Кризата разрежда градския транспорт в София

Закриват №84, от октомври намаляват колите до "Младост"
28 сеп 2010 07:14,
91
Кризата разрежда градския транспорт в София
Снимка: БГНЕС

Маршрутите на няколко двойки автобусни линии в столицата ще бъдат слети в началото на октомври. Половината от рейсовете ще бъдат спрени, а останалите ще возят по маршрут 2 в 1.

Оптимизацията на схемата на движение се налага заради тежкото финансово състояние на градския транспорт и отлива на пътници по част от линиите.

Миналата седмица стана ясно, че до края на годината автобусите, трамваите и тролеите ще се издържат с 15 млн. лева заем.

Още по темата
"Корекциите в транспортната схема ще се правят на база на преброяването на пътниците, което направихме през пролетта. Ще бъдат оптимизирани линии, които се дублират. Сред тях са отвеждащите до летището 84 и 284", обяснява пред в. "Монитор" зам.-кметът по транспорта на Столичната община Любомир Христов.

Предложението на екипа му е линия 84 да бъде закрита, а рейс 284 да вози до терминал 1 и терминал 2 на летище София.

Очаква се колите към летището да спират на всички малки спирки, както и да минават по кръговото на 4-ти километър.

Оптимизацията ще обхване и линиите 58 и 59, които возят съответно от Княжево до Владая и от Княжево до с. Мърчаево. Техните маршрути ще бъдат слети, а единият от двата автобуса - спрян.

Сред другите предложения са обединяване на маршрутите на линии 76 и 94. Обсъжда се и вариантът колите по линия 76 да се движат само от кв. "Борово" до Орлов мост и обратно.

Според данните от преброяването отлив на пътници се наблюдава по линиите 76, 88, 305 и 306. Причината за това е пускането на метрото, което се превръща в най-предпочитан транспорт за софиянци.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


91
Още по темата: метроСтолична община
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
89
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Е ти щом опря до пенсионерите - верно си "Българин". А и в маршрутките не е никак по-луксозно - особено, когато трябва да се возиш прав с полуизкривен врат.
88
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Тук май най-активни са новодошлите софиянци, които не могат да разберат, че този град има определен капацитет, който не може да бъде надскочен. Ако някой е очаквал, че броят автобусите, тролейбусите и трамваите ще се запази и сред пускането на метрото значи е пълен наивник. Нали целта е се облекчи движението по пътищата и да се намалят задръстванията. Вместо за 45 минути да стигаш за 10. Е, после колко ще ходиш пеш до крайната си цел е друг въпрос - метрото не ходи навсякъде.
87
2
 
2
 
! Отговори
Българин преди 13 години
...и точно ЗАРАДИ КРИЗАТА градският транспорт може да дръпне, защото на хората им е по-евтино да ползват него и така ще наливат в него пари, но малоумната община трябва да вземе посочните от мен по-долу мерки.
86
1
 
2
 
! Отговори
Българин преди 13 години
Благодарение на всичко това в трамваи и автобуси остават почти само пенсионери, *** и вечно привилегировани държавни служители, тоест НЕплащащите. И автобусът, дето се друса от единият до другият край на София не носи доход, дори колкото нафтата да си изплати.Накарайте гратисчиите да плащат (ушеви, пенсии и чиновници) или ги изхвърлете от ГТ (***) - тогава нормалните хора ще се върнат към ГТ, ще си плащат и той ще стане печеливш, което ще му позволи да се развива и оптимизира.
85
1
 
3
 
! Отговори
Българин преди 13 години
Градският транспорт е в тежко финансово състояние по една проста причина - това че е пълен с НЕплащащи. Пенсионерите пътуват с карти с цени като по комунистическо време, когато билетчето бе 6 стотинки, а ***, ушеви и чиновници съвсем без пари.И понеже нормалните хора не желаят да стоят диван-чапраз на авантаджиите, да дишат вонята на баби, които се къпят веднъж на три месеца и на още по-мръсни ***, които и да ги джобят, че и да плащат вместо тях, предпочитат колите си или маршрутките.
84
1
 
2
 
! Отговори
бррр преди 13 години
автобусите за малдост и от младост са намалени също. няколко пъти ми се наложи да чакам повече от 25 мин и то през седмицата. а веднъж в събота от 22.45 до 23.35 изобщо немина и един рейс който да вози към центъра. поне да го обявят та хората да не чакат. другото е че картите пос спирките са отвратителни. ако не съм от тук изобщо не бих могъл да се оправя с тази псевдо карта. нито номерата не оговарят нито часовете. уууууууууууууу
83
1
 
