Мощен вулкан изтребил неандерталците преди 40 хил. години

Открита вулканична пепел в пещера в Кавказ свидетелства за екологична катастрофа
28 сеп 2010 17:01,
Мощен вулкан изтребил неандерталците преди 40 хил. години
Снимка: БГНЕС

Европейските ненандерталци може би са изчезнали вследствие на катастрофално изригване на вулкан преди около 40 хил. години, съобщи Daily Mail.

В свое изследване учени от Санкт Петербург казват, че мощното изригване е довело до началото на  вулканична зима, която унищожила популацията.

Според тях откритата вулканична пепел в пещера в Кавказ свидетелства за екологична катастрофа.

Под слоя прах са оцелели много малко растения, което се еотразило пагубно на едрите бозайници – главен източник на храна на неандерталците.

Съвременните хора дошли на смяна след неандерталците преди около 30 хил. години.

Предполага се, че те са оцелели, поради факта, че повечето от тях са обитавали Африка, която е останала незасегната от фаталното изригване.

ааа преди 13 години
по техни сметки каквото и да стане на Земята...10 хил. години след това пак ще има хора...да направим експеримент с някоя държава ***....да я затрием и да чакаме да се зароди там живот :) след 10 хил. години....от разни бактерии до бозайници и хора :) така един път за винаги ще се разбере как се е създал "света"

jmi4ko преди 13 години
това е работа на макетата ;)

анонименс преди 13 години
и аз съм сигурен че мацедонците имат нещо общо с тия събития само преди няколко хиляди годинки,че те населявали земята заедно с динозавроите...не ме питайте защо са изчезнали и те...

Ivan преди 13 години
Абе като не коментирате статията, защо пишете?! То бива да се чудите какво да правите ама... Относно тази идея, интересно как по пепелта в пещера в Кавказ съдят за еко катастрофа в цяла Европа? Доста нереално е, но пък са го установили руски учени, които са си там... Тази новина май не е много истинска. А и не се казва нищо за предполагаемия вулкан, къде се намира, кой е. Това поне не изчезва току така.

ВЕНЦИ преди 13 години
НЕ Е ВЕРНО ТОВА НЕАНДЕРТАЛЦИТЕ СА ГИ ИЗТРЕПАЛИ МАКЕДОНЦИТЕ ДА ОСВОДОДЯТ СВЕТО ЗА ДА МОЖЕ СКОПСКИТЕ МОМИ ДА СИ СЕ РАЗСОЖДАТ СПОКОЙНО ВЕЧЕР ТАКА ЧЕ НЕ ЛЪЖЕТЕ С ЕВТИНИ СТАТИИ ПОРСТО ОТВОРЕТЕ ЕДИН УЧЕБНИК ПО ИСТОРИЯ НА НАШИТЕ БРАКЯ У СКОПИЕ И ЩЕ РАЗБЕРЕТЕ ВСИЧКО А И ДА НЕ ЗАБРАВЯ ПРЕДИ НЕАНДЕРТАЛЦИТЕ ИЗТЕПАХА И ДИНОЗВРИТЕ............ СКОРО ДА ВНИМАВАТ И МАРСИНАЦИТЕ ЧЕ ЩО Е МАКЕ ВСЕ ЮНАК Е

Vitorio преди 13 години
Изтребил- друг път! Всеки ден срещам по няколко..

Viktor преди 13 години
Бе и те едни... 100 000 години в пещери и с копията. То бива бива ...Ако само си седиш и си гледаш живота все ще се намери кво да те оптрепа.Ей и сега имаме технологията или поне потенциала ама срещу падащ каманяк нищо се неправи. Да фанат да го оправят тва ще ще е резил от мързел да се затръкаме

Rdi koy si преди 13 години
A tazi novina kakwo obshto ima s texnologii tva ne razbrah?

Баце преди 13 години
Скоро и нас! ако не го направим и сами преди това.