Снимка: Булфото
|
Асоциацията на таксиметровите синдикати поиска изменения, промени или допълнения в закона за автомобилните превози.
Решението бе взето на среща на асоциацията по повод наближаващото внасяне на промените, изготвени от министъра на транспорта, съобщи Яне Янков, председател на Национална федерация такси водачи – България.
Браншът е против измененията и допълненията, предложени от министъра, тъй като в тях те не виждат своите проблеми и техните решения.
Зад широко разпространената идея за ограничаване цените на таксиметровите услуги се прокарват 24 промени, отнасящи се до налагане на високи санкции за неизпълнение на таксиметровия водач за несъществени нарушения в размер на 2000, 3000 и 5000 лева.
Има и други промени, отнасящи се до регистрацията на фискалните апарати. Според Яне Янков с промяната таксиметровия апарат да не отговаря на метрологията ще се направи така, че клиентът да не може да докаже какво разстояние за какво време е било изминато.
Той заяви и че даването на 30% от събраните глоби като премия на служителите на ДАИ е конфликт на интереси.
Исканията са за промяна в чл.12, ал.2, засягаща регистрацията на автомобилите и водачите. Предложението е тази регистрация да се прави само на служители с трудов договор.
Следващото предложение за промяна е в чл.12а, ал.2, засягаща възрастта на автомобилите, като искането е да се отмени съществуващото ограничение от 5 години и да няма ограничения във възрастта.
Предложение за промяна има и в чл.24, ал.1 – текста „леки автомобили до 5 места, вкл. мястото на водача” да се замени с „ППС клас М1, клас Л и 6+1 места”, т.к. в момента таксиметров автомобил може да бъде с 4+1 места.
Предложение за създаване на нов текст има в чл.24а, ал.5 – критериите за разпределение броя на таксиметровите шофьори да се определя от последователността и броя на периодите, в които извършителят е получавал разрешение, както и от липсата на данъчни задължения за тези периоди.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase