На Земята вероятно живеят един трилион организма

99,99 процента от тях още не са открити
5 май 2016 11:14, Елка Василева
На Земята вероятно живеят един трилион организма
Снимка: архив, Reuters

Екип от университета на Индиана изчисли, че на Земята вероятно има един трилион организма, предимно бактерии, като 99,99 процента от тях още не са открити, съобщи Интернешънъл бизнес таймс.

Изследването се основава върху сечение и анализ на най-голямата база данни за микробните, растителни и животински видове, създадена досега.

Изчисляването на броя на видовете на Земята е едно от най-големите предизвикателства в биологията. Затова специалистите използват нови технологии, за да си създадат по-точна представа за броя на съществуващите микробни видове. Тези форми на живот са прекалено малки, за да бъдат видени с невъоръжено око. Такива обаче са повечето неизвестни на науката организми.

"До неотдавна нямахме средства, с които да изчислим достоверно броя на микробните видове в естествена среда - каза ръководителят на екипа Джей Ти Ленън. - Напредъкът в технологията за разчитане на генната последователност обаче ни даде безпрецедентно голям масив нова информация".

Учените са комбинирали информация за различията в ДНК на повече от 20 000 бактерии, археи и микроскопични гъби, както и данни за разнообразието сред почти 15 000 дървета, птици и бозайници. Анализът им показва, че броят на видовете в една проба е сравним с големината на района. Така те стигат до извода, че общият брой на видовете отстъпва с малко на количеството на дърветата, като на всеки три дървета се пада един вид бактерии или многоклетъчни организми.

Засега са открити само една хилядна от 1 процент от тях.

Още по темата: организмиЗемята

Учените просто дават факти и заключения. Не е тяхна работа кой как ще ги тълкува и интерпретира.

Мда. 1 трилион , ама сигурно живелите общо от възникването на живота до сега. Това за успиване на масите ли е? "Бъдете спокойни, нищо, че изчезват по 1-2 вида всеки ден от лицето на Земята! Нали има още 1трлн, нищо че са само бацили!!!!"