Влак и рейс се сблъскаха на вдигната бариера

Няма пострадали. Тече проверка, защо бариерата не е била спусната
17 юли 2010 11:20,
49
Влак и рейс се сблъскаха на вдигната бариера
Снимка: БГНЕС

При катастрофа между автобус и влак около 7.00 часа тази сутрин като по чудо няма пострадали. Инцидентът е станал между гарите Люляково и Дъскотна, Бургаско.

Рейсът преминал през прелез, на който бариерите не били спуснати и бил ударен в задната част от товарен влак, пътуващ от Карнобат за Варна, съобщи кметът на община Руен Исмаил Осман.

В автобуса е бил само шофьорът, който не е пострадал. Според разказа на кмета бариерата на въпросния прелез е автоматична, но устройството се развалило. Пазачът на прелеза се опитал да я спусне ръчно, но не успял и така се стигнало до инцидента.

Според Божидар Стоянов, главен ревизор по безопасността в Национална компания „Железопътна инфраструктура”, цитиран от „Фокус”, обаче прелезът е бил с ръчни бариери. По негова информация пазачът не си е изпълнил задълженията и не ги е спуснал.

„Ако се потвърди тази информация от комисията, която е назначена за разследване на случая, нашият служител при всички случаи ще си понесе последствията. Това е неизпълнение на задължението да спусне бариерата, което е предпоставка за произшествия.”

Има разминаване и в информацията кой кого е блъснал. Според Божидарр Стоянов автобусът се е ударил във втория локомотив на товарния влак на БДЖ. Композицията била от три локомотива и 28 вагона.

Към момента няма информация от полицията за инцидента.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


49
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
45
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Прав си - снимката е от Гавраилово където товарен влак отнесе такси, загинаха шофьора и двте му пътнички! Причината - таксиджията пренебрегнал сигнализацията на прелеза, показваща че идва влак!
44
0
 
14
 
! Отговори
ИВО преди 13 години
АБЕ ХОРА Я СИ ОПРАВЕТЕ ИНФОРМАЦИЯТА ЧЕ ТОКУ ВИЖ ЩЕ ИЗКАРАТЕ ВТОРИЯ ЛОКОМОТИВ ВИНОВЕН ,АКО Е ТАКА ТО ЗНАЧИ ЧЕ ШОФЕРА НА РЕЙСА Е ПИЛ ДО СУТРИНТА ЩОМ КАТО Е ВИДЯЛ ВЛАКА НЕ Е СПРЯЛ!!!!!!
43
0
 
15
 
! Отговори
анонимен преди 13 години
абсюлютни глупости,инцидента изобщо не е така както се представя ии тази снимка не е на влака във които ..забележете се удари автобуса .и прелеза не е с автоматични бариери.
42
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Сумата си е почти реална! Имаш да опъваш към 2 км кабели, имаш датчици и релета които струват маса пари защото са с изключително висока сигурност на действие (на практика без човешка намеса отказите са от порядъка 1 на 10000) имаш и два светофора (за влаковете от двете посоки), апаратен шкаф, самите бариери, светофарите на прелеза (автомобилните), захранващо устроиство (да преобразува напрежението от контактния проводник до работното за устроиството! Имаш монтаж, изпитания.... даваш гаранция...
41
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Мале, мале.... Явно не си на ясно как стоят нещата с прелезите - прочети 18то мнение -човека го е обяснил много точно!
40
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Нереална сума. Ако имаше някаква конкуренция ии истински конкурски щеше да струва доста по-малко. А пък ако наистина са толкова скъпи и много ги крадът - винаги има начин да се защитят по-сериозно за повече пари, щото само застраховка не е достатъчна. Да не говорим, че е масова практика тези пазачи да се напиват до безсъзнание.
39
0
 
22
 
! Отговори
Жо преди 13 години
До 42 мале мале: Ако бариерата е повредена и не може да се спусне, прелезопазачъте ДЛЪЖЕН да излезе на пътя на колите с червен флаг /нощем с червена светлина/ и да подаде сигнал за спиране. Толкова е просто...
38
1
 
14
 
! Отговори
мале мале преди 13 години
хахаххаха е това го има само в бг.тя бариерата сигурно скоро не е била сваляна .Много ми е интересно какво трябва да направи пазачът след като бариерата не се спуска автоматично.може би трябвало да се провеси на нея и последа седне на нея за да стои свалена.*** и ще го съдят щото не е успял да я свали .За това че не е подал сигнал ,че е развалена да но за другото много интересно обвинение ще е.
37
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
АПУ (автоматично прелезно устройство) струва с монтажа към 15 бона! Само че много ги гепят щото има много кабеляк и бобини.... жалко е..
36
0
 
