Достатъчно вода за всички - въпрос на правилно разпределение

Проф. Люк Монтание, откривател на вируса ХИВ, пред Bloomberg TV Bulgaria
2 ное 2017 16:00, Елка Василева
Достатъчно вода за всички - въпрос на правилно разпределение
Люк Монтание. Кадър: Bloomberg TV Bulgaria

Не е невъзможно в бъдеще водата да се третира чрез електромагнетизъм и по този начин да се появи нов вид медицина. Но за момента са важни контролът и разпределението на водата. Това каза проф. Люк Монтание в ефира на предаването „Светът е бизнес“ с водещ Николай Кръстев.

Проф. Монтание е френски учен, откривател на вируса ХИВ и носител на Нобелова награда. Той е ученият, с чиято експертиза българските медици получиха много сериозна подкрепа за невинността им пред режима на Муамар Кадафи, който ги беше обвинил за умишлено заразяване на множество деца в Либия с ХИВ.

„Водата също така играе огромна роля по отношение на инфекциите и заболяванията. Затова трябва да се извършват проучвания в тази сфера и да се обменя информация между учени, занимаващи се с квантова физика, химия и биология,“ каза Монтание пред Bloomberg TV Bulgaria.

Професорът сподели, че е биолог, който работи усилено с квантови физици от цял свят.

„Много е важно да разберем квантовата физика и да изучаваме водата, защото тя съдържа организирани наноструктури с ДНК информация – аз самият го доказах,“ обясни Монтание.

По думите му именно с помощта на квантовата физика може да се откриват различни болести.

„Това би могло да е отворена област за нови изследвания, специално по отношение на инфекции и болести. Би могло да бъде и много полезно за развитие на нови методи за лечение,“ каза професор Монтание.

Той също потвърди, че има опасност от възникване на конфликт за вода.

„Мисля, че нашите технологии биха могли да позволят да има достатъчно вода за всички. Но всичко е въпрос на дистрибуция и разпределение,“ смята ученият.

Вижте повече във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

до първия преди 6 години
Ресурсите са на държавата. Инфраструктурата е съвсем друго нещо.

Lan преди 6 години
И така до кога? Защото пък наскоро имаше изследване, че децата в Африка от малко под 200 милиона, щели да станат след 20г. малко над 700 милиона! Трябва да се помисли и да се прекрати това нарастване на населението, а не да се чудим как се свием все повече и повече!

Замислям се за някое имотче на брега на Байкал. Другите водни ресурси отдавна заминаха за жълти стотинки, а от езерцето се пие направо, няма и флоур.

С Разбиването на Либия се сложи ръка над подземните запаси на сладководна вода на Черния континент. Тия действат с 2 десетилетия перспектива..