У нас колите са поевтинели с 9 %, но пак са по-скъпи от европейските

В България и масовите марки се търгуват на по-високи цени
10 юли 2010 08:51,
73
У нас колите са поевтинели с 9 %, но пак са по-скъпи от европейските
Снимка: БГНЕС

Българите плащат по-скъпо, за да карат нови автомобили, показа доклад на Европейската комисия, сравняващ производствените цени на 27 марки и около 80 модела, продавани в 27-те страни членки.

Като цяло на българския пазар колите се предлагат с 10% по-скъпо от средното за Европа.

Ценовите различия са особено видими при неевропейските марки.

Така например Suzuki Grand Vitara идва у нас на цена, която е с 27,9% по-скъпа от средната за ЕС.

Nissan Micra e бил предлаган с една трета по-скъпо, а Honda Civic - с 35%.

Европейските производители проявяват по-голяма чувствителност към доходите на българина, предлагайки на нашия пазар малко по-ниски цени за някои модели, но по-високи за други.

Renault Megane например се е продавала с 5,5% по-евтино в сравнение със средното в съюза, Peugeot 407 - с 2,8% по-евтино, но по-масовата Peugeot 207 e предлагана на цена с 18,6% по-висока от европейската.

Opel Corsa у нас тръгва от цена, която е с 16,5% по-висока от средноевропейската.

FIAT продава с 5-9% по-скъпо, с изключение на модела Bravo, за който българите плащат 17,8% повече.

Като цяло през годината в България най-изгодно е продавал Citroen, като моделът C4 Picasso e вървял с 14,2% по-евтино, отколкото в ЕС.

При по-високия клас личи, че е по-скъпо да си купиш у нас BMW отколкото в Румъния или Швеция, но отклоненията са в рамките на до 9%.

Mercedes ни оценява като останалите европейци, продавайки до 3,6% по-скъпо.

VW Golf  се е предлагал в България със 7,7% по-скъпо от средното за ЕС, WW Passat - с 8,6%, а WW Polo - с 20,8 на сто повече.

Индексът представя производствените цени, без ДДС и такса регистрация, защото те се различават в Общността, но европейският паспорт позволява кола да се купи в една държава, а ДДС и такса да се платят в страната по регистрация.

Най-големи различия в предлаганите цени се забелязват при малолитражните модели, докато високият клас се продава на приблизително еднаква стойност в целия ЕС.

Като цяло цените на автомобилите в Европа леко са спаднали през миналата година.

Поевтиняването, което е средно 0,6% спрямо миналата година, не е резултат от намаленото заради кризата търсене, а трайна тенденция в следствие на световното свръхпроизводство в сектора и на конкуренцията между производителите.

Въпреки че стават по-достъпни, леките коли продължават да са най-скъпото нещо, което голяма част от домакинствата в ЕС купуват, посочи Еврокомисията.

Германия остава най-скъпата държава в ЕС що се отнася до автомобилния пазар, като на близко разстояние я следват Люксембург и Франция.

Най-евтините пазари през 2009 г. са били Великобритания и Швеция заради обезценяване на лирата и кроната спрямо еврото.

В еврозоната най-евтината държава е Малта, следвана от Гърция.

Според доклада високите цени в Германия се държат най-вече на по-скъпата работна ръка и на високите наеми за автосалоните.

Експертите са забелязали, че новата кола, купена от село, излиза по-евтино, отколкото в голям град.

В България цените са спаднали с около 9%, но предлаганите продажни стойности са били по-високи от средните за ЕС.

Най-чувствителен спад в цените е регистриран в Словения (-13,4%), като специалистите го обясняват с влизането на страната в еврозоната.

Като цяло поевтиняването на автомобилите е по-чувствително в новите страни членки, като се смята, че то се дължи на факта, че те бяха по-силно засегнати от рецесията и намаляването на търсенето на нови автомобили.

Относително стабилните цени на автомобилите през 2009 г. се дължат главно на даваните държавни субсидии, заеми и стимули за покупки на нови коли, които се прилагат в много държави с цел смекчаване на икономическата рецесия, смята Европейската комисия.

Забелязва се, че хората, които се стремят към малолитражните автомобили, по-често се възползват от схемите за финансиране на подмяната на коли, които предложиха повечето европейски правителства.

Регистрираните в ЕС нови автомобили през годината са 14,4 милиона, но това все още представлява спад в продажбите в сравнение с предкризисните времена.

Еврокомисията регистрира трайно поскъпване на резервните части и на поддръжката и ремонтите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


73
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
71
0
 
0
 
! Отговори
ЕЕЕЕЕЕ преди 13 години
Ти пък Лада си купуваш, а очакваш качество!
70
0
 
3
 
! Отговори
БЪЛГАРИН0359 преди 13 години
Верно са по-скъпи, защото местния дилър, прикрит за логото на фирмата-производител, си слага яка надценка - трябва да печели от наш гръб все пак. Нова кола бих си купил само от чужбина и никога от България - официалния дилър на Лада не ми призна скапалия се акумолатор, твърдейки че съм бил купил от него преди 1г. колата без акумолатор. Сигурно съм я бутал като Фред Флинстоун до днес. Българските търговци, подобно на БГ хотелиерите, вече им лъскат "офертите". Слава богу народа не се лъже вече.
69
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Всичко това са цени на продукта, и пак разликата е фрапираща нали?Ами като сложиме и финансирането... има няма 7-8% ГОДИШНА разлика!?
68
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
vchera si kupihVW CC Sport,2.0 turbo,mocha atracid metalik , kojen bql salon navigaciq,satelitno radio,27 680$,na tezi pari platih 6 % dds (taxa florida).Moy priatel ot Bg mi kaza che tam sa po 80 000 leva..............
67
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
не е съвсем верно това...чех искаше да копува шкода от БГ, модели октавия и супърб 1.9 или 2.0 ТДИ. Цената която му даваха без отстъпка + няколко бонус екстри беше малко над 4000 лева, а с отстъпките идваше над 6000 лв. като се вземе впредвид, че в чехия ддс е 19 % далаверата беше голяма. все пак и международни гаранции важат. скоро даже имаше статия, че ре-експортът държи пазара за нови коли в БГ жив. Най-голям бил за белгия
66
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Хай !!! Е, личи си , че си кадър на ВИИ"Карк Маркс". Това беше култова фраза по наше време.
65
0
 