14
 
! Отговори
alkatraz преди 13 години
HORATA OT MINISTERSTVOTO DA SE SABERAT I DA VZEMAT NEKVO RESHENIE ZA MODERNIZIRANE NA PRELEZITE I DA RASKARA TEQ PIQNKI OT TAM.IMA TOLKOVA MLADI MOM4ETA BEZ RABOTA KOITO 6TE SI Q VUR6AT SUVESTNO.SEGA SE OTARVAHA BEZ INCIDENTI....NE MI SE MISLI AKO TOQ AVTOBUS BE6E PULEN S DECA????STIGA STE SLAGALI TEQ KAMERI PREZ 1 KM AMI SI OPRAVETE DURTITE PRELEZI OT VREMETO NA PRABABA ...
35
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Бъди сигурен че е подаден, не познавам колеги които "пестят" въздуха за свирката преди прелез...... Във Vbox има доста клипчета с влакове - обърни внимание че на всякъде преди прелез се свири, поне два пъти....
34
3
 
15
 
! Отговори
киро преди 13 години
7,8 РАКИЙ ВИЖДАШ САМО МЪГЛА,ни прелези,ни влакове те стряскат,рано сутринта 2 бързи бири и си готов за работа,такъв е починът по селата за началото на деня
33
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
ako se e opitval ry4no da svali barierata,za6to ne e sprql dvijenieto predi tova.^Te6e da e po-razumnoto re6enie.Lo6oto e ,4e ne e edini4en случай..,Преди време бях свидетел на подобно нещо в с.Ясен(Плевен-София) на прелеза ,който води към бившото Плама Плевен, по който уж няма движение на влакове и колите преминават с по 50 и нагоре км/ч едно локомотивче си премина при вдигнати бариери и бе чист късмет ,че никой не се бе засилил
32
0
 
19
 
! Отговори
Жо преди 13 години
До 34 хх: Благодаря за подробната информация, която представи. Излиза, че има най-малко двама задрямали, след като слънцето вече се показва на хоризонта- Али Али и Мустафа Али Ахмед. Не си упоменал, подаден ли е звуков сигнал от локомотива на 400 метра преди прелеза.
31
1
 
20
 
! Отговори
хх преди 13 години
София. Ако се потвърди информацията, че прелезопазачът не е спуснал бариерите на жп прелеза, както му е било наредено, за него ще има последствия. Това съобщи пред Агенция Фокус инж. Божидар Стоянов, главен ревизор по безопасността в Национална компания Железопътна инфраструктура. Инцидентът се е случил тази сутрин в 5,55 часа на километър 56 + 710. Прелезът се е намира в междугарието Люляково Дъскотна, който е с ръчни бариери и прелезопазач. Дежурен тази нощ е бил прелезопазачът Али Али. В 5,40 ч от съседната гара му е наредено да спусне бариерите за влак 30543. Това е влак на БЖК. При нареждането в 5,40 часа той е уведомен, че влакът ще замине в 5,43 часа. Пътуването от гарата до прелеза е 11 минути. Влакът на БЖК 30 543 е с три локомотива. Един помощен локомотив начело 8707, влаков локомотив след него 87020 и един бутащ локомотив на опашката на влака 8703. Влакът е бил с общо 28 вагона, 2190 тона, разказа инж. Божидар Стоянов. По моя информация прелезопазачът, след като е уведомен, и му е наредено да спусне бариерите, не си е изпълнил задължението. При преминаване на влака през прелеза при неспуснати бариери автобус с водач Мустафа Али Ахмед, празен автобус, се удря във втория локомотив. Т.е. той преминава през прелеза, когато вече в зоната на прелеза влакът е бил навлязъл. Вследствие на удара по автобуса има щети. За щастие автобусът е бил празен. Има щети и по локомотива. Няма ранени късмет в случая, че автобусът е бил празен, уточни
30
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
И кои са трите героя от случката? Аз виждам само двама - задволанното устроиство на селския рейс, и кантонера на прелеза кои е третия?
29
0
 
15
 
! Отговори
антъни преди 13 години
В тая случка има 3ма героя и всеки явно е виновен помалко. А денс.бг са чули нещо и са го описали набързо. Нищо не се разбира от статията освен, че е имало ПТП.
28
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
пазачът се опитал да свали бариерата? звучи като глупост - те са инструктирани да сигнализират със светлинни сигнали на МПС-тата, които се канят да преминат прелеза
27
0
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Е не мога да разбера тея всичките шофиори дето минават през презелите спат ли, в носа ли си баркат.... да не видиш ти влак с 28 вагона, че минава пред теб....
26
0
 
25
 
! Отговори
Жо преди 13 години
СЕРИОЗЕН КОМЕНТАР: Българските шофьори нямат респект от прелези, бариери, мигащи червени светлини и табели "Спри, огледай се, ослушай се и ако не идва влак- премини!". Товарният влак се е движил с 50-60 км/ч и въпреки това, е последвал удар /за щастие, без жертви/. Ха, представете си сега, новият супервлак през 2012 година, който ще се движи със 160 км/ч през прелезите.

Спонсорирани публикации