Учени откриха молекули вода в кратери на Луната

Все още не е ясно дали откритието може да се използва като ресурс
27 окт 2020 13:42, Ния Христова

Откриха молекули вода има в няколко кратера на Луната. Това потвърждават учените от НАСА, цитирани от световните агенции, предаде Bulgaria ON AIR

Джим Бриденстин, ръководител на НАСА, обясни, че все още не е ясно дали откритието може да се използва като ресурс. Той обаче изтъкна, че самото знание за вода на Луната е ключово откритие за бъдещи проучвания и дори за изграждане на лунна база.

Своите констатации учените са направили на осветената повърхност на естествения спътник на Земята с помощта на въздушен инфрачервен телескоп.

Радьо веднага да литне с червения кораб дотам! Незабавно!

Додо преди 3 години
Сигурно Нийл Армстронг и Бъз Олдрин са разсипали някое шише с минерална вода, докато са си правили пикници с ланчбоксовете, които разнасяха по Луната. Или пък, водата може да е конденз от двигателите на някое от Лунните бугита, които двамцата въртяха из лунните дюни. :)))

Това не е ново и се знае от бабино време, нито е нещо изненадващо, защото Луната е фрашкана с кислород и водород. Въпросът е къде има най-много и как най-лесно да се добие. Вероятно чрез изпаряване, за което пък ще трябва много енергия. Абе няма да е скоро в индустриални измерения, ако изобщо стане.

ПроСоТо преди 3 години
До Перниками да!...И знаеш ли кой ще го построи?..-АМИ Боко,разбира се!!...Е,преди това ше требе да "построи" и МАГИСТРАЛА до там,но...както казват:-"Целта оправдава средствата"..

Луната трябва да стане концлагер за цялата из..мет от Земята!Не им се полага рая тука!

ПроСоТо преди 3 години
майтапи!..КАК НЕКОЛКО молекули вода "могат" да се използват .."КАТО РЕСУРС"?!?!.."ресурс" ЗА КАКВО?!.............както и да е,забавлението е важно..Но все пак да отбележа:-НЕКОЙ "учен" ИМА ЛИ ДОСТОВЕРНА ХИПОТЕЗА ЗА ТОВА как такова ОГРОМНО количество ВОДА се е появило на Земята?-"От кометите"?-НЕ СТАВАЙТЕ СМЕШНИ!!!!!

агронома преди 3 години
Ето на който не му харесва в България да си ходи на Луната. Тъкмо ще се очисти България от българофоби.

uf преди 3 години
Писна ми от фейк новините замаскирани като открития на НАСА. Нищо подобно няма как да открият. След като не могат да кацнат на луната сега решиха, че могат дистанционно да откриват какво има там. Много нагло....

Перник преди 3 години
Ако са две три молекули е достатъчно за пиене това означава че ще направим язовир там.