Никой не иска да купи товарните ни влакове

Оценката на "БДЖ-Товарни превози" е готова, скоро стартира приватизацията
Обновена: 15 фев 2012 10:05 | 13 фев 2012 14:53,
56
Никой не иска да купи товарните ни влакове
Снимка: БТА

Оценката на „БДЖ-Товарни превози“ вече е изготвена от оценителя - правна кантора „Камбуров и партньори“, и започна нейното разглеждане от ръководството на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол, съобщиха за Investor.bg от агенцията.

Както е според подписания с агенцията договор, правната кантора е изготвила и информационен меморандум на подлежащото на приватизация дружество, както и правен анализ.

В изготвения анализ на оценителя се съдържа и препоръка за начина на приватизация на дружеството, който по всяка вероятност ще е търг или конкурс. От агенцията не уточниха кога на практика ще стартира приватизацията, но посочиха, че е възможно това да стане до края на февруари.

Тогава официално ще бъдат обявени окончателните критериите за избор на потенциалните инвеститори и съответно кандидат-купувачите ще могат да се запознаят с информационния меморандум и да закупят документи. Ще е ясен и срокът, в който потенциалните инвеститори ще подават офертите си.

Засега от агенцията не разкриха какви ще са основните изисквания към кандидат-купувачите, а казаха само, че ще са „достатъчно сериозни“.

„Към момента няма заявен официален интерес към „БДЖ-Товарни превози“ от никакви потенциални инвеститори“, бяха категорични както от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, така и от ръководството на БДЖ.

Коментарът им беше във връзка с някои публикации в пресата, че две банки проявяват интерес към закупуването на дружеството.

От транспортното министерство припомниха, че като принципал на дружеството са изпратили до Агенцията за приватизация някои свои препоръки за изискванията към бъдещите инвеститори, които обаче не са задължителни.

Едната от основните препоръки е, стратегическите инвеститори да имат за всяка от последните три години оборот от поне 500 млн. евро. Другото основно изискване, което препоръчва транспортното министерство, се отнася до потенциалните финансови инвеститори. Те би трябвало да имат поне 25 млн. евро собствен капитал и за всяка от последните три години да са управлявали активи за минимум 1 млрд. евро. За кандидат-купувачи ще се допускат и консорциуми от стратегически и финансов инвеститор.

Помолен да коментира виждането на БДЖ относно изискванията към бъдещите стратегически и финансови инвеститори за „БДЖ-Товарни превози“, изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ ЕАД Йордан Недев посочи, че по негово мнение не е необходимо като задължително условие пред кандидат-купувачите да се постави инвестирането на определен размер средства в дружеството. Той също така смята, че не е необходимо да се поставя и изискване за запазване на броя на заетите за определен период от време.

Относно самите потенциални инвеститори, шефът на БДЖ коментира, че според него като стратегически инвеститори биха могли да бъдат допуснати не само оператори в железопътния транспорт, но и такива от други видове транспорт или от сферата на логистиката. А за финансовите инвеститори би трябвало да има финансов ценз, но той „да не е прекомерно висок“, посочи още Недев.

Още икономически новини за България четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


56
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Ми на кой му трябват катафалки на релси? На никой!
20
0
 
9
 
! Отговори
И.Й.Костов преди 12 години
Вие не знаете да ПРОДАВАТЕ в Бг !
19
1
 
7
 
! Отговори
мен преди 12 години
защо не купят товарни превози с парите за пенсии а вместо това с тях ще оплащаме на ротшилдови за 2013? дянков слушаме *** израелски....
18
5
 
8
 
! Отговори
мен до Ахмадинеджад преди 12 години
Ахмадинеджад братко моля те говори с *** и китаеаца и закопайте дружно САЩ възможно най бързо, за да можем ние да видим сметката на Тиквун и Цюцюн, тези безродни *** и радетели за велика Турция и Израел. С вас сме момчета, побързайте, че се не трае вече, на цяла европа и писна от продажните влагалища без никаква легитимност служещи на чужди интереси.
17
5
 
17
 
! Отговори
exxxx преди 12 години
с този изтъркан номер Тиквената Мафия иска да купи железниците за без пари ! А какво стана с онова новоизлюпено милионерче дето купи Кремоковци? :)
16
7
 
