Обсъжда се нов вид предплащане за "синя зона"

Идеята е да се улесни временно паркиращите коли на фирми и ведомства
Обновена: 4 сеп 2012 15:41 | 4 сеп 2012 15:40,
29
Обсъжда се нов вид предплащане за "синя зона"
Снимка: БТА

В момента се обсъжда трети начин за предплащане на паркиране в „синя“ и „зелена“ зона, което може да бъде за 6 или за 12 месеца. Вероятно то ще струва 150 лв. на месец и ще позволява паркиране на колите в целия обсег на зоните“, съобщи пред Investor.bg Радослав Тошев, председател на Комисията по транспорт и транспортна политика към Столичен общински съвет (СОС).
До този момент столичани можеха да заплащат за паркирането на колите си в идеалния и широкия център чрез SMS или чрез талон.

Тошев уточни обаче, че обсъжданата нова възможност не отменя вече приетите правила за паркиране, които са в сила от 1 септември.

"Този вид предплащане ще бъде удобен за редица корпоративни служители, както и тези, които са част от държавни институции, работата на които е тясно свързана с ежедневно циркулиране с автомобил из центъра на столицата", обясни той.

Като пример за подобен корпоративен клиент Тошев даде ЧЕЗ. Сградата на електроразпределителното дружество се намира на ъгъла на ул. „Г.С.Раковски“ и „ул. Хан Аспарух“ и е в „синята зона“ за паркиране.

„Колите на ЧЕЗ постоянно циркулират в центъра и работят по аварии. За тях е нужно такова предварително предплащане, защото новите правила на паркиране до някаква степен ще пречат на оперативната им дейност“, допълни той.

Хората, които не са служители на общини, ведомства или големи корпорации, разположени в центъра, също ще могат да предплатят паркирането си в централната част на столицата.

По думите на Тошев вероятно процедурата по третия вид предплащане ще предвижда отново залепяне на определен стикер върху предното стъкло на автомобила, който да сигнализира на служителите от „Градска мобилност“, че за паркирането на съответната кола е вече платено.

СОС ще вземе решение, на база анализи и разчети, колко лева ще бъде разликата в предплащането между „синя“ и „зелена“ зона.

„Трябва да се знае, че цената за този вид предплащане не е константа. Ако има голямо търсене тя ще се увеличи, защото нашата цел е винаги да има 20-30% свободни места в центъра. Затова цената трябва да е висока и да има все повече свободни места“, обясни председателят на комисията по транспорт.

Тошев потвърди, че само няколко дни след като промените в правилата за паркиране официално действат, свободните места за паркиране са се увеличили с близо 30%.

Очаква се на 13 септември на първата сесия на общинския съвет да бъдат разгледани окончателните предложения за промени в правилата за паркиране в идеалния и широкия център на столицата. Тогава ще стане ясно евентуално от кога новият метод за предплащане ще влезе в сила.

Още за България четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


29
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
0
 
1
 
! Отговори
visa преди 11 години
Протести до отстояване на гражданските ни права и сезиране на прокуратурата за нерегламентираната печалба на Паяци и скоби!
24
2
 
1
 
! Отговори
Браво! преди 11 години
Защо направихте синята зона толкова малка, синя зона трябва да е карето Гешов, Тотлебен, България, Славейков и навсякъде в тази зона колчета по тротоарите. Откакто направиха зелена зона се върви нормално по тротоарите. Сумата за паркиране в тези зони трябва да е 10 лв. на час. Не може *** и пульо да паркира където му скимне. Комунизмът свърши, всеки трябва да плаща за ползването на чужда собственост, в случая общинска. В малките улици на *** е ад от паркирали по тротоарите коли.
23
0
 
2
 
! Отговори
порно преди 11 години
Тошев, с порното не стана и сега ще си крадем директно от гражданите
22
0
 
4
 
! Отговори
Ali Kerpedena преди 11 години
Браво Радославе! Браво Тошев! Ти си моя фаворит! Кратък виц:Мечтата на футболист ***...аст - да му дадат да бие дузпа и той да прати топката в тъч. Тогава целият стадион да ревне: "Да те е.. в г.за!" Анадън му?
21
7
 
5
 
! Отговори
азе преди 11 години
Всички автомобили трябва да се изгонят от центъра, на всички градове в Бг!Да се определят повече ---ПЕШЕХОДНИ ЗОНИ!
20
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Не са познали за предплатеното паркиране.Фирмите,които карат много по центъра си взимат по един "куфар" в колата ,който се вози с шофьора и като слезе колата той седи вътре и по този начин колата е в престой а не е паркирана.и И аз като имам работа по центъра взимам някой с мене да седи в колата....Ще им дам 2 лв.друг път.
19
0
 
