Транспортната комисия на ЕП отряза българските превозвачи

Стотици протестират в Брюксел срещу плана "Макрон"
Обновена: 10 яну 2019 13:21 | 10 яну 2019 12:30, Елка Василева
107

Снимка: БТА

 

Комисията по транспорт в Европейския парламент не прие важните за България искания, свързани с международните превози. Транспортната комисия отхвърли поискания от България компромисен вариант по пакета "Мобилност".

Евродепутатите приеха, че превозното средство трябва да се връща в отправната точка на всеки четири седмици, както и че превозвачите не могат да спят в кабините, а трябва да нощуват в хотел, предаде БНР.

Гласуването стана на фона на протест на българските превозвачи в Брюксел срещу плана "Макрон". Според бранша приемането им въвежда двойни стандарти, които застрашават транспортния бизнес у нас. Стотици протестиращи се събраха в центъра на белгийската столица, за да изкажат недоволството си.

В протеста се включиха и колегите им от Румъния и Полша.

Още по темата

Към превозвачите се присъединиха и българските евродепутати - Андрей Новаков, Андрей Ковачев, Ангел Джамбазки, Асим Адемов.

"Днес правим безпрецедентно шествие-протест срещу всичкото това, което искат да се случи с нашия транспортен бранш - българския, румънския, полския, литовския - всичките страни, които сме в периферията. Ние днес всичките сме дошли с мир. Искаме да помогнем на този Европейски съюз да остане. Начинът, по който върви администрацията, чиновниците, които искат да определят нереални правила за този бизнес, реално ще разрушат този съюз", заяви Димитър Рашков, член на УС на международните превозвачи в България.

"Няма вариант, в който да бъдем по този начин изолирани и неравнопоставени. Не може да има две скорости! Не може да има три скорости. Трябва всички да знаят, че ако днес европейските чиновници пробият и съсипят нашия бранш, транспортния, утре ще бъде с друг, трети, пети, десети бранш", каза Рашков.

Към протеста се присъединиха и румънски превозвачи.

"Този пакет е несправедлив, той унищожава източноевропейската превозваческа дейност. Ясно е, че е създаден от Западна Европа. С такъв пакет "Мобилност" вече няма да имаме общ пазар", заяви  румънецът Санто Арпад заяви.

Предвидено е протестът да продължи до 13 часа българско време.

Сред основните искания на протестиращите е да отпадне задължението за връщане на камионите на всеки 4 седмици до държавата по произход, както и забраната за прекарване на 45-часовата почивка на водачите в кабината на камионите. Протестиращите настояват още шофьорите да бъдат извадени от Общата наредба за командироване на работници в чужбина.

Подготвяните рестрикции засягат най-много страните от периферията на ЕС, като България е най-потърпевша поради географското си положение, смятат те.

Министърът на транспорта Росен Желязков, който от вчера е в Брюксел и днес участва в заседанието на транспортната комисия, е на мнение, че би могло да отпадне изискването за връщането на камионите. Той обаче предупреди преди заседанието на комисията: "Балансът е крехък, така че заседанието на комисията ще бъде до известна степен индикативно за гласуването в пленарна зала. От друга страна, продължаваме да събираме подкрепата и да лобираме активно в наша полза".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


107
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
93
1
 
1
 
! Отговори
евреин миньор преди 5 години
Язък за баруто!
92
4
 
9
 
! Отговори
Зозо преди 5 години
С европейците сме партньори само когато трябва да ни наеват, иначе се правят, че не ни познават. А гербавите се овлажняват всеки път като Юнкер разкопчае ципа
91
8
 
4
 
! Отговори
Тъп шофьор преди 5 години
Даскалите да си гледат доматите на село, а не да коментират неща-за,които и идея си нямат.. И до анонимните господа! Мога да се обзаложа,че в кабините е много по чисто от вашите домове.Баня има на всяка бензиностанция+паркинг, ако имаш изграден навик да го ползваш.Хотел не е проблем за никоя транспортна фирма(проблем е след ХОТЕЛА)Нещата ще се оправят някак.. Моите доходи може би ще паднат леко, а вашите разходи ще се увеличат леко... Кой схвана схвана, туй то
90
3
 
7
 
! Отговори
Бу - бу преди 5 години
И кой мислите , ще плати всичко това? Всички ние, чрез увеличение на транспортираните стоки .
89
5
 