14
 
! Отговори
бсп симпатизант преди 12 години
Аз пък съм за нова национализация, само това ще изправи пак на крака България.
15
1
 
20
 
! Отговори
до 13, Иван преди 12 години
Значи не корупцията и схемите за източване са виновни, нито тези управляващи, който вече 20 години ги прилагат, а вида на собствеността? Как може в другите държави държавната собственост да носи приходи, само у нас не???? И защо се продава нещо, което носи печалба?? Да продадат губещите пътнически превози, вместо в тях държавата да налива всяка година пари, дето могат да се дават за образование, здравеопазване и пенсии!!!
14
1
 
40
 
! Отговори
следваща стъпка преди 12 години
Продаваме Народното събрание с 240 некадърни търтеи.
13
2
 
21
 
! Отговори
МАНГО преди 12 години
Другари гербери нека да изчакаме с продажбата очаква се цената на старото железооо да се вдигне нагоре
12
1
 
18
 
! Отговори
мен преди 12 години
и тази сделка на века ли ще оставим да мине? какво стана с булгартабак? скоро ще си хапем гъзовете и ще се питаме защо не сме излезли на улицата... ГЕНОЦИД гарантирано от Боко Шистака и Цюцю Шестака и бандата им кретеноидни еврейчета...
11
1
 
23
 
! Отговори
Oleee преди 12 години
Ясно, ще играем по схемата на 2-те два тура няма кандидати, сваляме цената 3-и пъти надоло и оооо чудо! На третия път се появява кандидат! ДОКОГА С ТИЯ ИЗТЪРКАНИ НОМЕРА???
10
18
 
2
 
! Отговори
Иван преди 12 години
12: За да се превърнем в бяла държава такива структури нямат работа в държавата.Колкото по малко собственост има държавата толкова повече пари за пенсии и заплати - иначе всичко чрез бюджета отива за субсидии,дотации помощи.Аман от кражби.Държавната собственост е най крупния начин да се източва държавата.Всичко на тезгеха !
9
9
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Фарсът продължава!!! Спрете незабавно продажбата!!! Станахме не държава, а транспортен коридор с панически спасяващи се индивиди!!! Правителството води уверено държавата към фалит. Някой ще се осмели ли да каже, че царя е гол?
8
0
 
23
 
! Отговори
vevei преди 12 години
От статията и цитираните изказвания МЕ СТВА ЯСНО НИЩО?!?!? Хем ще има основни изисквания към купувача ... хем пък не било задължително.... Защо се занимавате с работи дето не са ви работа?!?!? Пардон дето не ги разбирате... бах ва у руководителите ! !
7
2
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
всичко е отдавна договорено, кой ще ги купи, каква е комисионната, и всякаквите останаи финансови параметри, въпрос е да се смъкне цената така, че да се купи на безценица...не че е открита америка, по тая схема разпродадоха държавата на дребно
6
3
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Българската държава има най-корумпираните и некадърни управници от 22 г. насам. Те действат като рентиери. Надяват се чрез продажба на активи да си осигурят постоянен доход. Просто са некадърни да управляват и печелят с държавните фирми, затова ги продават иначе лъсва колко са крадливи и некомпетентни. Рено е един от най големите автомобилостроители в света и е държавна фирма, може значи, ама във Франция. Некадърници прости, петрола свършва ЖП ще се стане основен транспорт до няколко години.
5
26
 
5
 
! Отговори
wiktor преди 12 години
В БДЖ е наложително да се инвестират милиони левове, за да стане нормален европейски превозвач. За съжаление държавата не е в състояние да направи това и в момента губи от притежаването на БДЖ.
4
3
 
39
 
! Отговори
САМО В Бг преди 12 години
И.Костов е по тези работи .....Кремиковци за 1 $,може и вагоните за по--- 1$!
3
1
 
36
 
! Отговори
Московски преди 12 години
Споко, цената трябва да падне и театрото с наддаванията трябва де се изиграе.
2
2
 
39
 
! Отговори
Ватмана преди 12 години
Далаверата е там, че който я вземе ще си сцепи *** от връщане на изгнилите вагони за скрап. Ще доубият БДЖ, ще гепят каквото могат, ще вдигнат цените за транспорт и ще я продадат на някоя незнайна офшорка... :)