николай ... продължение.Когато на мен ми се случи, след 2 седмици мъки и разговори, ми върнаха платиха 400 евро обезщетение, както и 100те, които бях платил за полета. Не ме пуснаха да се кача, защото си бях всички пътници били на лице, но ми взеха паричките. 400 евро, са подигравка,. Аз щях да платя 1000 евро, яко някой ми беше преодтстъпил мястото си, но онези, не ми позволиха да питам хората. Пълни ***. В САЩ исмаха тежък инцидент и сега искат да спрат с порочната практика.