14
 
! Отговори
Монката преди 5 години
Пореден провал на тиквеното правителство. Оставка!!!!!!
88
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Vive la France! Винаги на страната на огнетените.
87
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Шофьорите подготвяме декларация до ЕК и Макрон с която благодарим, че се застъпват за нашите права.
86
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Нормално е да откажат, щото в съзнанието им на тия чиновници в Брюксел- асоциацията с България е всичко най-лошо и ще продължат да ни имат за трети сорт хора, на никой там не им пука и занапред ще е така. Това даа ни е за урок, не вярвам на наше управленци че България се чува нейния глас в европейското семейство. Всичко кото кажат наще е парлама да ви умият очите с празни приказки, ама с приказки боб чорбата не ще се сготви.
85
3
 
28
 
! Отговори
Стравогин преди 5 години
Този протест няма нищо общо с истинските жълти жилетки. Във Франция протестират онеправданите, а не експлоататорите.
84
4
 
26
 
! Отговори
Чичо Уили преди 5 години
Не съм убеден, че интересите на българските превозвачи съвпада с този на обикновенния шофьор. Защо перво не им вдигнат заплатите, а после да протестират?!
83
5
 
32
 
! Отговори
Трябва да се горди! преди 5 години
Ние, Българите пишем история! За първи път в света някой протестира срещу това че искат да му вдигнат заплатата и подобрят условията на труд!
82
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 89. Тук става въпрос за трудово печелене не за отпуска Нещо се отклоняваш от съдържанието. При отпуска харчиш в страната в която си. Тия шофьори - наште, взимат хляба на ония с удари зад гърба. Западния шофьор собственик на камиона ако се строши в България е за негова сметка. Нашия шофьор пари печели като кара по качествен пет и си е, в комфорта в страните на ЕС. А ПЕЧАЛБАТА Вкарва в България. За това става на въпрос.
81
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
То и заради това Турция не иска да е в евросъюза. По скоро българските шофьори ще работят в европейски фирми и пак ще си
80
7
 
4
 
! Отговори
Даниел преди 5 години
До гошКакво общо имат доходите с амортизацията на пътищата? За пътищата си има винетки/тол такси. Ако аз отида лятото на почивка в Гърция, трябва ли понеже им ползвам магистралите да плащам ДОД и осигуровки там ?
79
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
84 Ти сам посочваше проблема- без непазарни БОНУСЧЕТА бг. " бизнеса" щял да фалира. Жалко за такъм крими " бизнес" и ако бг. шофьорите ще са по-добре като социален пакет работейки в Германия примерно- нека идат! Реалността у нас е че във всяка сфера на икономиката е като при " превозвачите"!
78
6
 
31
 
! Отговори
Антибоко преди 5 години
Макрон е прав. 1. подбиваме им цените. 2. Държим работниците ни в скотски условия, мамим доколкото можем и всичко това в интерес не на бизнеса, а на личното облагодетелстване на някой си. 3. Ниските работни заплати в БГ никога няма да се променят , ако не се борим за това. ДОБРЕ, ЧЕ Е МАКРОН ДА ПОКАЖЕ НА НАШ,ТЕ "СИНДИКАТИ", КАКВО Е ЗАЩИТА НА РАБОТНИКА.
77
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
83 а дано
76
3
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
На площада в Брюксел бяха само бг " официални" лица, защитаващи ненаяли се босове- " превозвачи" експлоатиращи собствените си работници. Нито Румъния, нито Полша, никоя уважаваща себе си страна няма да подкрепи грабеж на работник в който и да е бранш. При това явно и безсрамно, Бг е изключение...от всичко!
75
5
 
18
 
! Отговори
бай ганю преди 5 години
оставете ни намира бе лоши западно европейци не разбрахте ли че ние си обичаме балканския начин по който да се случват нещата ама че сте лоши ние сме *** не сме меки китки като вас в брюксел и за нас нови неща и правила не важат както и у нас нашите правила не важат за *** така и ние не сме съгласни с европейските практики
74
9
 
6
 
! Отговори
До 77 преди 5 години
Ами тези протести са защото като платят хотела на шофьора,прибирането на камиона в България и другите нови изисквания,няма да могат да предложат по-евтин превоз от французите и фирмите ще фалират. И ако ми кажеш,че не ти пука за фирмите,то се замисли,че тези шофьори,като останат без работа ще отидат в чужбина,после ще си изтеглят и семействата. Никой няма да остане тук.