Броят на колите у нас расте най-бързо в ЕС

272 на хиляда българи имат личен автомобил
28 апр 2010 17:06,
46
Броят на колите у нас расте най-бързо в ЕС
Снимка: БГНЕС

България е страната, която най-бързо увеличава автомобилния си парк в Европа, сочи изследване на Европейската агенция за околна среда, представено в Брюксел. Въпреки това  под една трета от българите имат собствен автомобил, докато в ЕС съотношението е 2:1.

272-ма от хиляда българи имат лични автомобили. В зората на прехода са броят е бил 152 на хиляда.  По-назад от нас по този показател са само румънците и словаците.

Като цяло европеецът предпочита леката си кола като средство за придвижване. Две трети от европейските граждани разчитат на автомобилите си, около една четвърт използват автобуси, а едва 5% - ж.п транспорт.

Най-много на влак се возят унгарците и белгийците, а автобусите са предпочитаното превозно средство на българи и естонци. Без колата си не мърдат литовците – 91 на сто. Автомобилът е основно транспортно средства за 89% от исландците и 88% от британците и норвежците.

Най-слабо разпространен е този начин на придвижване в Турция, където едва половината от хората използват леките си коли. В това отношение им приличат най-много унгарците – 62%.

Проучването на агенцията признава, че удобството на автомобила намалява ефекта на новите по-екологични технологии, вложени в него, тъй като хората просто карат повече новите си коли.

„Получава се същото, както когато излезе нов модел телевизор или хладилник. Хората си купуват по-голям размер, защото знаят, че е по-екологичен”, обясни директорът на базираната в Копенхаген агенция Жаклин Макглейд.

Експертите отчитат възстановяване на транспортния трафик, който беше намалял в разгара на кризата.

От 1997 г. насам броят на хората, които използват самолети за придвижване се е удвоил, но пътуванията с автомобил продължават да са основният вид транспорт в ЕС.

72% от всички пропътувани километри са по шосетата на Европа. В същото време използването на влакове и корабоплаването по реки и канали е намаляло.

Експертите на агенцията предупреждават, че засилването на пътния трафик в ЕС ще увеличи замърсяването на околната среда, тъй като автомобилният превоз е най-големият източник на азотни оксиди и вторият по честота замърсител с прахови частици.

В момента 19,3% от всички парникови газове в ЕС се произвеждат от транспорта. Проучването твърди, че броят на хората, изложени на вредни нива на шум, особено нощем, ще се увеличи, което ще застраши здравето на населението, особено в градските райони.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


46
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
42
2
 
1
 
! Отговори
456 преди 14 години
Правилното заглавие е: увличава се броя на подвижните кочези в България.
41
0
 
4
 
! Отговори
88888 преди 14 години
.... та този дето си ходи пеша, не може да си и представи, че в София се пътува по час-два сутрин, за да отидеш на работа и още толкова вечер, за да се върнеш, защото 20 години кметове и общинари крадоха като за последно и положението е трагично. Примерно през 1991 година от Младост 4 до Орлов мост се стигаше автобус за 20-25 минути, сега с автобус до метрото и после с метрото се стига за повече време.
40
0
 
1
 
! Отговори
88888 преди 14 години
Анонимен 43 - нещо не разбрах. Какво общо има напиасното от теб, че в Холандия карат велосипеди и че "в "богата" България всички сме зад волана", с написаното от мен, което означава, че изоставаме в пъти от средното ниво в Европа? Нещата са много взаимосвързани - примерно, там където има добър обществен транспорт, не се налага масово да се пътува с личните коли. После един човек не живеещ в София, изобщо не може да си представи за какво става въпрос - този човек обикновено си ходи пеша .....
39
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 14 години
Естествено! Тука в България всички сме баровци и искаме на всякъде да ходиме с кола. В "бедна" Холандия хората карат велосипеди, а в "богата" България всички сме зад волана.
38
0
 
2
 
! Отговори
88888 преди 14 години
Средно в ЕС съотношението било 2:1 - на всеки трима, двама имат кола, един няма, а в България е близо до 1:3 - един има, трима нямат. При това тук изобщо не се засяга въпроса какви са колите, нови като в ЕС или стари като в България. Е, няма що - голямо постижения за демокрацията и пазарната икономика в България. В първите години след 1989-та демократите ни обещаваха,че до най-много 10 години - до около 2000-та, средния българин ще може да си купува нова лека кола с 3 средни месечни заплати.
37
2
 
