Лондон – София: Нискотарифна одисея с привкус на измама

Как Wizz Air не просто мами, но и ограбва пътниците си?
Обновена: 8 авг 2017 17:24 | 8 авг 2017 15:25,
81
Лондон – София: Нискотарифна одисея с привкус на измама
Снимка: архив Reuters

Колко лесно е да бъдем измамени от нискотарифните компании за полети? Отговорът дава Васил Николов, който се е сблъскал лице в лице с незаконните схеми на Wizz Air.

На 28 юли Васил, икономист във финансов фонд се отправя към летището за полет от Лондон към София. Така и обаче не стига до самолета. Той и още двама пътника не са допуснати до полета, защото полетът е бил препродаден.

"Впоследствие, а и с предните си действия, Wizz Air наруши всяка точка от Европейска директива No 261/2004 като не даде никакви указания за това как да процедираме, не успя да намери удачен полет за София, нито да ми осигури хотел, транспорт или храна (гладувах до следващата сутрин)", обяснява Васил.

Разходите му заради безхаберието на компанията възлизат на около 600 паунда. Оказва се, че компанията три пъти подред е сваляла 70-годишна жена от полета. Без нито един път да й обяснят какви са правата й. Същото, което се е случило и с Васил, с разликата, че той знае правата си.

"Като цяло, действията им са една голяма измама и ме карат да се питам – ако така се грижат за пътниците си, как се грижат за самолетите си?", недвусмислено пита Васил.

А нарушенията, които компанията е извършила спрямо него, а и не само, са немалко. Не само, че са препродали полета, но и е ощетила напълно съзнателно конкретни пътници.

Според Европейската директива в подобен случай пътниците трябва да бъдат попитани дали не желаят да слязат доброволно. Ако няма такива – компанията следва да посочи въпросните хора.

"Никой не пита никого – даже категорично отказаха да го направят, дори след като им посочих изискването в директивата. Аз и останалите нещастници бяхме избрани на базата на час на чекиране – без никъде в документите за полета да се посочва, че това е някакъв фактор. Всъщност, това автоматично ощетява хората, които се чекират на място, въпреки че тази услуга струва допълнително пари", посочва Васил.

Компанията е длъжна и да даде писмено указания на пътниците за правата им. Уви, дори и устни такива не са дадени.

"Изобщо нямаше служители на Wizz Air – бяхме отведени до гише на Swiss Port, само защото настояхме за компенсация! Това е грубо нарушение на правата – ако не знаехме английски и не бяхме проверили лично какво се прави в тази ситуация, компанията щеше да се измъкне по най-долен начин", разказва Васил.

Именно това се е случило със 70-годишна жена, която три поредни дни не е можела да се качи на полет за Варна, защото нито тя, нито семейството й говорят добре английски. Те не са били наясно, че имат право на обезщетение, което включва 400 евро, хотел, транспорт и храна.

Не на последно място, в подобен случай, компанията е длъжна да предостави избор на клиентите си – или трябва да бъде възстановена сумата за полета или компанията трябва да намери следващия най-ранен полет за същата дестинация.

"В моя случай, следващият най-ранен полет беше този на British Airways от 8&00 сутринта в събота", посочва Васил. Полет, който струва 385 паунда – същата цена дава и Wizz Air за нейният полет от 21:20 в събота.

"Служителите отказаха да ми купят билет за BA, тъй като Wizz Air не им позволявали, а предложиха да ми вземат билет за този на Wizz Air, който е не просто по-късно, а и вече е бил препродаден. Тоест, те искаха да направят същата схема, каквато са въртяли с жената преди мен – да ме държат на летището докато не се откажа", обяснява Васил. В крайна сметка той сам купува билета си за British Airways. 

Два месеца преди полета Васил купува билета си за 130 паунда. Цена, която в самия ден на полета скача до 400 паунда. Последния билет, който Wizz Air продава е именно на цена 400 паунда, въпреки че са били наясно, че няма как да качат всички пътници. Те обаче поемат отговорност да върнат само 130 паунда – сума, която в никакъв случай не покрива сумата за замяна на билета за еквивалентен полет. На практика те не просто ощетяват, а и ограбват клиентите си.

Освен това компанията е длъжна да осигури храна, хотел и транспорт до летището на заменящия полет. Но служителите на Wizz Air обяснили, че намирането на хотел ще отнеме часове и той може да бъде навсякъде – т.е. дори и в друг град. Дали обаче съвет на Васил – той сам да резервира хотела си, да осигури и транспорта си и по-късно да поиска парите си от Wizz Air.

"Тоест, бях оставен самичък на летище по средата на нищото в 11 вечерта в Петък, гладен. Ако нямах пари, не знаех английски и нямах телефон и интернет, какво щях да правя?", логично пита Васил.

