Кои са българските проблеми в интернет търговията

Най-недоволни сме от самолетните пътувания и нелоялните пратки
Обновена: 25 окт 2010 13:36 | 25 окт 2010 13:30, Красимир Ангелов
12
Кои са българските проблеми в интернет търговията
Снимка: БГНЕС

Най-честите жалби, свързани с интернeт пазаруването в България, са свързани със самолетни пътувания и електронна търговия, обяви адвокат Венцислав Петков, който е съветник в Европейския потребителски център – България.

По думите му най-често българите са жертва на нелоялни авиокомпании, които им отменят полетите, губят им багажа или забавят много полетите.

Другият основен проблем за сънародниците ни са нелоялните практики в интернет, свързани с недоставени стоки, доставяне на стоки с фалшиво търговско име и други.

По отношение на електронната търговия броят на жалбите през тази година е нараснал почти двойно спрямо предната – от 138 на 213 жалби.

Като цяло европейските потребители най-често се оплакват от качеството на стоката и услугата, отбелязаха от Европейския потребителски център.

От доставката са недоволни около 21 на сто от потребителите, 19 на сто са недоволни от услугата, а 11 на сто – от цената и плащането.

Общо 9 на сто не са били съгласни с условията по договорите.

У нас общо 65% от жалбите са за онлайн покупки и услуги.

Пазарувайки по интернет, вие имате правата на всички останали клиенти и съответната годишна гаранция, допълниха от центъра.

В повечето случаи търговците са благосклонни и се отзовават на нашите запитвания, посочиха експертите.

От Европейския потребителски център съветват клиентите, ако не са доволни, първо да върнат стоката, а след това да се изисква връщането на парите.

Ако даден потребител иска търговецът, който го е измамил, да получи и законова санкция, той трябва да сезира за това Комисията за защита на потребителите, уточниха в заключение адвокатите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


12
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
3
 
1
 
! Отговори
:) преди 13 години
Най-големият проблем е че голяма част от тях не плащат данъци, осигуровки и т.н. Почти няма начин да видиш кой е собственик на сайта и ако има проблем да си търсиш правата.
10
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Българските доставчици за нищо не стават ! Много често на саитове които са аутлет се предлагат стоки с цени дори по високи от някои мол - абсолютни лъжци и печалбари - попадал съм на яке което в магазина е 80лв а в саита 168лв - един и същ производител , модел и тн ....
9
6
 
2
 
! Отговори
дада преди 13 години
Сайт N;1 за онлайн търговия е auction.bg класика в жанра
8
0
 
4
 
! Отговори
сс преди 13 години
За недоверчивите-- КУРИЕРИТЕ имат опция "ОТВОРИ И ВИЖ ПРЕДИ ДА ПЛАТИШ" така,че няма проблем с интернет търговията! А сайтове дал господ- Аукцион бг.,Аукро, и т.н.
7
1
 
5
 
! Отговори
... преди 13 години
Най големият проблем е некорекността на търговците.Особено get.bg.Тия са такива *** че няма накъде повече.Клиента на БГ онлайн търговците няма никакви права. Никакви рекламации не се зачитат и т.н.
6
1
 
2
 
! Отговори
3333 преди 13 години
Online хората в цял свят дават луди пари за сувенири ръчна изработка ти явно предпочиташ китайси ,колко жално че не ценим това което имаме.
5
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Тия в Европейския потребителски център за нищо не стават. Веднъж ми се наложи уж да защитят правата ми, а само ми разпечатиха някакви словашки документи, които и те самите не знаеха какви са, но задължително трябвало да се иде лично. Беше петък и имаше само 1 служител, дето си клатеше топките, а другите били на "семинар". Бавиха ме 2 часа, щото единиствения *** нямаше идея от нищо и само звънеше до тия от "семинара", които се оказа, че са същите ливади.
4
0
 
10
 
! Отговори
11 преди 13 години
Кризата в морала е всеобща, така че човек трябва все да е нащрек (уморително), но чуждите сайтове сякаш са по-контролирани. Пък и онлайн пазаруването ще ми спести сблъсъка с намръщени/агресивни/мьекащи продавачки и клиенти в коледната лудница. Да не говорим за главозамайващите надценки по смешните ни магазини - "ден година храни" си е чисто български дребнотарикатски принцип
3
0
 
23
 
! Отговори
John преди 13 години
Аз пък от години си поръчвам по интернет, от GSM-и до кабели и до сега не съм имал проблеми! Разбира се ако очакваш да купих телефон, който в търговската мрежа е 900 лв. за 100 лв. явно си наивен!
2
0
 
8
 
! Отговори
аз съм преди 13 години
Кажи сайта, че да знаят всички
1
12
 
11
 
! Отговори
Online преди 13 години
Да си купя каквото и да е от български интернет магазин ?! Да да, може - ама в някой друг живот. Първо - това което получаваш, няма нищо общо с описанието му, често е ръчна изработка /чак си личи/ , а в момента в който опиташ да си върнеш парите - започва голямото губене на време и нерви. И всичко това го знам от ЛИЧЕН /горчив/ опит. Да не казвам сайта - ама предлагат ли ви сувенири, часовници и статуетки , бъдете много подозрителни.