4
 
! Отговори
Mr.Truth преди 14 години
Млако корекция в инфото: Расте броя на колите-скрап. Тоест, тия вкарани от моргите на Западна Европа. Те им взели душиците, нашите 'бабаити' ги вземат тука и почват да фучат по улици и булеварди и да си мислят че карат изстребители :))))
36
0
 
4
 
! Отговори
Ф.С.В преди 14 години
Ха ха .искат да ни кажат че българите са много добре ..добре ако трябва да сравняваме в щата Калифорния от 25 --26 милиона хора има 48 милиона коли --лични автомобили,,,значи там хората по тази логика трябва да са всички милиардери ,,,,много сме назад ..но платени агенции ни обясняват че всяко домакинство имало печка хладилник телевизор и т.н. били сме добре ...да добре сме ако се сравняваме с съседи като Бангладеш ,но с Европа,, е смешно
35
0
 
4
 
! Отговори
гацо преди 14 години
те едни коли,трошките на европа.
34
2
 
2
 
! Отговори
Шоп преди 14 години
Абе, ***, какви са били колите преди 20 години? Лади и москвичи. Или може би запорожеца е безпроблемна кола? Недей плю по новите коли, новите коли ги трошат некадърните шофьори (и монтьори). Една работа като не ти е работа изобщо не се захващай с нея.
33
2
 
5
 
! Отговори
цецко преди 14 години
То кат се има предвид че тука колата е продължение на пениса, сметай за какви пениси иде реч, като гледаш какви покойници караме.
32
2
 
2
 
! Отговори
дидо преди 14 години
Пълни се с 15-20 годишни ***, който освен другото са и опасни, мърсят въздуха и забележете - са изхвърлени от почтените европейци, но слава богу се намират глупави бедняци като нас да им ги купуваме, вместо да си ги претопяват! Дано тази лудост скоро престане!
31
1
 
6
 
! Отговори
Защо лъжете преди 14 години
В зората на демокрацията съотношението беше 14 леки коли на 1000 души това ни остави прехваления от червените, другар Тодор Живков като наследство. Автора на статията разчита на късата памет на хората и хвърля цифрата 152 на хиляда което си е чиста лъжа. Това го четат млади хора и си мислят че тогава с колите е било почти същото както сега.
30
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 14 години
ами да, *** сме и това е!
29
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 14 години
В моя случаи ,с пъти по удобно ми е с автобус отколкото с кола.
28
3
 
12
 
! Отговори
факфак преди 14 години
Прав си! И да не забравяме, че преди 20 години колите бяха КОЛИ, а не сегашните ***. Карам нова кола от уж хубава марка и за 2 години има престой 4 месеца в сервиза. То не бяха дефекти, то не беше чудо. Да не говорим, че във фирмения сервиз се чака доставка на елементарен чарк, повече от месец
27
5
 
16
 
! Отговори
Шофер преди 14 години
Мога да се обзаложа, че и двете ми 20 годишни коли са в по- добро състояние от ВСЯКА 5 годишна кола!! В българия е пълно с каруцари, шофьорите са малцинство!!
26
9
 
3
 
! Отговори
Кастро преди 14 години
Аз не съм усетил криза, дали че заплатата ми е около 4 бона. Не бия гръди, просто казвам.
25
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 14 години
Аз кола нямам,а ако ми потрябва МПС ще си купя миксер 50 куб.Малък е не харчи много и е забавно с него!
24
7
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 14 години
А тези, които хейтват личните коли и ползването им и пропагандират ползването на градски транспорт явно не са стигали по далеч от смръдливия икарус изпускащ димен шлейф или удобното метро (което всъшност е на 20+ години, произведено в СССР), което за 40 години има 8 станции и то върши работа само на шепа хора.
23
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 14 години
Хайде сега и този пръч от поредната измислена европейска агенция да погледне колко от колите са на алтернативни горива. Един 20 годишен барутарник на газ е доста по-малко вреден за екологията отколкото последната С КЛАСА. Даже и по-безвреден от приуси, лексуси и всякакви измислени хибриди, които някои *** си купуват с идеята за околната среда :)