0
 
! Отговори
ivan petrov преди 13 години
аз имам мерцедес по-стар модел, който си е германска сглобка. няма такува филми мерцедес в щатите. има заводи на VW и БМВ.
64
0
 
0
 
! Отговори
до 61 преди 13 години
тея дето се продава тука не се знае със сигурност къде са сглобени, ако са сглобени в Германия се спестяват мита, но не и данъци, акцизи и еко-такси и тем подобни, които са по-високи и то доста от тези в САЩ... В САЩ данъците като купуваш кола не надминават 18%, а тук само ДДС е 20
63
0
 
7
 
! Отговори
OPS преди 13 години
Поддръжката на колата си я правя в Гърция (за нова кола говорим) гаранцията си важи, цената ми е с 50 Евро по ниска на обслужването в БГ (избивам си нафтата) до Солун. Обаче пък обслужването е много по добро от така наречените "офиц. сервизи" В БГ. Обясняват какво се прави , ако желаеш може да си гледаш и т.н.т. Да не говорим колко по лесно признават ремонти по гаранция - а предлагат и по ефтини цени ако вземеш нова кола от тях :) Правете си изводите
62
0
 
0
 
! Отговори
до 61 преди 13 години
Хубаво се сглобява в САЩ, предполагам тези дето ги продават тук се сглобяват в Германия и пак се спестяват мита и данъци. Или предполагам, че е така
61
1
 
8
 
! Отговори
Shark преди 13 години
Това се отнася не само за колите, а за всички стоки. Всичко в България е много по-скъпо отколкото в Европа и това е само заради алчните и ненаситни търговци. На всичко отгоре качеството е в пъти по-лошо, и на дрехи и на обувки и на всякакви стоки, които се подават в уж фирмени маркови магазини. Затова opalaaa каза напълно вярно - да спрем да пазаруваме от България.
60
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
тук всички сме обратни защото живеем в обратно общество на Европа.
59
1
 
1
 
! Отговори
до 48 преди 13 години
Иване, GLK което се продава в САЩ се сглобява там, така се избягват едни много сериозни мита и данъци! В България като сложиш мита данъци и такси - остават към 30% надценка, което пак не е малко, но не е 120%
58
0
 
7
 
! Отговори
до 51 преди 13 години
Ники, лъжеш гаргите Ники! Каква печалба ми говориш от 3-4 % като на продавача комисионната само е 1 - 1,5% бе тарикат? В повечето представителства има отстъпки между 5 и 10% при плащане в брой, пак ли да вярваме че печалбата е само 3-4%...
57
0
 
8
 
! Отговори
opalaaa преди 13 години
Е и какъв е извода: Не купувайте нищо от България!!!Скъпите неща /коли, оборудване, техника и т. н./ от чужбина лично, евтините - пак от чужбина през Ebay, Amazon и другите подобни. Става и чрез обща групова поръчка от Китай да си дялкате митото и транспорта. Но трябва предварително да се проучи колко е митото да не Ви въртят курвачки на митницата при получаването!!! Само така ще се сeрe в наглите алчни устенца на Бг еснафите-печалбари!!! И никакви GSM-и. Само в краен случай. През интернет.
56
0
 
0
 
! Отговори
ivan petrov преди 13 години
1 кашон папмерси 6-ти номер -100 броя са точно 42$ с таксата. има помиярски марки за по 19-28$ ама нещо не вършат работа.
55
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
ДОБРО УТРО С ВСИЧКО Е ТАКА ТУКА 10 ПАМПЕРСА СА 10ЛВ ПРИМЕРНО А В САЩ ЕДИН ЧОВАЛ 100БР. 3 ДОЛАРА КАК Е ?
54
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
е зависи и от вида на стоката , ама това се учи в 3-ти клас
53
8
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
леле колко митове храни тъпия андрешкоаз работя в търговията, продаваш нещо за колкото искат да го купят, а не слагаш си 10% (както му се вижда на българина приемливо) и който купи, след като има конкуренция - какво прави клиента - при нас струва 6 лв/кг, той звънка 2-3 телефона - дават му 5,85 и вече знае от кого да купи, ако му се занимава се обажда на нас пак - и ние му даваме 5,80 с разсрочено - и работим с 2% само да не храним конкурента, ние правим така и с доставчиците
52
0
 
14
 
! Отговори
Крафт преди 13 години
Аз веднъж преди 8 години се прецаках да си купя нова кола от българска фирма и повече НИКОГА няма да си причиня такава мъка. Хем сте некадърни, хем си мислите, че като продадете кола на някого трябва да ви робува доживот и да ви даде 3 пъти цената на колата в следващите 2 години под предлог, че я "поддържате". Е, аз знам къде и как се подъържа кола и това определено няма ка а се случи в "официален сервиз", където цените са многократно завишени, а работа не се върши.