11
 
! Отговори
badmf преди 11 години
Предлагам откриване на нов вид процедура: Оставка на кметицата и СОС и предсрочни избори.Пълно разследване от прокуратурата и ДАНС на движението на паричните потоци през последните 10 години в Център за градска мобилност ЕООД и предишната Паркинги и гаражи и обявяването им пред обществеността. Създаване на съвет от експерти, който да даде предложение за цялостна дългосрочна концепция за организиране на движението в София, която да бъде в полза на обществото, а не на някакви задкулисни играчи.
18
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
а накой да е казал че софия е европейски град, че въобще мутристан е в европа?
17
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Защо в София не правят както в всеки европейски град - изграждат подземни паркинги и чак тогава въвеждат Синя зона, но хората вече има къде да паркира? Само в София няма къде да се паркира, а ни натресоха Синя зона.
16
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Защо вместо общината да не ни разрешава да паркираме, не вземе да изгради подземни паркинги навсякъде в София. Средства има - хората живеещи там също ще се включат срещу безплатни места за паркиране в тези паркинги. инициативата трябва да е на общината - на хората в България им липсва организираност /при демокрацията/ и някой трябва да ги организира, а за изграждането на подземни паркинги това трябва да свърши общината. Но няма да стане - по-лесно е Фандък да ни обяснява колко сме искали Синята
15
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Идея на мафията е да се събират насилствено пари, като преди това се премахнат местата за паркинги, както стана в София. Няма европейски град, в който мафията така нагло да събира данък парикинг.
14
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Там, където е сградата на ЧЕЗ на Раковски и Аспарух едно време беше читалище, с огромен "разграден" вътрешен двор. На Аспарух между Раковски и Ангел Кънчев имаше една паркирана кола и ни пречеше да играем футбол. Още преди 1989-та в карето между улиците Г.С.Раковски, Хан Аспарух, Ангел Кънчев и Неофит Рилски беше планирано да се изгради подземен паркинг, защото още тогава се видя нуждата от подземни паркинги. Къде е този паркин сега? Защо общината не го направи и не само там?
13
1
 
11
 
! Отговори
До 12 преди 11 години
Не лъжи!няма европейски града с Синя зона, в който да няма изградени достатчъно подзем,ни паркинги на достъпни цени. В София даже и градския транспорт в центъра на София никакъв го няма.
12
6
 
9
 
! Отговори
до 9 преди 11 години
Центърът на абсолютно всеки по-голям европейски град е платена зона, така че никаква идея на софиянски не е това, не заблуждавай.Просто времената се променят. Едно време в центъра на софия имаше толкова малко коли, че играехме футбол на улици, които днес не можеш да пресечеш. Щото хората не можеха да се доредят за жигулка, а и в центъра работеха само магазинерките и министерствата. Няма начин без платена зона. Проблемът е, че първо трябваше да се осигурят алтернативи
11
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Сградата на ЧЕЗ на Раковски и Аспарух има подземен паркинг. И досега не съм видял кола на ЧЕЗ, дето да си е сложила талон за синя зона в центъра, докато работи по ремонт. Нито съм видял кола на ЧЕЗ със скоба. То по същата логика трябва и линейките да плащат синя зона може би? Я бегай
10
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
До Анонимен защо мислиш че е фокус? я се замисли кой дърпа конците
9
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
До АлексСинята зона е идея на Софиянски и е типично в негов стил. Сегашните само следват "добрия" замисъл на крадец номер 1. А Синята зона трябваше да е източник на средства за нови паркинги. Обаче парите се крадат, а не се инвестират
8
0
 
11
 
! Отговори
даа преди 11 години
не мисли че този рекет някога ще спре ще става все по зле нали това е целта
7
0
 
2
 
! Отговори
123 преди 11 години
daaaaa
6
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Да се въведе общинска такса паркинг и всички МПС-та с софийска регистрация да си плащат с данъците, а посетителите да имат опции за годишна и месечна карта или на час.Обаче проблема няма да се реши от събирането на едни пари, а от инвестирането им в реални нови парко места.И въпроса е - къде са събраните над 100 млн. лв от Синя зона в последните 10г.? За какво са усвоени? Да има разходи, но не вярвам да са повече от 5%-10%, а останалите някой ги е откраднал/преразпределил и т.н.