В крайна сметка Wizz Air не възстановяват нито пени за полет, хотел, транспорт и храна. А остава и логичният въпрос , ако компанията се грижи така за клиентите си – как ли се грижи за самолетите си? 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


81
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
11
 
33
 
! Отговори
Пантелей Пътник преди 6 години
С подобни статии няма хората да намразят нискотарифните авиокомпании. Добре, че са тези компании, че да може да летим на приемливи цени. Самолетите са същите, с които летят и другите. Не желая да плащам напр. 200 евро до Мадрид, като мога да пътувам с Wizz за 50 евро. Жалки са от БГ еър с подобни платени статии. Излагацията е голяма - балканска.
22
4
 
7
 
! Отговори
Рачо преди 6 години
До НиколайТова е долна тактитка, базирана на математически модел, че повечето полети, винаги имат 4-5% от пътниците, които не се поевяват. Компанийте, продават по 4-5% билета отгоре. Компанията е длъжна, да попита, дали има доброволци, които биха искали да пропуснат полета. Обезщетенията, са често по-късне полет в пътрва класа (ХАХХАХА Wizz и класа), настаняване в хотели и подобни. Но има деректива, която, според разстояните твърди, че трябва да ти се плати обезщетение ...
21
10
 
30
 
! Отговори
Летящия балканец преди 6 години
Явно от Bulgaria air много ги заболя заради многобройните оплаквания от тях, включително и от гостите на Симеон Кобургготски, и сега нападат чрез медиите. Дали лъжат, или не, броят на пътниците на нискотарифните авиокомпании расте. Когато мога да отида до Лондон за 40 евро, защо да дам 150 евро?!? Заради закуската?! Не, благодаря! В Лондон ще закусвам за разликата в цените.
20
5
 
11
 
! Отговори
до оня там преди 6 години
а ти пък кой си да определяш дали е прав или не. 600 евро казва той са му разходите от безхаберието на компанията. Това не включва само спане в хотел, такси и храна. Губи време за което трябваше да е там и евентуално да извърши определено нещо което го вкарва в минус сега. Подобно нещо се случи и с мен преди месец и половина при РайанЕър, нищо не съм получил поне до сега. При подобни ситуации просто няма с кого да се свържеш, нито телефоните са активни, нито контакт чрез мейл, офиси просто няма, с късмет ще намериш будка на която културно ще ти обеснят че проблема си можеш само онлайн да го ра
19
20
 
19
 
! Отговори
Гошу преди 6 години
С нискобюджетки никога не съм летял, струва ми се опасно. Като знам как спестяват от всичко, кой знае как правят диагностика на самолета преди полет - през куп за грош
18
7
 
20
 
! Отговори
ФАКТ! преди 6 години
Абсолютен факт е написаното в статията! Никога нямаше да повярвам, че е възможно докато не се озовах на полет от София за Дортмунд, а след чекирането получих бордна карта написана на ръка. Протестирането не свърши работа, след като разбрах, че съм в списъка с чакащи и ако стане, стане - иначе "гориш". Имах уговорени бизнес срещи и само късмета и някой не явил се пътник ми помогнаха да се кача. Вече си запазвам място предварително, иначе ментят здраво!
17
4
 
20
 
! Отговори
Въпрос преди 6 години
Защо в БГ ЕЪР дават натурални сокове само на децата
16
7
 
14
 
! Отговори
Николай преди 6 години
Някой ще обясни ли какво означава препродаден полет?
15
2
 
18
 
! Отговори
Анонимка преди 6 години
Има едно европейско сдружение на адвокати, които се заемат с такива случаи при закъснение на полети над 3 часа или пълното им внезапоно отменяне, независимо по какви причини < мисля, че изключение правеше само извъндердно лошо време>. Заплащането е 30% от сумата, която самолетната компания трябва да възстанови, като адвокатите си я удържат при спечелване на делото, което в повечето случаи става. И срокът за подаване на иск срещу компанията е до 3 години след такъв закъснял или отменен полет.
14
8
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Аз не съм имала проблем с компанията и добре че я има за да мога да летя за по 10, 20 евро....
13
6
 
22
 
! Отговори
Жочко преди 6 години
Ами лети си тогава с българия еър. Значи харесваме цените , но мразиме компанията
12
3
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Позволяват си такива своеволия, защото масата хора не си търсят правата. В този случай минималната компенсация е 400 евро, а в случай че не са предложили алтернативен полет, храна и пр. тази сума набъбва. Искът може да се подаде елементарно по емейл и шансът да го оборят при тези обстоятелства е нулев.Просто винаги имайте допълнителни средства, защото всичко се слува.
11
12
 
40
 
! Отговори
Цеко преди 6 години
Абе нещо много тенденциозна статия с директно споменаване на авиокомпанията. Директни квалификации като Незаконно и пр. Тоя сайт го държат България Еър- май е нормално
10
3
 
20
 
! Отговори
ьзж преди 6 години
За да не страдате от подобни схеми и закъснения на полети-има много застрахователни полици, които покриват щети и вреди от подобни случаи! Така че, застраховайте се-в много цивилизовани държави от години се ползват подобни инструменти!!
9
4
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Пътувала съм по рано доста често с тази компания,напоследък по рядко ми се налага...само един път поради лошо време беше отменен полета от Дортмунд и веднага ни дадоха билети за следващия полет,после ми възстановиха всички разходи без проблеми,приложих билети,сметки.Разбира се деня не можеха да ми върнат,но при лошо време е по сигурно така,отколкото да се рискува.
8
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
А защо за послените няколко дни цените на WizzAir скочиха с 1000 процента????
7
13
 
42
 
! Отговори
bobi преди 6 години
горкия, чак да го съжали човек.."икономист" във финансов фонд, жаден и гладен на летището.. що публикувате такива глупости не знам.
6
11
 
5
 
! Отговори
дедо гоше преди 6 години
а добър ден бабо гицке
5
35
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Koй нормален лети с тия Piss Air ?
4
9
 
6
 
! Отговори
ББ преди 6 години
Само ББ може да ги оправи :)))))Давай Бойко, прати хора на терен да ги изловят тези измамници