Юпитер изнася космическо шоу тази вечер

Газовият гигант ще се доближи най-близко до Земята
20 сеп 2010 17:20,
Юпитер изнася космическо шоу тази вечер
Снимка: jpl.nasa.gov

Юпитер ще бъде най-яркият обект на небето, с изключение на Луната, когато тази нощ се доближи на най-близкото си разстояние до Земята от повече от десетилетие, оповестиха американски астрономи, цитирани от ЮПИ.

Подобни срещи има на всеки 13 месеца, когато Земята изпреварва Юпитер в тяхната надпревара около Слънцето. Тъй като не се движат по идеални кръгови орбити около Слънцето, двете планети невинаги са на едно и също разстояние една от друга, заяви изследователят Тони Филипс от НАСА.

Днес Юпитер ще бъде с 46,6 милиона мили (1 миля = 1,609 км) по-близо в сравнение с предишната им среща и ще бъде отново толкова близо чак през 2022 г., допълни той.

Сега Юпитер ще бъде по-близо до Земята, отколкото когато и да било друг път през периода 1963–2022 г.

Надежда преди 13 години
Сега прочетох и я видях , мн. яко :))

SZS преди 13 години
Жалко че не видях по-рано тази тема - ето инфото което искате:No:12 е прав Jupiter ще се вижда цяла седмица, но не толкова хубаво колкото снощи, защото Uranus няма да е до него и да му дава допълнително "обем".Инче ако искате да го търсите довечера погледнете на Югоизток от Луната и ще видите сравнително голяма точка. Разтоянието ще е "само" ~ 600млн. км.

Abe преди 13 години
Гледам на небето... само луната и една звезда. Пусти облаци верно. Може тази звезда да е пък Юпитер. Мен си ми прилича баш като другите :D :D

шемет преди 13 години
Ауе ко пишат тия уе?Юпитер не беше ли стара марка Съветски ролкови магнетофони?Како ша *** праите тука...!

КК преди 13 години
Според мене е тая звезда в ляво от луната, доста е ярка. Добре че се махнаха облаците

Аз преди 13 години
При нас има само облаци, дори луната не се вижда:(!Жалко, исках да видя Юпитер...Живи и здрави след 12 години ще го видя:D!

Споко! преди 13 години
За всички интересуващи се: През цялата нощ може да се наблюдава! Ако виждате Луната, значи виждате и Юпитер, който е най-близката до нея ярка звезда в момента! По принцип, почти всяка вечер, най-ярките звезди, които виждаме в небето, са Венера, Меркурий, Марс, Юпитер или Сатурн - това са петте видими с просто око от Земята планети!

Мен преди 13 години
Да *** мааму да ***, от де додаха тея облаци пусти да им *** маата да им ***...

Гошо Тъпото преди 13 години
На Юпитер няма нищо,само ....газз.Ако някой използва дадената....ситуация,да се поразходи до планетата за....кеф,да не пали открит....огън, даже и цигара защото е възможен.....взрив и грандиозен космичеки....пожар.Няма кой даго....загаси,защото Бойко е в Америка;още не е обучил тамошните астронавти за....пожарникари.

Nikola преди 13 години
Az veche q vijdam ot nas.

Ааамет преди 13 години
Тези дни не ме търсете, ще посетя Юпитера с мойта чиния, докато е близо да не харча много керосин

шемет преди 13 години
явно Костов е повикал Юпитерът

Хаки преди 13 години
Леля Пенка ще го напише по-добре от тях е, релакс :)

Сега му дойде куража на Юпитер, кога Бойко по Хамерика, иначе не смееше да мини на близко да не го арестуват и него.

Юпитер в момента се издига от изток. Ще е добър за наблюдения около и след 22:00ч. от всяка точка на страната. Естествено с просто око няма как да се види нещо, само ярка "звезда" (най-яркия обект след Луната в момента). С цел наблюдение си трябва силен бинокъл или телескоп.

Ама,че инфо!Щеше да е хубаво да напишете дали ще се вижда от нашата територия!И,ако ДА,къде и кога да я търсим!Колко време ще е видима и общо взето подобна информация!

На това статия ли му викате? Кой ви е учил на журналистика? Да не би да сте оставили чистачката леля Пенка да твори вместо вас? Къде ще е този ярък обект на небето? Къде да гледат хората, които се интересуват и не са астрономи? В коя част на небето? Кога по-точно? Ако и на вас не ви е ясно, защо изобщо пишете?

Юлий-Цезар преди 13 години
О, велики Юпитере!

СОТ преди 13 години
Много жалко, че е облачно и няма да може нищо да се види

(г)астроном преди 13 години
Сега само Бойко Борисов трябва да внимава да не кихне случайно, че така ще го отвее Юпитер че ще напусне Слънчевата Система!!!