5 начина да контролирате гнева си

Овладейте очакванията си
22 окт 2020 01:00, Михаела Лазарова
3
5 начина да контролирате гнева си
Снимка: Istock

Гневът не е нито добър, нито лош. Всички се ядосваме по различни причини. Онова, което е важно обаче е какво правите с гнева си, когато се ядосате. Успявате ли да го контролирате? Подвластни ли сте на емоциите си или можете да ги управлявате по подходящ начин?

Гневът е отрицателна емоция, но тя не е непременно лоша, обяснява д-р Брад Бушман, професор по комуникация в Университета в Охайо пред thehealthy.com. Гневът кара хората да се чувстват силни, което може да ги мотивира да отстояват това, в което вярват, че е правилно, смята още той.

Ролята на гнева в социалните отношения и движението напред е важно. Често гневът и несъгласието с определени неща от живота в различните му аспекти ни карат да поправяме грешките си, да се коригираме, да се опитваме да преобразим средата, в която живеем.

Нормалните нива на гняв са полезни. Но когато излязат извън границите на допустимото, гневът добива недопустими нива и може да се окаже нездравословна пречка за отношенията ви с околните. Може да попречи в работата ви, да развали връзката ви.

Как да се справите с гнева си? Ето няколко начина.

Погледнете навътре в себе си

Вгледайте се в себе си. Открийте механизмите, които отключват силен гняв. Набележете поводите и причините, които предизвикват у вас силно негативни емоции. Опитайте се да говорите за тях първо със себе си, после с близки и приятели. Обсъждането на проблемите облекчава състоянието и помага да овладеете гнева си.

Овладейте очакванията си

Много често изблиците на гняв са свързани с прекалено високи или неадекватни очаквания към хора и ситуации, които предизвикват бурни реакции. Помислете добре и анализирайте очакванията си. Ако те надскачат драстично реалността, трябва да положите усилия да ги усмирите. Това ще ви помогне да се отърсите от гневните изблици и ще ви е по-лесно да ги контролирате.

Още по темата може да прочетете в Az-jenata.bg

 


3
Още по темата: напрежениегнявстрес
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
1
1
 
1
 
! Отговори
Пищова преди 1 месец
Аз съм го преодолял. Не си нося пищова, за да не гръмна някой ***. Но понякога бия... :)