7
 
! Отговори
tsvety преди 13 години
Dnes.bg, ако претендирате, че сте грамотни... не се казва РЕЙС, а АВТОБУС.
82
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Автобусите за Надежда вече са намалени - движат се през ок. половин час. Но официално не е обявено.
81
3
 
1
 
! Отговори
Емо преди 13 години
Това задръстване го пропускам, защото според мен не може да се избегне към настоящия момент. Орлов мост не е за подценяване..
80
4
 
3
 
! Отговори
не бе преди 13 години
То от плиска до габровски е 20 - 30 мин пеш, нищо особено :) Не е като то с. Младост до град София :)
79
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Разрешението е в пускането на повече разклонения на метрото. Не на последно място- до Бизнеспарка в Младост 4- там работят хиляди! Към другия край на маршрута на 76- кв.Гоце Делчев-също трябва да има станции на метрото. Към Плиска- също, там много хора сменят прев.средства. Няма ли да е по-евтино да се строят надземни линии? Както е в Берлин? А тук-задръстване от коли с по един пътник? Явно-по принуда.
78
1
 
4
 
! Отговори
да бе преди 13 години
280 не се използва само от студенти, недейте така. На мен той ми е единствената възможност от Плиска да стигна до МС Г.М. Димитров, от където да се прикача на 88, за да стигна до Дианабад (до бул Никола Габровски). Сега като "разредят" и двата автобуса, как по дяволите да ходя на работа?!
77
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
до 76-абе кой се е засилил да ходи в квартала ви бе. ние няма да ходим там, ама и вие ще си седите там без да излизате, нали
76
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Прав си-не се препоръчва да ходите в кв Слатина, ако сте от друг квартал! ние Слатинци не гледаме с добро око на южняците от дървеница и младост, а ако някой от люлин или обеля дойде-не е препоръчително за него, особено след 19 часа! Ако имате работа в Слатина и сте от друг квартал-намерете си някой от кв Слатина да ви придружава-щото е най-добре за вас, ако мъ разбираш. кв Слатина-на Слатиници!
75
2
 
2
 
! Отговори
Емо преди 13 години
Мусагеница и Дървеница имат метро, което ги води до орлов мост, СУ (т.е. 280 им е напълно ненужен)! Губят точно 4-5 минути защто взимат автобуса към Дружба от Орлов мост(вместо Плиска). Единствената по-неудобна дестинация е Слатина, но едва ли ще се хванеш точно за нея!!!
74
10
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
РЕЙС 280 да бъде с маршрут младост 4- ал. малинов- да минава до драган цанков- после да завива към орлов мост и университета! Все пак 280 е нужен на студентите от софия-нека на тях им се уреди комфортен превоз, а не на придошлите,както е сега! В крайна сметка-от студентски град могат и пеша да ходят до драган цанков-а от там да вземат 280-движението е здраве-те и без това са свикнали по провинцията да ходят пеша, така, че проблем няма!
73
1
 
7
 
! Отговори
оптимизатор преди 13 години
Абсолютно си прав. 45 минути до излизането на Цариградско шосе. Случвало ми се е да излизам през Горубляне за по-бързо. Защо никой не си дава сметка какво означават всичките нови кооперации и хилядите работещи в бизнес парка. Като ученик слизах до университета за 15 мин. с 306. Сега толкова само го чакаш да дойде.
72
8
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Айде, да се махат провинциалистите студенти да ходят да учат другаде. Да си останат само софианци, защото те наистина са дискриминирани от наглите провинциалистчета, за който животът в София е доста по-лесен и облекчен. Това са факти, от мой наблюдения.
71
1
 
8
 
! Отговори
ВТОРНИК преди 13 години
Не усложнявайте без това трудния живот на хората с оправданието -заради кризата Ами защо възникна кризата и въобще има ли криза,или ъстоянието е форма на забогатяване на определени *хора*
70
1
 
12
 
! Отговори
Факт преди 13 години
Всеки, който не знае каква е ситуацията с транспорта в Младост се хваща с задръстванията на Орлов мост. какво да се прави, те изобщо не знаят, че голмото задръстване е в самата Младост, защото с закриването на линии на градския транспорт и намаляването на автобусите, накараха хората да пътуват с автомобилите си, а Младост е горе-долу колкото Пловдив или Варна, а има ЕДИН основен булевард с две ленти в всяка посока. Там е задръстването, а не на Орлов мост.