Най-честите мениджърски грешки

Може би допускате някоя от тях
10 дек 2012 08:01,
14
Най-честите мениджърски грешки
Снимка: Reuters

Един успешен мениджър трябва да бъде също така добър лидер. Може би си мислите, че се справяте чудесно при ръководенето на вашия малък бизнес или отдел, но истината е, че вероятно допускате някои грешки. Не се притеснявайте, много мениджъри правят едни и същи грешки. Вижте кои са те и се старайте да не ги допускате отново:

1. Поставяте политиката на фирмата пред служителите

Гъвкавостта на служителите и клиентите на фирмата е от ключово значение за нейния успех, особено за малка компания. Последователното толериране на политиките пред хората може да ви коства лоялни клиенти и добри служители.

2. Проваляте се в комуникацията

Едно от най-важните неща в общуването между хората е добрата комуникация. Не забравяйте да осведомявате служителите си за всичко, което трябва да знаят, както и да държите обратна връзка с тях. Винаги обяснявайте ясно и точно кога даден проект или задача трябва да бъдат завършени и както точно трябва да се случи това.

3. Не слушате служителите

Не бъдете лош слушател. Мениджърите трябва да могат да изслушват своите служители, за да могат да работят ефективно с тях. За да бъдете добър мениджър, трябва да знаете какви са нуждите и опасенията, на хората, които работят с вас. Понякога, когато не сте сигурни какво иска да ви каже някой, помолете го да повтори отново или преформулирайте казаното от него.

4. Вярвате, че знаете всичко

Не въдете всезнайко. Добрите мениджъри не се опитват да решат всеки проблем сами, а се допитват и до други хора. Разбира се, това не значи прехвърляне на отговорност, а събиране на гледни точки. Важно е да знаете, че понякога вашият подход не е единственият, който е правилен в дадената ситуация. Затова не забравяйте в нужда да се обръщате към други хора за съвет, това е признак на сила, не на слабост. Също така по този начин ще сплотите екипа си.

5. Имате песимистично мислене

Трябва да виждате чашата наполовина пълна, а не наполовина празна. Не бъдете отрицателни. Когато се съсредоточавате единствено върху недостатъците, било то на ситуация или на служител, това може силно да демотивира екипа ви. Във всяка възможна ситуация не пропускайте да направите комплимент или да отправите похвала към някой служител.

Останалото прочетете в Tialoto.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


14
Още по темата: мениджъргрешкипровали
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
0
 
3
 
! Отговори
бате пешо преди 11 години
най-голямата грешка на един менижар е че на сутринта още не си го е извадил от устата на секретарката
8
0
 
2
 
! Отговори
big boss преди 11 години
най голямата грешка ми е че много кецам персонало
7
2
 
7
 
! Отговори
Робовладелец преди 11 години
Аз давам работа на робите, който иска пари - да търси другаде. Тука е Българско.
6
0
 
4
 
! Отговори
Pimp C преди 11 години
Тук всички менаджираме собствената си глупост.
5
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
moiat chef gi pravi vsi4ki tia gre6ki, ne rabotia v bg
4
0
 
4
 
! Отговори
Hai преди 11 години
EЕеде, всичко това правех както го пише в книгите и напуснах,хаха.Интригите са проблем в българия топенето ,лъжите и грешките на служителите преди твоето.Мога да напиша роман за това
3
13
 
4
 
! Отговори
мениджъро преди 11 години
най-големата грешка е да даваш коледни премии и да се подаваш на инсинуации за увеличаване на заплатите, освен на родата разбира се. войската требва да е полугладна за да бъхти стегнато и праволинейно, иначе се разлигавя и почва с претенциите...
2
0
 
23
 
! Отговори
Баче Кико преди 11 години
Една от най-често допусканите грешки, според мен е фаворизирането на някой/някоя кръжочник/кръжочничка и неоценяването и неосмислянето на мненията или позициите, и на останалите членове в колектива.
1
1
 
30
 
! Отговори
олеее преди 11 години
то по тая статия моите мениджъри са за изхвърляне